Πως θα χαρακτηρίζατε τις προοπτικές της ελληνικής αγοράς ανελκυστήρων και το βασικότερο πως σκοπεύετε να τις εκμεταλλευτείτε;
Οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς τουλάχιστον και μέχρι τα τέλη του 2008 είναι μεγάλες.Η αναμενόμενη αντικατάσταση των ανελκυστήρων που φθάνουν τα 40 έτηέως και τα τέλη του 2008 σύμφωνα και με το νέο νομοθετικό πλαίσιο -οδηγία 95/16 της Ε.Ε.- αφήνει σημαντικά περιθώρια δράσης για τις εταιρείες του χώρου και κατ επέκταση και για εμάς τα οποία και σκοπεύουμε να εκμεταλλευτούμε δεόντως.
Στο πλαίσιο αυτό, στόχος μας είναι να προωθήσουμε ακόμη περισσότερο την αγορά του πλήρους πακέτου ανελκυστήρα το μέσο κόστος του οποίου μπορεί και να φθάνει τα 10.000 ευρώ, την οποία και ευνοεί η οδηγία της Ε.Ε. Από την άλλη η ανερχόμενη οικοδομική δραστηριότητα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην χώρα και η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον συμβάλλει τα μέγιστα στην πορεία της αγοράς.
Ωστόσο, ο κλάδος τα τελευταία χρόνια δείχνει έντονα σημάδια εξειδίκευσης και αυτό οξύνει ακόμη περισσότερο το ανταγωνιστικό κλίμα. Ποια είναι η θέση της εταιρείας σε αυτό το περιβάλλον;
Είναι γεγονός ότι όσο περισσότερο εξειδικευμένος γίνεσαι τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και σε επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών μετά την πώληση του προϊόντος μεγαλώνεις την απόστασή σου από τους ανταγωνιστές. Μία από τις βασικές μας προτεραιότητες της στρατηγικής μας λοιπόν είναι νέα ακόμη πιο εξειδικευμένα προϊόντα όπως το Machine Room-Less Lifts ή ο αντισεισμικός ανελκυστήρας που έχουμε λανσάρει. Ηδη πάντως ελέγχουμε το 20% της αγοράς των εξειδικευμένων ανελκυστήρων που κυκλοφορούν και στοχεύουμε το ποσοστό αυτό να το ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Θεωρώ ότι η θέση του leader που κατέχουμε και συγκεκριμένα ελέγχουμε βάσει αξίας το 47% της ελληνικής αγοράς και βάσει ποσότητας πωληθέντων το 70% μας δίνει ένα προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού καθώς και μεγαλύτερα περιθώρια ελιγμών.
Οσον αφορά στο εξωτερικό ποια είναι η στρατηγική που έχετε χαράξει και αν σε αυτή συμπεριλαμβάνονται και κάποιες εξαγορές;
Σαφώς τα Βαλκάνια και μιλάω για Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κατατάσσεται στις βασικές προτεραιότητες της στρατηγικής μας. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τις δουλειές που ήδη αναλαμβάνουμε οι οποίες κατά 45% προέρχονται από κράτη εκτός Ελλάδος. Δεν προβλέπω, ωστόσο τουλάχιστον για την επόμενη τριετία το συγκεκριμένο ποσοστό να ανατραπεί υπέρ του εξωτερικού, καθώς όπως προανέφερα οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς είναι ακόμη μεγάλες. Οι εξαγορές και οι συμμετοχές σε εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη αλλά και η ανάπτυξη των εμπορικών μας δικτύων στο εξωτερικό είναι η δεύτερη βασικότερη παράμετρος της στρατηγικής που έχουμε χαράξει προς αυτήν την κατεύθυνση. Μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει να ανακοινώσει κάτι οριστικό. Ωστόσο θεωρώ ότι σε έξι μήνες από σήμερα θα έχουμε νέα και από αυτό το μέτωπο.
Από πλευράς οικονομικών μεγεθών ποιες είναι οι φετινές σας εκτιμήσεις;
Θεωρώ ότι και το 2007 θα είναι εξίσου δυνατό όπως και το 2006, συμβάλλοντας σε αυτό η ανοδική πορεία των θυγατρικών εταιρειών η περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών της εισηγμένης, αλλά και η προώθηση των νέων προϊόντων στην αγορά. Οι εκτιμήσεις για την φετινή χρήση προβλέπουν για τη μεν μητρική πωλήσεις 85,52 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,3% σε σχέση με αυτές των 76,16 εκατ. ευρώ του 2006 και κέρδη προ φόρων 12,30 εκατ ευρώ έναντι 11,08 εκατ. ευρώ του 2006, αυξημένα αντίστοιχα κατά 11,0%.
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τον όμιλο η διοίκηση προσβλέπει σε πωλήσεις 97,80 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14,9% σε σχέση με τις πωλήσεις των 85,05 εκατ. ευρώ του 2006 και κέρδη προ φόρων 15,90 εκατ ευρώ έναντι 15,05 εκατ. ευρώ το 2006, αυξημένα αντίστοιχα κατά 5,6%.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr