Η τιμή της αμόλυβδης ξεπέρασε σε πολλές περιπτώσεις τα 1,32- 1,33 ευρώ, ακόμη και μέσα στο Λεκανοπέδιο Αττικής, όπου ο ανταγωνισμός λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, ενώ παράγοντες του χώρου εκτιμούν ότι τα επίσημα στοιχεία που θα ανακοινώσει σήμερα το υπουργείο Οικονομίας θα δείξουν μέσο πανελλαδικό όρο, της τάξης των 1,25 -1,26 ευρώ. Και να σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για τιμοληψίες που έγιναν την Παρασκευή και οι οποίες αφορούν σε μετρήσεις της συγκεκριμένης ημέρας. Δεν συμπεριλαμβάνουν δηλαδή αυξήσεις που έγιναν από καθαρά κερδοσκοπικούς λόγους, στη διάρκεια του εορταστικού τριημέρου.
Κατέρριψε το ρεκόρ του Ιουλίου 2008
Ιστορικά, αντίστοιχες τιμές στην ελληνική αγορά, έχουν να εμφανιστούν από την περίοδο Ιουνίου- Ιουλίου του 2008, όταν η βενζίνη πωλούνταν κατά μέσον όρο 1,26-1,27 ευρώ, αλλά με πετρέλαιο μπρέντ, τότε, πάνω από τα 1,40 δολάρια/ βαρέλι, όχι στα 74 δολάρια, που βρισκόταν χθες.
Κλοιός απεργιών - άρωμα κερδοσκοπίας
Στο μεταξύ σε έναν απεργιακό κλοιό εισέρχεται από σήμερα η αγορά, με ορατό τον κίνδυνο προς το τέλος της εβδομάδας να προκληθούν σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας σε καύσιμα. Τα πρατήρια έχουν ήδη φουλάρει το Σαββατοκύριακο που πέρασε τις δεξαμενές τους με βενζίνη και πετρέλαιο, ενόψει της 3ήμερης απεργίας των τελεωνειακών υπαλλήλων που ξεκινά από σήμερα, και που σημαίνει πως καύσιμα θα εκτελωνιστούν ξανά από τα διυλιστήρια την Παρασκευή. Με τη λήξη όμως της τριήμερης κινητοποίησης των τελωνιακών, είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσουν απεργία οι ιδιοκτήτες των 1.300 βυτιοφόρων δημοσίας χρήσεως. Δεν αποκλείεται μάλιστα να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και την επόμενη εβδομάδα, με στόχο να "στεγνώσει" από καύσιμα η αγορά. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί στη σημερική γενική συνέλευση του κλάδου, με βάση την σχετική πρόταση της διοίκησης, η οποία πάντως θα επιχειρήσει προηγουμένως να συναντηθεί μέσα στην ημέρα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Το κλίμα ελλείψεων και ακρίβειας που διαμορφώνεται τις τελευταίες ημέρες, ήταν και η αιτία για τις ουρές που σχημάτιζαν χθες οι οδηγοί έξω από τα λιγοστά πρατήρια που παρέμειναν ανοιχτά στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις, προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους. Σημειωτέον ότι οι τελωνειακοί δούλεψαν εκτάκτως το τριήμερο, προκειμένου να εκτελωνιστούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες από τα διυλιστήρια, ώστε να φουλάρουν τις δεξαμενές τους οι πρατηριούχοι, και να μην εμφανισθούν ελλείψεις στη διάρκεια τουλάχιστον των επόμενων δύο-τριών ημερών.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr