Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Τα ευρήματα προέκυψαν από μία εις βάθος έρευνα σε 12.000 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Πολωνία και την Ελλάδα. Η έρευνα διεξήχθη για λογαριασμό της και επιχείρησε να διερευνήσει πώς διαφορετικοί λαοί υιοθετούν ποικίλες διατροφικές τακτικές προκειμένου να διαχειριστούν το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Τι δήλωσαν οι Έλληνες
Το 82% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει θορυβημένο από τις αυξανόμενες τιμές των διατροφικών ειδών, ενώ το 50% έχει ήδη μειώσει τις δαπάνες του σε τρόφιμα. Το 82% ψωνίζει είδη διατροφής με γνώμονα το κόστος των προϊόντων και το 47% επιλέγει να περιορίσει το φαγητό έξω ή απέξω ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Είναι ενδεικτικό ότι αν και η έρευνα έλαβε χώρα τον προηγούμενο Ιούλιο, έναν καλοκαιρινό μήνα κατά τον οποίο οι Έλληνες περνούν παραδοσιακά αρκετό χρόνο εκτός σπιτιού, το 47% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι ήταν πιο πρόθυμοι να μειώσουν το φαγητό εκτός σπιτιού, σε σύγκριση με τους Γάλλους (40%) ή τους Γερμανούς (38%).
Παράλληλα, στο ίδιο ποσοστό οι Έλληνες δήλωσαν ότι έχουν περιορίσει το φαγητό σε πακέτο, έναντι του 24% των Γάλλων, 23% των Βρετανών, 18% των Ολλανδών και 17% των Γερμανών συμμετεχόντων.
Τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης
Από την έρευνα προέκυψαν επίσης μερικές ενδιαφέρουσες τάσεις, οι οποίες αν και αναπτύσσονται σε ολόκληρη την Ευρώπη, ωστόσο, διαφοροποιούνται επιμέρους ως προς τον τρόπο που κάθε χώρα τις προσεγγίζει προκειμένου να τις αντιμετωπίσει.
Παραδείγματος χάρη, αν και στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχοντες ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, κατατάσσουν το κόστος ως το βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντων (82%) - με την ποιότητα (66%) και τη γεύση (54%) να ακολουθούν - μόνο το 28% των Γερμανών έναντι του 38% των Γάλλων και του 44% των Ελλήνων δήλωσαν ότι έχουν περιορίσει τις αγορές τους από καταστήματα τροφίμων.
Από την άλλη, ένας στους δύο Πολωνούς δήλωσε ότι προγραμματίζει πλέον προσεκτικότερα τα γεύματά του, ποσοστό που ανέρχεται σε περίπου έναν στους τρεις Ολλανδούς αλλά και Έλληνες.
Η εναλλαγή σε πιο οικονομικές επιλογές (73%), η αγορά προϊόντων σε μειωμένες τιμές (51%) καθώς και η αξιοποίηση των καρτών επιβράβευσης που διαθέτουν ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (27%), αναφέρθηκαν επίσης ως τακτικές εξοικονόμησης χρημάτων από τους 2.032 Έλληνες καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα.