Λίγες μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη όπου το επιβατικό τρένο με τουλάχιστον 300 επιβάτες, συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία, κόβοντας το νήμα της ζωής 57 ανθρώπων, νέα ηχητικά ντοκουμέντα βλέπουν το φως από το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου προς 1η Μαρτίου, ενώ γίνεται φανερή η προσπάθεια των ηθικών αυτουργών να περιορίσουν όσο το δυνατόν τις ευθύνες.
Ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, μίλησε για τις αποκαλύψεις σχετικά με την απειρία του σταθμάρχη.
«Τα βίντεο τα είδα σήμερα το πρωί από την εκπομπή σας. Η παλινδρόμηση που έκανε η αμαξοστοιχία είναι γιατί είχε μπει σε λάθος γραμμή. Άκουσα τον σταθμάρχη, που ήταν τελείως άπειρος και δεν έπρεπε να είναι εκεί πέρα, να λέει ότι «φλασάρει το κλειδί». Αυτό τι σημαίνει, ότι δε λειτουργούν οι αιχμές, δεν είναι σίγουρος ότι οι αιχμές δουλεύουν κανονικά και μπορεί να τις πάει δεξιά ή αριστερά. Αυτή η αλλαγή γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από τον πίνακα του σταθμού. Εάν υπάρχει βλάβη, πάει κάποιος και το σταθεροποιεί ή στέλνει τον κλειδούχο με το σύστημα ασφάλειας πάει και το αποσυνδέει και το γυρίζει χειροκίνητα», είπε αρχικά.
«Αυτός ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος, ήταν στον σταθμό έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν με την απειρία του. Είχε τύχει και το άλλο το συμβάν νωρίτερα και είχε πελαγώσει. Ό,τι και να έβλεπε εκείνη τη στιγμή στον πίνακα, νόμιζε ότι καλώς το έχει κάνει. δεν λειτουργούσε το μυαλό του. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να έχει πατήσει το πόδι του καθόλου στον σταθμό αυτόν, για να κάνει οποιαδήποτε υπηρεσία υπευθύνου. Οι παλιοί σταθμάρχες που είχαμε συνεργαστεί, δεν πάταγαν το πόδι τους στην Λάρισα εάν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια, για να αναλάβουμε καθήκοντα υπευθύνου. Στις βάρδιες πρέπει να είναι οπωσδήποτε 2. Παλιά θυμάμαι ήταν στις βάρδιες ο κεντρικός σταθμάρχης, ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, ο βοηθός και ένας βοηθός και από πάνω ο επιθεωρητής. Κανονικά η βάρδια είναι 2-10 δεν ξέρω εάν τους έγραφαν υπερωρίες και έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 η ώρα», συμπλήρωσε ο κ. Τσουρίδης σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο σταθμάρχης.
Αναφορικά με το βίντεο που προέβαλε το MEGA και δείχνει το περιστατικό με το κλειδί που «φλάσαρε», που έγινε 20 λεπτά πριν το φρικτό τροχαίο ο κ. Τσουρίδης εξήγησε πως, «ήταν ανάποδα το κλειδί. Γι΄αυτό ο προϊστάμενος του λέει «πες μου για να ενημερώσω», εννοεί τους Ιταλούς, την Hellenic Train. Το προσωπικό που είναι στις αμαξοστοιχίες είναι σε άλλη εταιρεία και ο σταθμάρχης σε άλλη εταιρεία (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Οι εταιρείες μεταξύ τους δεν τα πάνε και καλά. Έχουν καταλάβει οι άλλοι ότι έχει κάνει κάτι στραβά και του μιλάνε. Αυτός λέει ότι του φλάσαρε το κλειδί. Το φλασάρει σημαίνει ότι οι ενδείξεις πάνω, αν αναβοσβήνει και δεν είναι σίγουρος εάν έχουν ασφαλίσει ή όχι οι αιχμές».
«Επιβάλεται το γραφείο του ρυθμιστή να επαναλειτουργήσει πάση θυσία»
Για την φράση «έγινε μία τράκα», ο κ. Τσουρίδης σχολίασε:
«Οι μηχανοδηγοί πρέπει να είναι ψύχραιμοι, γι’ αυτό και περνάνε και ψυχομετρικές εξετάσεις. Να σας πω για την δουλειά του ρυθμιστή. Μέχρι το 2020, υπήρχε στην Καρόλου στον 3ο όροφο, ένα γραφείο, ο ρυθμιστής. Εκεί ήταν ένας σταθμάρχης, ο προϊστάμενος των μηχανοδηγών και έλεγχαν επί 24ώρου βάσεως 365 μέρες τον χρόνο, την κυκλοφορία. Αυτό σταμάτησε να λειτουργεί, υπολειτουργεί γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέσυρε τους μηχανοδηγούς, τους προϊσταμένους που ήταν εκεί πέρα, θα έκανε δικό της συντονιστικό κέντρο στη Συγγρού και από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι έγινε. Επιβάλλεται το συγκεκριμένο γραφείο να επαναλειτουργήσει πάση θυσία», σημείωσε.
Υπήρχε τηλεδιοίκηση στο γραφείο στην Καρόλου;
«Υπήρχαν τηλέφωνα και ραδιοτηλέφωνα που απευθείας μιλούσαμε με όλους τους σταθμούς. Είχαμε έναν πίνακα στον τοιχίο και γράφαμε κάθε λεπτομέρεια από τα δρομολόγια. Δεν υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα, ξέραμε όμως ανά πάσα ώρα και στιγμή και το παρακολουθήσαμε. Η τηλεδιοίκηση θα εξάλειφε όλα τα λάθη», είπε ο κ. Τσουρίδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr