Μόλις πριν από λίγο καιρό κ. Κιρλή ολοκληρώσατε την εξαγορά της αλυσίδας Τροφίνο; Θα πρέπει να αναμένουμε ανάλογη κίνηση και στο μέλλον;
Οι εξαγορές από τον όμιλο δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Πρέπει να σας πω ότι παράλληλα με την περίπτωση της Τροφίνο εξετάζαμε και άλλες τρεις περιπτώσεις με σκοπό την εξαγορά. Ωστόσο αποφασίσαμε να προχωρήσουμε μόνο στην απόκτηση της Τροφίνο, καθώς στην διαδρομή διαπιστώσαμε ότι οι υπόλοιπες περιπτώσεις που εξετάζαμε είχαν σοβαρά προβλήματα όχι μόνο οικονομικά αλλά και λειτουργικά. Αυτό σημαίνει ότι θα επιδιώξουμε και άλλες εξαγορές στο μέλλον αλλά με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα.
Είναι γεγονός ότι ο κλάδος παρά τον υψηλό βαθμό συγκέντρωσης που εμφανίζει από λίγους παίκτες έχει ακόμη περιθώρια περαιτέρω συρρίκνωσης. Ποια είναι η άποψή σας;
Όχι μόνο είμαι της ίδιας απόψεως αλλά πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε 4-5 σοβαρές εξαγορές επιχειρήσεων από ανταγωνίστριες εταιρείες. Γεγονός που θα δημιουργήσει και νέα δεδομένα στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Ερ: Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον ποιοι είναι οι πυλώνες ανάπτυξης για τον όμιλο Βερόπουλο;
Εξαγορές, επενδύσεις και ενίσχυση της παρουσίας μας στο εξωτερικό συνθέτουν την στρατηγική την οποία ήδη ακολουθούμε και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε στο μέλλον. Στρατηγική η οποία μας έχει επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα όπως επιβεβαιώνει και η τέταρτη θέση που καταλαμβάνουμε στον κλάδο βάσει τζίρου αλλά και τα οικονομικά μας αποτελέσματα που και φέτος εκτιμώ ότι θα κινηθούν ανοδικά. Συγκεκριμένα εκτιμώ ότι σε ενοποιημένη βάση ο τζίρος θα ενισχυθεί κατά 7% φθάνοντας τα 825 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο μητρικής προβλέπω πωλήσεις της τάξεως των640 εκατ. ευρώ από 610 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η αύξηση αυτή δεν θα προέλθει μόνο από τα νέα καταστήματα αλλά και από την σημαντική διεύρυνση που έχει επιτευχθεί στην γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων. Για του λόγου το αληθές σήμερα τα καταστήματα της αλυσίδας ανάλογα με τα τετραγωνικά τους μέτρα προσφέρουν από 5.000 κωδικούς μέχρι και 25.000 κωδικούς. Σε επίπεδο προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυτά φθάνουν τους 700 κατά μέσο όρο και αποφέρουν το 7% περίπου του τζίρου.
Οσον αφορά το δίκτυο των καταστημάτων του ομίλου ποια είναι τα πλάνα σας;
Ο στόχος σαφώς και είναι η επέκταση του δικτύου μας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Υπενθυμίζω ότι στην Ελλάδα πλέον λειτουργούμε μαζί με τα 12 καταστήματα της Τροφίνο,208 σημεία πώλησης. Από την άλλη έχουμε εγκαινιάσει 8 καταστήματα στα Σκόπια και 3 στη Σερβία και η προοπτική είναι να προστεθούν ακόμη δύο σε κάθε κράτος του εξωτερικού. Θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι αν και στην ελληνική αγορά επιδιώκουμε τη δημιουργία νέων καταστημάτων εξίσου σημαντική βαρύτητα δίνουμε και στις ανακαινίσεις υπαρχόντων σημείων, που θεωρώ απαραίτητες προκειμένου να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Συνολικά λοιπόν τόσο για νέα ανοίγματα καταστημάτων όσο και για ανακαινίσεις υπαρχόντων σημείων ο όμιλος κάθε χρόνο επενδύει 30-40 εκατ. ευρώ. Για φέτος χαρακτηρηστικά το κονδύλι των επενδύσεων θα κυμανθεί στα 32 εκατ. ευρώ.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει βλέποντας κανείς το ετήσιο ύψος των επενδύσεων που πραγματοποιείται είναι εάν στα μελλοντικά σας πλάνα συμπεριλαμβάνεται και η είσοδός σας στο Χρηματιστήριο, ως μία πηγή άντλησης επιπλέον κεφαλαίων;
Κάποτε ήταν και συγκεκριμένα το 1999 τώρα πια δεν είναι. Η διοίκηση του ομίλου θεωρεί και πολύ σωστά κατά την άποψή μου ότι η ανεξαρτησία πάντα έχει ένα ρίσκο αλλά και μια γλύκα καθώς δεν λογοδοτείς σε κανένα για τις κινήσεις σου που χαρακτηρίζονται και από μεγαλύτερη ευελιξία. Μπορεί κάποτε στο μέλλον το συγκεκριμένο θέμα να τεθεί και πάλι επί τάπητος όχι όμως τώρα.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr