Με αφορμή τη βράβευση της Spot JWT στα Ermis Awards 2009, η οποία απέσπασε 19 βραβεία, ανάμεσα στα οποία και αυτό του 'Agency of the year' για τρίτη χρονιά, ποια είναι η σχέση της εταιρείας με τα συγκεκριμένα βραβεία;
Θα έλεγα ότι τα βραβεία έχουν σχέση μαζί μας... σχέση εξάρτησης! Τα τελευταία 6 χρόνια στα ERMIS AWARDS η 'συγκομιδή' είναι πολύ δυνατή... 90 συνολικά βραβεία, 3 φορές έχουμε ανακηρυχθεί Διαφημιστική Εταιρία της Χρονιάς (Agency of the Year), το 2006, το 2007 και το 2009. Επίσης πολύ σημαντική διάκριση και η ανακήρυξη Πελάτη της Χρονιάς (Client of the Year) του πελάτη μας NOVA/MULTICHOICE, 2 φορές τα τελευταία χρόνια το 2006 και το 2009 με πολύ αγαπημένες από τον κόσμο δημιουργίες της SPOT JWT όπως το 'PUT THE KOT DOWN', 'SAVVAS KAFE' και το 'TRASH TV - ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΑΛΕ NOVA'. Το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό: να δημιουργείς επικοινωνία που «αγαπιέται» από τον κόσμο, γίνεται σημείο αναφοράς, ατάκα... στον καθημερινό του λόγο, επικοινωνία η οποία τον διασκεδάζει αλλά ταυτόχρονα επιτυγχάνει να αλλάζει, να διαμορφώνει και να ενισχύει την εικόνα μια μάρκας, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Αυτή είναι η δύναμη της επικοινωνίας, όταν γίνεται ζωντανή και ενδιαφέρουσα... τότε έχει αποτέλεσμα. Θέλουμε και μας αρέσουν τα βραβεία... αλλά δεν είναι αυτοσκοπός! Η αγάπη του κόσμου και η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης είναι το μεγαλύτερο βραβείο μας!
Πόσο μεγάλος είναι ο ρόλος των πελατών σε μία διαφημιστική εταιρεία και κατά πόσο οι πελάτες μπορούν να επηρεάσουν τη δημιουργικότητα μιας διαφήμισης;
Οι πελάτες... είναι πελάτες. Υπάρχουμε γιατί διαφημίζουν, μας εμπιστεύονται τα προϊόντα τους και τις μάρκες και «αγοράζουν» τις ιδέες μας. Οι πελάτες που μας βλέπουν σαν συνεργάτες και μέλος της ομάδας τους... αυτοί είναι οι καλύτεροι πελάτες! Το καλό δημιουργικό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Χρειάζεσαι πελάτες-συνεργάτες που είναι ανοιχτοί σε ιδέες, διακρίνουν και ξεχωρίζουν την καλή ιδέα και παίρνουν ρίσκα! Τέτοιους πελάτες έχουμε... και εμείς μόνο τέτοιο δημιουργικό φτιάχνουμε. Δημιουργικό που ξεχωρίζει, απαντά στα ζητούμενα, πιάνει τον παλμό της εποχής και απαντάει στα «θέλω» του καταναλωτή γιατί τελικά αυτός είναι ο τελικός πελάτης... και ο πιο δύσκολος κριτής!
Πώς αντιδρούν οι πελάτες στα νέα μέσα και στην εξέλιξη της τεχνολογίας;
Αντιδρούν όπως αντιδρούμε και οι περισσότεροι από εμάς ακόμα διστακτικά, διερευνητικά και συντηρητικά κάποιες φορές, και αυτό γιατί δεν υπάρχουν ακόμα αρκετά Best practices. Είναι δουλειά δική μας, των ανθρώπων της επικοινωνίας και των Μέσων να ανοίξουμε το δρόμο. Με νέες ιδέες, καινοτόμες υπηρεσίες και μέσα, δημιουργική προσέγγιση και διαφορετική αντιμετώπιση ως προς το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Το άνοιγμα και η εμπιστοσύνη σε νέα media πρέπει να έρθει πρώτα από εμάς. Οι πελάτες εμπιστεύονται ιδέες επεξεργασμένες και τεκμηριωμένες σωστά. Η ερώτηση είναι αν «εμείς» θα πάρουμε τα ρίσκα να ξεφύγουμε από τα γνωστά και ασφαλή. Σκεφτόμαστε OUT OF THE BOX? Είναι αμφίδρομο το πρόβλημα και η λύση. Δεν οφείλεται μόνο στους πελάτες που δεν υιοθετούν ακόμα τα νέα μέσα και την τεχνολογία. Παρ' όλα αυτά τον τελευταίο καιρό βλέπουμε να γίνονται αξιόλογες προσπάθειες και βλέπουμε στο διαδίκτυο πολύ ενδιαφέρουσες δουλειές. Είναι θέμα χρόνου, και μάλιστα πολύ σύντομο, να αλλάξει όλο το τοπίο. Ο ίδιος ο καταναλωτής το αναζητά και το υιοθετεί. Από εμάς περιμένει την έκπληξη.
Κατά πόσο η διαφήμιση και η επικοινωνία μπορούν να προωθηθούν μέσω των social media (facebook, twitter κτλ);
Η επικοινωνία και η διαφήμιση οφείλει να «βρίσκει» και να έρχεται σε επαφή με το κοινό σε οποιοδήποτε μέσο, σημείο, χώρο ή τρόπο έκφρασής του. Η εποχή που «έβρισκες» το κοινό σου εύκολα και αποκλειστικά μπροστά σε μια τηλεόραση στον καναπέ του σπιτιού του και περίμενε να το «βομβαρδίσεις» με μηνύματα πέρασε. Τα social media, η άντληση πληροφόρησης μέσω του διαδικτύου ακόμα και η κλασική ενημέρωση (εφημερίδες) μέσω ηλεκτρονικών sites κερδίζει έδαφος και αυξάν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr