1. Διαφθορά – παραβάσεις ακεραιότητας
2. Φορολογικές παραβάσεις
3. Τελωνειακές παραβάσεις
Όπως αναφέρθηκε, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας, πριν λίγες μέρες, οι καταγγελίες και πληροφορίες που υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας διοχετεύονται αυτόματα, ανάλογα με το αντικείμενό τους, στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες για περαιτέρω διερεύνηση, καθώς και στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, όταν οι υποθέσεις αφορούν θέματα αρμοδιότητάς της.
Όπως, δε, τονίστηκε, η πλατφόρμα αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής, λαθρεμπορίας και φαινομένων διαφθοράς, διευκολύνοντας την ενεργό συμμετοχή των πολιτών.
Στο φόντο αυτό η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εξέδωσε οδηγό με απαντήσεις στις συνηθέστερες από ερωτήσεις με πρόθεση να λύσει απορίες και να διευκολύνει τους πολίτες:
1. Ε Θέλω να υποβάλω μια επώνυμη καταγγελία για φορολογική παράβαση. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω;
Α Συνδέεστε στη ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και επιλέγετε Καταγγελίες Πολιτών. Στη συνέχεια επιλέγετε Επώνυμη καταγγελία και στο πλαίσιο που εμφανίζεται, εισάγετε τους κωδικούς Taxisnet.
Επιλέγετε Νέα Επώνυμη Καταγγελία και στη συνέχεια, στο βήμα Περιγραφή Καταγγελίας επιλέγετε την Κατηγορία Φορολογικές Παραβάσεις και στο πεδίο Υποκατηγορία τουλάχιστον μία φορολογική παράβαση.
Συμπληρώνετε τα υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιεχόμενο Καταγγελίας
→ Τρόπος Διαπίστωσης
→ Χρονικός Προσδιορισμός
Στη συνέχεια επιλέγετε Επόμενο και έναν από τους παρακάτω τύπους καταγγελλόμενου:
→ Ιδιώτης (μη επιτηδευματίας)
→ Επιχείρηση/Οντότητα (Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα)
→ Τοποθεσία Συμβάντος
Συμπληρώνετε τα υποχρεωτικά πεδία που είναι με αστερίσκο και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.
Υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων καταγγελλόμενων για την ίδια υπόθεση.
Στο βήμα Τοποθεσία Συμβάντος, συμπληρώνετε τα παρακάτω υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιφερειακή Ενότητα
→ Δήμος – Πόλη ή χωριό Συμβάντος
και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.
Στο βήμα Προεπισκόπηση καταγγελίας, εμφανίζονται τα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει.
Τέλος επιλέγετε Υποβολή όπου εμφανίζεται το μήνυμα: ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ, με τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας, την ημερομηνία και την ώρα.
Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για υποβολή Τελωνειακής καταγγελίας, με τη μόνη διαφορά ότι στο βήμα Περιγραφή καταγγελίας, στο πεδίο Κατηγορία, επιλέγετε Τελωνειακές παραβάσεις.
2. Ε Αν καταχωρήσω εκ παραδρομής έναν καταγγελλόμενο, πώς μπορώ να τον διαγράψω;
Α Στα βήματα Κατάλογος Καταγγελλόμενων και Κατάλογος Τοποθεσιών Συμβάντων, εμφανίζονται οι καταγγελλόμενοι και οι τοποθεσίες συμβάντων που έχετε καταχωρήσει. Επιλέγοντας τη γραμμή που επιθυμείτε και στη συνέχεια το εικονίδιο Διαγραφή, η σχετική καταχώρηση του Καταγγελλομένου ή της Τοποθεσίας Συμβάντος διαγράφεται.
3. Ε Θέλω να υποβάλω μια επώνυμη καταγγελία για φαινόμενο Διαφθοράς – παραβίασης ακεραιότητας που αφορά Υπηρεσία ή Υπάλληλο της ΑΑΔΕ. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω;
Α Συνδέεστε στη ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και επιλέγετε Καταγγελίες Πολιτών. Στην συνέχεια επιλέγετε Επώνυμη Καταγγελία και εισάγετε τους κωδικούς Taxisnet.
Στο βήμα Περιγραφή Καταγγελίας επιλέγετε την Κατηγορία ΔΙΑΦΘΟΡΑ - ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ και στο πεδίο Υποκατηγορία τουλάχιστον μία παράβαση Διαφθοράς - Παραβίασης Ακεραιότητας.
Συμπληρώνετε τα υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιεχόμενο Καταγγελίας
→ Τρόπος Διαπίστωσης
→ Χρονικός Προσδιορισμός
Στη συνέχεια επιλέγετε Επόμενο και τον τύπο καταγγελλομένου Υπάλληλος / Υπηρεσία ΑΑΔΕ.
Επιλέγετε Στοιχεία Υπηρεσίας ΑΑΔΕ ή Στοιχεία Υπαλλήλου ΑΑΔΕ, συμπληρώνοντας τα υποχρεωτικά πεδία και οποιοδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.
Υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων καταγγελλόμενων για την ίδια υπόθεση.
Στην καρτέλα Τοποθεσία Συμβάντος, συμπληρώνετε τα παρακάτω υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιφερειακή Ενότητα
→ Δήμος – Πόλη ή χωριό Συμβάντος
και οποιοδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.
Στο βήμα Προεπισκόπηση καταγγελίας, εμφανίζονται τα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει.
Τέλος επιλέγετε Υποβολή όπου εμφανίζεται το μήνυμα: ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ, με τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας, την ημερομηνία και την ώρα.
4. Ε Θέλω να υποβάλω μια καταγγελία ως νόμιμος εκπρόσωπος. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω;
Α Συνδέεστε στη ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και επιλέγετε Καταγγελίες Πολιτών. Στην συνέχεια επιλέγετε Επώνυμη καταγγελία και στο πλαίσιο που εμφανίζεται, εισάγετε τους κωδικούς Taxisnet.
Στο βήμα Στοιχεία καταγγέλλοντος, όπου εμφανίζονται τα στοιχεία του καταγγέλλοντα, επιλέγετε Νόμιμος εκπρόσωπος Επιχείρησης/Οντότητας και καταχωρείτε τον ΑΦΜ της επιχείρησης.
5. Ε Ποιοι είναι οι τύποι των αρχείων που μπορώ να επισυνάψω στο βήμα Περιγραφή καταγγελίας;
Α Οι αποδεκτοί τύποι των αρχείων που μπορείτε να επισυνάψετε είναι: pdf, .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tif. Υπάρχει δυνατότητα επισύναψης μέχρι τρία αρχεία, μεγέθους έως 4 mb το κάθε ένα.
6. Ε Θέλω να υποβάλω καταγγελία για ιστοσελίδα επιχείρησης. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω;
Α Εφόσον εισέρθετε στην εφαρμογή είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, στον τύπο καταγγελλόμενου επιλέγετε Επιχείρηση/Οντότητα και στο πεδίο Τίτλος Επιχείρησης/Οντότητας ή Ιστοσελίδα Επιχείρησης/Οντότητας, καταχωρείτε το url της ιστοσελίδας, τη δραστηριότητα και την πόλη.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε την πόλη καταχωρείτε τη λέξη ΑΓΝΩΣΤΗ.
Στο βήμα Τοποθεσία Συμβάντος, συμπληρώνετε τα στοιχεία της τοποθεσίας που διαπιστώθηκε το συμβάν, συμπληρώνοντας τα αντίστοιχα πεδία.
Για αναλυτικές οδηγίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://www.aade.gr/sites/
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr