Επικαλούμενος την απόφαση του Δικαστηρίου της Ε.Ε. (υπόθεση C-294/18 της 2ας Μαΐου 2019), ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, στην επιστολή η οποία κοινοποιήθηκε στα αρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, επανέρχεται στο ζήτημα της επιβάρυνσης των καταναλωτών.
Όπως αναφέρει η Ανεξάρτητη Αρχή, σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ε.Ε, «αποτελεί δικαίωμα των τελικών καταναλωτών να λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς τους και τα στοιχεία που αφορούν την τιμολόγηση για την ενέργεια που καταναλώνουν...».
Υπό αυτό το πρίσμα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, η χορήγηση τυχόν έκπτωσης σε καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμού από τον προμηθευτή λιανικής πώλησης ηλεκτρονικής ενέργειας είναι συμβατή με το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας μόνον εφόσον τηρείται η υποχρέωση της δωρεάν αποστολής λογαριασμών σε όλους τους καταναλωτές, άρα και στους καταναλωτές που επιλέγουν την αποστολή έγχαρτου λογαριασμού.
Με βάση τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητεί την άμεση παύση της πρακτικής χρέωσης των καταναλωτών για την έκδοση και την αποστολή λογαριασμών κατανάλωσης και την επιστροφή των εισπραχθέντων, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, χρηματικών ποσών μέσω της σχετικής πίστωσής τους στους αμέσως επόμενους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς κατανάλωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr