Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά στο επίκεντρο του νέου κώδικα μπαίνει η συμμόρφωση και η τιμωρία του οδηγού και όχι…του αυτοκινήτου.
Με ποιον τρόπο θα τιμωρείται ο οδηγός
Όπως είχε αναφέρει ο Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος. Αχ. Καραμανλής «στόχος δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.
Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας ή πινακίδας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».
Η παράβαση για την οποία μπορεί να ανανεωθεί η κλήση ανά τρίωρο
Η παράνομη στάθμευση αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα για το Υπουργείο, που χρήζει άμεσης επίλυσης, μιας και δυσχεραίνει την κυκλοφορία, ενώ καθιστά εφιαλτικές τις μετακινήσεις στα άτομα ΑμεΑ.
Με δεδομένους, λοιπόν, τους κινδύνους που εγκυμονεί το παράνομο παρκάρισμα, αλλά και τα προβλήματα που ενδέχεται να δημιουργήσει στο οδικό δίκτυο, ο ΚΟΚ προβλέπει «τσουχτερά» διοικητικά πρόστιμα σε όσους αφήνουν τα αυτοκίνητά τους όπου βρουν΄
Αυτό, ωστόσο, που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι ότι αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των 3 ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, τότε βεβαιώνεται νέα παράβαση.
Για παράδειγμα, αν κάποιος λάβει πρόστιμο (80 ευρώ) για παράνομη στάθμευση σε πεζοδρόμιο και έχουν περάσει 3 ώρες δίχως να έχει απομακρύνει το αυτοκίνητό του, τότε, σε τυχόν νέο έλεγχο της Τροχαίας, θα βεβαιωθεί εις βάρος του νέο πρόστιμο. Άρα, ο συνολικός «λογαριασμός» θα ανέλθει σε 160 ευρώ.
Παράλληλα, αν παρέλθει και το δεύτερο τρίωρο, τότε θα γίνει η μεταφορά τους οχήματός του, εκτός αν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, οπότε η μεταφορά θα γίνει αμέσως.
«Φαρμάκι» οι ποινές για όσους εισέρχονται σε χώρους ΑΜΕΑ
Ακόμα πιο αυστηρές είναι οι συνέπειες για όσους παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις ατόμων με αναπηρία, με τον ΚΟΚ να προβλέπει επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας, από το βεβαιούντα την παράβαση, για 60 ημέρες.
Αυστηροποίηση στις ποινές των παραβάσεων, διαμόρφωση σωστής κουλτούρας
Σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος οι ποινές θα γίνουν αυστηρότερες για τις επικίνδυνες παραβάσεις, όπως:
- η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
- η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη
- οι αντικανονικές προσπεράσεις.
Tέλος ανέφερε τα εξής σχετικά με την κουλτούρα που υπάρχει στην οδήγηση:
«Το λάθος που κάνουμε είναι ότι διδάσκουν οι γονείς τα παιδιά πως να χειρίζονται το αυτοκίνητο. Το πρόβλημα δεν είναι ο χειρισμός του αυτοκινήτου, το πρόβλημα είναι να μάθει ο νέος να οδηγεί και αυτή είναι η δουλειά των εκπαιδευτών οδήγησης.
Έτσι, το νέο σύστημα αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών δίνει έμφαση στην εκπαίδευση, ώστε να παράγει καλύτερους οδηγούς».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr