Ο Γενικός Διευθυντής του Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, κ. Δημήτρης Πάτσιος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η απόσυρση ήταν απαραίτητη για την τόνωση της αγοράς, η οποία μετά τις τελευταίες εξελίξεις θα ακολουθήσει καθοδική πορεία». Αν και ο σύνδεσμος δεν έχει οριστικοποιήσει ακόμη τη στάση που θα κρατήσει απέναντι στην κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, ο κ. Πάτσιος επισημαίνει ότι δεν μπορεί να διατηρούνται τα «πράσινα τέλη», χωρίς να κάνουμε κάτι για τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα που βρίσκονται ακόμη σε κυκλοφορία.
Σημειώνεται εδώ ότι με την νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που υπεγράφη από το Υπουργικό Συμβούλιο αναπροσαρμόζονται τα πράσινα τέλη με ελαφρύνσεις στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνσεις σε μεγάλου. Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Mercedes Ελλάς, κ. Τράπαλης Αντώνης, μιλώντας στο «R» ανέφερε ότι η απροσδόκητη αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής θα θέσει υπό αναθεώρηση την εμπορική πολιτική, τόσο της εταιρείας, όσο και ολόκληρης της αγοράς, το μέλλον της οποίας είναι «άγνωστο». Επιπλέον, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα προβλήματα που αντιμετώπισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ολόκληρο το 2009, αφού ενώ ξεκίνησε με πολλές δυσκολίες, τονώθηκε με την προσωρινή απαλλαγή του Ενιαίου Τέλους Ταξινόμησης, μέτρο το οποίο μόλις αποσύρθηκε, οδήγησε στο «πάγωμα» της αγοράς.
Και τώρα έρχεται και το τέλος του μέτρου της απόσυρσης σε μια περίοδο που παραδοσιακά είναι πτωτική για την αγορά αυτοκινήτου. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «R» όσοι έχουν προχωρήσει στην απόσυρση των αυτοκινήτων τους μέχρι και την 3/11 θα αποζημιωθούν κανονικά, σύμφωνα με όσα προέβλεπε ο νόμος Σουφλιά. Σημειώνεται ότι ήδη έχει υπογραφεί από το Υπουργικό Συμβούλιο νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ αύριο. «Το μέτρο της απόσυρσης δεν είχε κανένα περιβαλλοντικό αποτέλεσμα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία, καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος», δήλωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος, πρόσθεσε ότι το κόστος της υπολογίζεται στα 400 εκατ. ευρώ τα οποία θέλει η κυβέρνηση να αξιοποιήσει για άλλο σκοπό.
Οι 50.000 - 60.000 που έχουν αποσύρει τα αυτοκίνητά τους, θα αποζημιωθούν κανονικά, ωστόσο, με βάση τη ρύθμιση Σουφλιά αυτοί έχουν το δικαίωμα είτε να πάρουν το ποσό των 1000 ευρώ, είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τροποιοιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη
Με την ίδια νομοθετική πράξη αναπροσαρμόζονται τα πράσινα τέλη με ελαφρύνσεις στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνσεις σε μεγάλου. Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά, από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών.
Αλεξάνδρα Τόμπρα
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr