3. Δεν απαιτείται ταυτοποίηση του εκπροσώπου, δεδομένου ότι αυτός έχει υποβάλει την αίτηση με χρήση των κωδικών του TAXISnet.
4. Κατόπιν επιβεβαίωσης των στοιχείων της αίτησης και της εξουσιοδότησης (εφόσον πρόκειται για εξουσιοδοτημένη εκπροσώπηση) από υπάλληλο της ΑΑΔΕ, χορηγείται ΑΦΜ και Κλειδάριθμος και τα δεδομένα (ΑΦΜ, κωδικοί πρόσβασης και Κλειδάριθμος) αποστέλλονται ως εξής:
- στον ενδιαφερόμενο, εφόσον έχει δικαιοπρακτική ικανότητα, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώθηκε στην αίτηση, σε κρυπτογραφημένο αρχείο.
- στον νόμιμο εκπρόσωπο ή φορολογικό εκπρόσωπο, σε κάθε περίπτωση, ή στον εξουσιοδοτημένο τρίτο, εφόσον δίδεται η σχετική συγκατάθεση προς αυτόν να παραλάβει, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει στην εφαρμογή «Στοιχεία Επικοινωνίας» του myAADE, σε κρυπτογραφημένο αρχείο.
ΙΙ. Κλειδάριθμος:
- Από την 1/12/2023, τα φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν ήδη ΑΦΜ και επιθυμούν να εγγραφούν στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, υποβάλλουν αίτηση για Κλειδάριθμο αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην εφαρμογή Κλειδάριθμος.
- Ο χρήστης μπορεί να υποβάλλει αίτημα για τον εαυτό του (εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο) ή για λογαριασμό άλλου φυσικού ή μη φυσικού προσώπου, ενεργώντας ως νόμιμος εκπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο.
Τα βήματα για την απόκτηση Κλειδαρίθμου είναι τα εξής:
A. Αίτηση από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (αν πρόκειται για φυσικό πρόσωπο):
1. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει την αίτησή του στην ψηφιακή πύλη myAADE /ΑΦΜ & Κλειδάριθμος / Κλειδάριθμος
2. Με την υποβολή της αίτησης γίνεται αυτοματοποιημένος έλεγχος ταυτοποίησης του αριθμού κινητού τηλεφώνου του, μέσω διαλειτουργικότητας με τα πιστωτικά ιδρύματα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα ή/και με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
- Εάν επιτευχθεί αυτοματοποιημένη ταυτοποίηση, τα δεδομένα του λογαριασμού (κωδικοί πρόσβασης και Κλειδάριθμος) αποστέλλονται αυτοματοποιημένα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει και επιβεβαιώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση, με τον Κλειδάριθμο ειδικά να αποστέλλεται τμηματικά: το πρώτο τμήμα στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το δεύτερο τμήμα με SMS στον ταυτοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου.
- Εάν δεν επιτευχθεί αυτοματοποιημένη ταυτοποίηση ή δεν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις, ο ενδιαφερόμενος οδηγείται σε επιλογή ταυτοποίησης είτε μέσω βιντεοκλήσης στο myAADElive, είτε με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ. Στην περίπτωση αυτή, τα δεδομένα του λογαριασμού (κωδικοί πρόσβασης και Κλειδάριθμος) αποστέλλονται μετά την ταυτοποίηση με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο ενδιαφερόμενος.
Β. Αίτηση από νόμιμο εκπρόσωπο (π.χ. γονέα τέκνου) φυσικού ή μη φυσικού προσώπου ή φορολογικό εκπρόσωπο ή εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο:
1. Ο εκπρόσωπος υποβάλλει την αίτηση του στην ψηφιακή πύλη myAADE/ ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/Κλειδάριθμος από την κατάλληλη επιλογή για φυσικό ή μη φυσικό πρόσωπο.
2. Εάν υπάρχει νόμιμη σχέση, ήδη καταγεγραμμένη στο Φορολογικό Μητρώο, η διαδικασία ολοκληρώνεται πλήρως αυτοματοποιημένα, χωρίς παρέμβαση υπαλλήλου. Εάν υπάρχει σχέση εξουσιοδότησης, ο εκπρόσωπος επισυνάπτει την ειδική εξουσιοδότηση, υπόδειγμα της οποίας είναι αναρτημένο εντός της εφαρμογής.
3. Δεν απαιτείται ταυτοποίηση του εκπροσώπου, δεδομένου ότι αυτός έχει υποβάλει την αίτηση με χρήση των κωδικών του TAXISnet.
4. Εάν πρόκειται για νόμιμη εκπροσώπηση, η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτόματα. Εάν πρόκειται για εξουσιοδοτημένη εκπροσώπηση, κατόπιν επιβεβαίωσης της εξουσιοδότησης από υπάλληλο της ΑΑΔΕ, τα δεδομένα (ΑΦΜ, κωδικοί πρόσβασης και Κλειδάριθμος) αποστέλλονται ως εξής:
- στον φορολογούμενο, εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο που έχει δικαιοπρακτική ικανότητα, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώθηκε στην αίτηση.
- στον νόμιμο εκπρόσωπο φυσικού ή μη φυσικού προσώπου ή φορολογικό εκπρόσωπο, σε κάθε περίπτωση, ή σε εξουσιοδοτημένο (από το φυσικό πρόσωπο ή από τον νόμιμο εκπρόσωπο φυσικού ή μη φυσικού προσώπου) τρίτο πρόσωπο, εφόσον δίδεται η σχετική συγκατάθεση προς αυτόν να παραλάβει, στη θυρίδα του εκπροσώπου στην εφαρμογή «Τα Μηνύματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE.
Για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τα ανωτέρω οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ: +30 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες: Δευτέρα - Παρασκευή, 07:30 - 17:00.