Με όπλα τις επενδύσεις και τη βελτίωση των υπηρεσιών του το online ταξιδιωτικό πρακτορείο viva.gr έχει καταφέρει να ορθοποδήσει στην οικονομική κρίση, σε έναν κλάδο που βάλλεται τόσο από τις δυσχέρειες της οικονομικής συγκυρίας στην Ελλάδα όσο και από τις προκλήσεις της διεθνούς αγοράς.
Όπως διευκρινίζει στο "R" ο διευθυντής marketing του viva.gr, Πάνος Τσάκος, η κρίση έχει επηρεάσει τον κλάδο, καθώς «από τη μία πλευρά ο κόσμος όντως έχει μειώσει ιδιαίτερα τα ταξίδια που κάνει, αλλά και τα χρήματα που δαπανά για να κλείσει ένα ταξίδι.
Από την άλλη πλευρά, τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία έχουν ευνοηθεί κατά κάποιο τρόπο, καθώς όλο και περισσότεροι ψάχνουν στο internet να βρουν καλύτερες τιμές και να κλείσουν τελικά online ένα ταξίδι. Συνεπώς κατά κάποιο τρόπο η επιρροή της κρίσης αντισταθμίζεται από την αύξηση της συνολικής πίτας των online ταξιδιωτικών αγορών. Σαφώς βέβαια ο ανταγωνισμός στο internet είναι πολύ μεγαλύτερος αφού έχεις να ανταγωνιστείς site από όλο τον κόσμο, αλλά αντίστοιχα και εσύ απευθύνεσαι σε καταναλωτές από όλο τον κόσμο. Αυτό είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που ένα εγχώριο ταξιδιωτικό πρακτορείο μπορεί να εκμεταλλευτεί για να ξεπεράσει τις επιπτώσεις της ελληνικής κρίσης».
Κερδισμένοι όσοι επενδύουν στην ανάπτυξη
Επιπλέον, κερδισμένοι ήταν όσοι δεν κάθισαν με σταυρωμένα χέρια, αλλά πήραν πρωτοβουλίες και τόλμησαν αλλαγές και ανοίγματα. Όπως σημειώνει ο κ. Τσάκος το viva.gr ανήκει «σε αυτούς που επένδυσαν στον καιρό της κρίσης» και υπογραμμίζει: «βελτιώσαμε τις υπηρεσίες μας, αναπτύξαμε νέες, φτιάξαμε το πλέον ολοκληρωμένο ταξιδιωτικό mobile app στην Ελλάδα και πλέον επεκτεινόμαστε σύντομα και στις αγορές του εξωτερικού» και συμπληρώνει:
«Το viva.gr παρέχει αυτή τη στιγμή υπηρεσίες σε 6 διαφορετικές γλώσσες. Έχουμε πελάτες από το εξωτερικό, αλλά μέχρι στιγμής είχαμε εστιάσει την επικοινωνία μας και τις προσπάθειές μας στην εγχώρια αγορά και σε ξένους που ήθελα να επισκεφτούν τη χώρα μας. Αυτή την περίοδο όμως αναπτύσσουμε ένα σημαντικό πλάνο επέκτασης των δραστηριοτήτων μας στο σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ζώνης, που θα αρχίσει να εκτελείται από τις αρχές του νέου έτους».
Ο ανταγωνισμός
Ωστόσο, προειδοποιεί για τον ανταγωνισμό που επικρατεί σε διεθνές επίπεδο:
«Ένα ταξιδιωτικό site έχει πλέον να ανταγωνιστεί μεγάλους παίκτες σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο ανταγωνισμός αυτός έχει οδηγήσει σε εξομάλυνση της ταξιδιωτικής αγοράς, το οποίο ασφαλώς είναι θετικό για τον τελικό καταναλωτή και αυτό πάντα είναι το ζητούμενο. Στα πλαίσια αυτά δεν θεωρώ ότι έχουμε επηρεαστεί. Η τιμή είναι ένα θέμα. Η εξυπηρέτηση που παρέχεις στον πελάτη και η επικοινωνιακή σου τοποθέτηση είναι ένα άλλο εξίσου σημαντικό. Βεβαίως, θεωρώ ότι ο ανταγωνισμός αυτός μας κάνει καθημερινά καλύτερους, καθώς πρέπει να αναπτύσσουμε νέες στρατηγικές επικοινωνίας και να προσπαθούμε να εξυπηρετούμε συνεχώς καλύτερα τους πελάτες μας προκειμένου και αυτοί τελικά να μας προτιμήσουν σε μία επόμενη αγορά τους ανεξάρτητα με την τιμή που θα βρουν σε εμάς και σε κάποιον ανταγωνιστή. Εκεί κρύβεται άλλωστε το μυστικό της επιτυχίας. Να σε προτιμήσει τελικά ο πελάτης σου χωρίς να είσαι απαραίτητα ο φθηνότερος».
Άνοιγμα στα Social Media
Εξάλλου, ως εταιρεία που βασίζεται στις νέες τεχνολογίες το viva.gr έχει και σημαντική παρουσία στο χώρο των social media. Μάλιστα, ο κ. Τσάκος σχολιάζει πως «είναι πλέον ένα σημαντικό κομμάτι της εικόνας μίας online εταιρείας προς τον κόσμο. Η σελίδα μας έχει 110.000 φίλους και θεωρώ ότι οι προσπάθειες που έχουμε κάνει στον χώρο αυτό έχουν αποφέρει καρπούς. Θεωρώ επίσης πως τα social media αποτελούν πρωτίστως ένα κανάλι άμεσης υποστήριξης των πελατών μας και ενημέρωσης αυτών για οτιδήποτε ενδιαφέρον έχουμε να του προτείνουμε. Η παγίδα είναι να προσπαθήσεις να χειριστείς τα social media σαν πλατφόρμα πωλήσεων. Είναι κάτι πολύ διαφορετικό».
Η πορεία του τουρισμού
Τέλος, ο κ. Τσάκος σχολίασε στο «R» την εικόνα που παρουσίασε ο τουρισμός στην Ελλάδα τη φετινή χρονιά. «Η πορεία του εσωτερικού τουρισμού δεν παρουσιάζει σίγουρα καθόλου αυξητική τάση, αντιθέτως παρουσιάζει σημαντική μείωση. Η πορεία του εξωτερικού τουρισμού από την άλλη πλευρά είναι αυξητική.Παρόλα αυτά, όπως γνωρίζουμε, οι απόλυτοι αριθμοί των αφίξεων δεν λένε πραγματικά τίποτα για την πραγματική κατάσταση του τουρισμού στη χώρα μας, που σε επίπεδο συνολικού τζίρου, εμφανίζει τάσεις συρρίκνωσης. Ειδικά για το Viva.gr, αυτό το καλοκαίρι όπως και το προηγούμενο, οι πωλήσεις μας σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση τόσο στο αεροπορικό όσο και στο ακτοπλοϊκό προϊόν».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr