Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα της ierax analytix, στο διάστημα 10-13 Μαρτίου, σε δείγμα 703 ανδρών και γυναικών, ηλικίας 18-45 ετών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το 21% των ερωτηθέντων δηλώνει πως στις επόμενες 15 μέρες θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές από σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.
«Το ποσοστό αυτό είναι τεράστιο, αν υπολογίσουμε ότι, προ ιού, μόλις το 0,5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ προερχόταν από το Διαδίκτυο», ενώ για τα φαρμακεία ο ηλεκτρονικός τζίρος ήταν 5%, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με τους λόγους που θα προχωρήσουν σε ηλεκτρονικές αγορές, αντί να επισκεφτούν ένα φυσικό κατάστημα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δηλώνουν σε ποσοστό 22% ότι δεν επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με άλλους ανθρώπους και σε ποσοστό 20% ότι δεν θέλουν να βγουν άσκοπα από το σπίτι, ενώ το 29% το κάνει «για να γλιτώσει χρόνο» και το 23% για να έχει περισσότερες επιλογές σε είδη.
Σύμφωνα με τους μελετητές, η σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται απλά να προσαρμοστούν στα μεγαλύτερα μεγέθη ηλεκτρικών αγορών, αλλά πρέπει και να επενδύσουν σε υπηρεσίες μεταφορών.
«Οι μεταφορικές εταιρείες θα πρέπει να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες, αλλά ταυτόχρονα να φροντίσουν για την ασφάλεια των εργαζομένων τους», επισημαίνουν οι μελετητές, δεδομένου ότι το 32% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν πως θέλουν να πληρώσουν με αντικαταβολή (στο άτομο που θα τους παραδώσει την παραγγελία τους) και όχι ηλεκτρονικά.
Διαβάστε επίσης:
Τι αγοράζουν οι πολίτες μετά τον περιορισμό των μετακινήσεων
Δημοσκόπηση: Πώς αξιολογούν οι Έλληνες τα μέτρα για τον κορονοϊό
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr