Το Reputation Institute είναι μία ιδιωτική συμβουλευτική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη και την Κοπεγχάγη, που σαν στόχο έχει να συμβουλεύει αφενός τα κράτη πώς να προωθήσουν την αξιοπιστία τους παγκοσμίως, κι αφετέρου τις εταιρείες, που θέλουν να ξέρουν πώς η χώρα προέλευσής τους επηρεάζει τη φήμη τους στο εξωτερικό. Το ετήσιο "Country RepTrak" της εταιρίας αποτελεί έναν κατάλογο με τις "πιο αξιόπιστες χώρες στον κόσμο". Στη φετινή πέμπτη της έκδοση, η εταιρία προχώρησε σε κάποιες αλλαγές στη λίστα, αφού αντί να συμπεριλάβει τα κράτη, που έχουν τη μεγαλύτερη οικονομία και πληθυσμό ή βρίσκονται στην επικαιρότητα λόγω οικονομικών, πολιτικών και φυσικών γεγονότων - όπως έκανε παλιότερα-, αποφάσισε να εξετάσει τις 55 χώρες με το μεγαλύτερο ΑΕΠ.
Οι τρεις γενικές ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν οι κάτοικοι των εξεταζόμενων χωρών ήταν οι εξής:
- Εάν έχουν “καλή αίσθηση” για τις χώρες αυτές,
- εάν τις θαυμάζουν ή τις σέβονται,
- εάν τις εμπιστεύονται και πιστεύουν ότι “έχουν γενικά καλή φήμη”.
Στην κορυφή της λίστας, βρίσκεται η Ελβετία (76 βαθμοί), ρίχνοντας τον Καναδά, που κατείχε τα πρωτεία τα τελευταία τρία χρόνια, στη δεύτερη θέση (75,6 βαθμοί). Στην τρίτη, από δεύτερη πέρυσι, κατέβηκε η Σουηδία (75,1 βαθμοί), ενώ η Φινλανδία ανέβηκε στην όγδοη από την τέταρτη θέση που ήταν πέρυσι. Ακολουθούν Αυστραλία, Νορβηγία, Δανία, Νέα Ζηλανδία, Ολλανδία και Γερμανία.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 31η θέση με 52,3 βαθμούς. Η Τουρκία βρίσκεται στην 39η θέση με 48,1 βαθμούς, ενώ Κίνα και Ρωσία στην 50η και 52η θέση αντιστοίχως.
Εντύπωση προκαλεί η χαμηλή θέση των ΗΠΑ, που βρίσκονται στην 22η θέση, πίσω από τη Βραζιλία και μόλις μία θέση μπροστά από την Τσεχία. Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες καταγράφουν καλύτερες επιδόσεις, όπως η Ιρλανδία (12η), η Ιταλία (16η), η Γαλλία (17η), η Ισπανία (18) και η Πορτογαλία (19η).
Οι υπεύθυνοι του Ινστιτούτου επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας είναι εξαιρετικά σημαντικά, καθώς υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών για την προσέλκυση τουριστών, που θέλουν να ξοδέψουν χρήματα για ψυχαγωγία, ιδιωτικών επιχειρήσεων που αναζητούν χώρες για επενδύσεις, καθώς και καταναλωτών που αγοράζουν ξένα προϊόντα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr