Σκοπός είναι να τονωθεί η αγορά του αυτοκινήτου, να αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα για την κυβέρνηση, αλλά και να μειωθεί η ρύπανση από τα παλαιότερης τεχνολογίας Ι.Χ. Το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα σε δύο εβδομάδες, θα προσφέρει εκπτώσεις σε αυτοκίνητα με κυβισμό έως 2.000 κ.εκ, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται συγκεκριμένες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές.
Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων περιμένουν με ανυπομονησία την εφαρµογή του µέτρου της απόσυρσης, που υπολογίζεται να τεθεί σε ισχύ σε περίπου δύο εβδοµάδες. Οι φορείς του συγκεκριμένου κλάδου τονίζουν ότι η αγορά πάγωσε µετά την ανακοίνωση του µέτρου, στις αρχές ∆εκεµβρίου 2010, γιατί ένας µεγάλος αριθµός πελατών βρίσκεται στον θάλαµο αναµονής και περιµένει να επωφεληθεί από τις µειωµένες τιµές.
Τα αποσυρόµενα οχήµατα πρέπει να είναι ηλικίας 12 ετών και παλαιότερα µε άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1998, ενώ θα πρέπει να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας από τους κατόχους τους. Σε όποιον αποσύρει ένα τέτοιο µοντέλο δίνεται ως κίνητρο για την αγορά του νέου αυτοκινήτου η απαλλαγή από τα τέλη ταξινόµησης σε ποσοστό από 50% έως 100% ανάλογα µε τον κυβισµό του κινητήρα και µε την προϋπόθεση ότι πληρούνται τουλάχιστον οι προδιαγραφές εκποµπής ρύπων Euro 5.
Απόσυρση: Κέρδος έως και 2.800 ευρώ για την αγορά δίλιτρων
Απαλλάσσονται εντελώς από τα τέλη ταξινόµησης τα µοντέλα έως 900 κ. εκ. για φορολογητέα αξία έως 6.000 ευρώ, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα Ι.Χ. από 901 έως 1.400 κ. εκ. µε φορολογητέα αξία έως 8.000 ευρώ. Για τα αυτοκίνητα µε κυβισµό από 1.401 έως 1.600 κ. εκ. προβλέπεται µείωση του τέλους ταξινόµησης κατά 65% µε φορολογητέα αξία έως 11.000 ευρώ, για µοντέλα 1.600 έως 2.000 κ.εκ. ισχύει 50% µείωση του τέλους ταξινόµησης. για φορολογητέες αξίες µέχρι 14.000 ευρώ.
Διευκρινίζουμε ότι φορολογητέα αξία είναι η εργοστασιακή τιµή του αυτοκινήτου, συν το κόστος µεταφοράς του οχήµατος, ενώ για φορολογητέες αξίες πάνω από τα προαναφερόµενα όρια υπολογίζεται κανονικά το τέλος ταξινόµησης.
Το όφελος του καταναλωτή διαφέρει ανάλογα µε τον κυβισµό του νέου αυτοκινήτου και την εργοστασιακή αξία του. Ετσι για τα µοντέλα έως 900 c.c. µπορεί να κερδίσει έως 300 ευρώ, από 901 έως1.400 cc. θα έχει όφελος έως 960 ευρώ, από 1.401 έως 1.600 cc. θα έχει κέρδος μέχρι 1.430 ευρώ, ενώ από 1.601 έως 1.800 κ.εκ. θα γλιτώσει έως 2.100 ευρώ. Η σηµαντικότερη µείωση καταγράφεται στην κατηγορία µοντέλων 1.801 έως 2.000 κ.εκ. µε µειώσεις τιµών έως 2.800 ευρώ.
Παράλληλα, σηµαντικότερα θα είναι τα οφέλη για πιο ακριβά µοντέλα, τα οποία έχουν και τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές, µε εργοστασιακές τιµές µεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ, καθώς απαλλάσσονται από τον φόρο πολυτελείας 10% επί της φορολογητέας αξίας τους. Ο συγκεκριμένος φόρος θα αφορά πλέον φορολογητέες αξίες πάνω από 20.000 ευρώ. Σε αυτές τις περιπτώσεις µπορεί να ξεπεράσει το συνολικό κέρδος του αγοραστή ακόµη και τις 5.000 ευρώ, αν συνυπολογίσουµε την απόσυρση και την απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας.
Διαπραγματεύσεις και για φθηνότερα διόδια
Να γίνουν φθηνότερα και τα διόδια, ώστε να μειωθεί σημαντικά το κόστος χρήσης των ΙΧ, επιχειρεί η κυβέρνηση, η οποία, όπως τόνισε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πεταλωτής, επαναδιαπραγματεύεται τις συμβάσεις, που υπέγραψε για τα διόδια η ΝΔ το 2007, ώστε να μειωθούν σε πολύ σημαντικό βαθμό.
Από την πλευρά τους, ανοιχτοί στο θέμα της μείωσης των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα εμφανίστηκαν και οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης.
Δεν θέλησαν ωστόσο να δεσμευτούν για το ποσοστό 50% που έχει ανακοινώσει ήδη ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.«Είναι θέμα της συνολικής διαπραγμάτευσης» δήλωσαν χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο των συζητήσεων που γίνονται για τη μείωση των διοδίων ένα από τα βασικά θέματα είναι η παράταση του χρόνου της εκμετάλλευσης - παραχώρησης.
Γ. Σμυρνής
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr