Η εκπαιδευτική κοινότητα και όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να διαβάσουν αναλυτικά το νομοσχέδιο και να καταθέσουν τις απόψεις τους στον σύνδεσμο http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3873, μέχρι και τις 26 Μαρτίου 2018, στις 15:00.
Με το νομοσχέδιο προτείνεται η ίδρυση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ).
Καταργείται επίσης, μεταξύ άλλων, ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), καθώς επίσης και τα Κέντρα Συμβουλευτικής - Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Με το σχέδιο νόμου προτείνεται και η αλλαγή του τρόπου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται μία διαδικασία για όλα τα στελέχη, με βάση αξιολογικούς πίνακες επιλογής. Επίσης, η θητεία όλων των στελεχών θα είναι τριετής.
Στο νομοσχέδιο αναφέρονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής, καθώς και η αποτίμηση αυτών σε μονάδες.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, οι οργανωτικοί συντονιστές των ΠΕΚΕΣ και οι αναπληρωτές τους ορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, μετά από πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής. Οι προϊστάμενοι των ΚΕΑ ορίζονται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόσκλησή του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής. Οι υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων επιλέγονται από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του οικείου συλλόγου διδασκόντων, η οποία διατυπώνεται σε συνεδρίαση από την οποία απέχουν οι υποψήφιοι, καθώς και οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Η πρόταση, μαζί με το πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων, διαβιβάζονται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, ύστερα από έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και της νομιμότητας της διαδικασίας διαμόρφωσης της πρότασης, προτείνει στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης την τοποθέτηση των υποδιευθυντών. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα επιλέγονται από συμβούλια επιλογής.
Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων
Όσον αφορά στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αυτή αναφέρεται στο νομοσχέδιο ως «ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων» και περιγράφεται ως «μια συνεχής δυναμική, συμμετοχική διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων και των αναγκών του σχολείου, που στηρίζεται σε εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας».
Σύμφωνα με τα όσα προτείνονται, στο τέλος κάθε σχολικού έτους, ο σύλλογος διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη του και τις απόψεις του σχολικού συμβουλίου, προβαίνει σε ανατροφοδοτική αποτίμηση της υλοποίησης του συλλογικού προγραμματισμού και συντάσσει σχετική έκθεση σχετικά με την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης του σχολείου και τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση αυτών των εκπαιδευτικών στόχων. Παράλληλα, διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος.
Οι σχετικές εκθέσεις εν τέλει «θα πέφτουν στα χέρια» του ΙΕΠ, το οποίο μετά από σχετική μελέτη των εκθέσεων των σχολικών μονάδων θα εισηγείται προς τον υπουργό Παιδείας τρόπους βελτίωσης των διαδικασιών του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr