Σημαντική ανάσα για της οικονομίας της Ασίας, η πτώση του μαύρου χρυσού
Τα εμπορεύματα πραγματοποίησαν από τις χειρότερες αποδόσεις αυτή τη χρονιά. Το μπρεντ συγκεκριμένα έπεσε περίπου 11% από την αρχή της χρονιάς. Αυτό βρίσκεται σε αντίφαση με την επεκτατική νομισματική πολιτική των περισσότερων από τις πιο ισχυρές κεντρικές τράπεζες του κόσμου. Μπορεί όμως να συσχετιστεί με την κατάσταση στην Κίνα. Η κινέζικη ανάπτυξη το δεύτερο εξάμηνο του έτους μέχρι και τώρα είναι τόσο απογοητευτική που η PBOC ανακοίνωσε επέκταση κατά 500δις RBM στους μεγαλύτερους δανειστές της χώρας λιγότερο από 4 μέρες μετά τα επίσημα στοιχεία που έδειξαν την πιο ισχνή βιομηχανική ανάπτυξη από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Οι εξελίξεις στον κινεζικό βιομηχανικό κλάδο συσχετίζονται καλά με τις παγκόσμιες τιμές βιομηχανικών μετάλλων και πετρελαίου, ειδικά από το ξεκίνημα της κρίσης. Επικαλούμενη την οικονομική συρρίκνωση της Κίνας (και της Ευρώπης) η IEA (International Energy Authority) αναθεώρησε πρόσφατα προς τα κάτω τις προβλέψεις της για τη ζήτηση πετρελαίου για το 2014 για τρίτο συνεχόμενο μήνα μετά από τη ζήτηση να αγγίζει το χαμηλότερο σημείο μετά από δυόμιση χρόνια.
Οι κινήσεις των τιμών των εμπορευμάτων αποτελούν ένα «απροσδόκητα καλό νέο» για το μεγαλύτερο μέρος της Ασίας. Η τιμή του αργού μπρεντ παρακολουθεί στενά το σημείο αναφοράς (benchmark) του ΟΠΕΚ και το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου που εισάγεται στην Ασία έρχεται από τη Μέση Ανατολή. Η πτώση της τιμής περίπου 13% από το τέλος του Ιουνίου στο επίπεδο των περίπου 99 δολαρίων το βαρέλι θα έπρεπε να είναι κάτι πολύ σημαντικό για την περιοχή. Η ερώτηση είναι: ποιες οικονομίες θα ευνοηθούν περισσότερο από τη χαμηλή τιμή αργού πετρελαίου; Η πιο απλή απάντηση είναι ότι θα είναι οι ίδιες που είναι και πιο ευαίσθητες σε ένα άλμα της τιμής του πετρελαίου.
Το πιο άμεσο αποτέλεσμα των χαμηλότερων τιμών πετρελαίου στην πραγματική οικονομία θα ήταν στην αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και στα περιθώρια κέρδους των παραγωγών. Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου θα αύξαναν το ποσό του διαθέσιμου εισοδήματος για μη σχετιζόμενους με το πετρέλαιο σκοπούς και πιθανόν να αύξαναν την κατανάλωση. Οι επιχειρήσεις θα έβλεπαν επίσης χαμηλότερα κόστη και υψηλότερα περιθώρια. Για τις χώρες που επιδοτούν το καύσιμο (ειδικά Ινδονησία, Μαλαισία και Ινδία), οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου θα βοηθούσαν επίσης στην απελευθέρωση κυβερνητικών πόρων προς άλλες δαπάνες. Οι περισσότερες χώρες της Ασίας είναι υψηλής έντασης πετρελαίου, τουλάχιστον σε σχέση με τον ΟΟΣΑ. Η Βόρεια Κορέα είναι η υψηλότερη σε ένταση στην περιοχή ακολουθούμενη από την Ταϊλάνδη και την Ινδία. Επομένως, η πραγματική δραστηριότητα, αθροιστικά, σε αυτές τις οικονομίες φαίνεται πιθανό να ευνοηθεί περισσότερο από αυτή την πρόσφατη πτώση στις τιμές πετρελαίου. Το Χονγκ Κονγκ ως χρηματοοικονομικό κέντρο εξαρτάται από την άλλη λιγότερο από το πετρέλαιο.
Οι περισσότερες χώρες της Ασίας θα πρέπει να δουν μία πίεση προς τα κάτω στον πληθωρισμό τους ως αποτέλεσμα των χαμηλότερων τιμών πετρελαίου. Οι τιμές καυσίμων στην Ινδία και στη Μαλαισία έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα στο καλάθι του ΔΤΚ καταναλωτή. Είναι, επίσης, αδιαμφισβήτητα ανάμεσα στις λίγες χώρες στην περιοχή που επιδοτούν τα καύσιμα, αν και η Ινδία κινείται προς μία λιγότερο ρυθμιστική τιμολόγηση καυσίμων. Παρόλα αυτά, υποθέτοντας τέλεια μετατόπιση από τις παγκόσμιες τιμές πετρελαίου στις εγχώριες τιμές, η σχετική βαρύτητα των καυσίμων στους ΔΤΚ υποδηλώνουν ότι η Ινδία και η Μαλαισία, ακολουθούμενες από τη Βόρεια Κορέα θα επωφεληθούν περισσότερο από μία μείωση στις τιμές πετρελαίου, ενώ το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη θα επηρεαστούν ελάχιστα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr