Πιο συγκεκριμένα, ο πραγματικός μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών υπερβαίνει τα 20 έτη, ενώ το 26% του στόλου μετρά πάνω από 30 χρόνια κυκλοφορίας. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ ανέρχεται στα 11,5 χρόνια ενώ σε χώρες όπως η Γερμανία αυτός δεν ξεπερνά τα 8 χρόνια ή τα 6,7 έτη στην Αγγλία. Το 90% των φορτηγών και λεωφορείων που τίθενται στην κυκλοφορία στην Ελλάδα είναι ήδη μεταχειρισμένα (ηλικία άνω των 10 ετών), αναφέρει ο ΣΕΑΑ.
Μάλιστα, τονίζει ότι τότε τα φορτηγά αυτά έχουν εξαντλήσει την ωφέλιμη ζωή τους και άρα απαιτούν υπερβολικό κόστος συντήρησης για να περνούν ΚΤΕΟ.
«Οι ίδιοι οι μεταφορείς αναγνωρίζουν ότι πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους ακόμη και εκ αποστάσεως! Ισχυρισμοί υφίστανται ακόμη και για πλαστά έγγραφα ΚΤΕΟ, που η Τροχαία αδυνατεί να διασταυρώσει, ελλείψει ενιαίας μηχανογράφησης με το υπουργείο Υποδομών» επισημαίνει ο ΣΕΑΑ.
Ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι το υπουργείο Υποδομών δεν έχει προβεί ποτέ σε πλήρη έλεγχο των ΚΤΕΟ από την θέσπιση τους το 2001, προκειμένου να εξακριβώσει εάν πράγματι διενεργούνται άρτια οι έλεγχοι των οχημάτων. «Στην πράξη τα ΚΤΕΟ είναι ανεξέλεγκτα και όσοι έλεγχοι διενεργούνται αφορούν ζητήματα «ρουτίνας»» υποστηρίζει ο ΣΕΑΑ.
Δεν πρέπει να παραληφθεί ότι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εξαγγελίας που ποτέ δεν πραγματοποιείται είναι η θέσπιση υποχρεωτικής τοποθέτησης συστήματος ABS στα φορτηγά το 2005, έπειτα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 21 παιδιά. Από τότε η υποχρέωση αυτή αναστέλλεται κάθε χρόνο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr