Αυτό τουλάχιστον προβλέπει η εμπορική νομοθεσία (οι εν λόγω κωδικοί να μην υπερβαίνουν σε αξία το 50% του μηνιαιού τζίρου της επιχείρησης), ασχέτως του αν θα τηρηθεί και στην πράξη, αφού το δεκαήμερο είναι για πολλούς μια τελευταία ευκαιρία για μερική τόνωση των πωλήσεων τους.
Το είδος των προσφορών
Για ρούχα και για παπούτσια, για όσους κωδικούς και όσα νούμερα έχουν ξεμείνει, οι επιχειρηματίες προγραμματίζουν μείωση τιμών, χωρίς αυτή να γνωστοποιείται στις βιτρίνες, έως και 70%-80%. Τα ποσοστά αυτά θα αφορούν σε πριοιόντα που δεν έχουν πουληθεί, και που για... να φύγουν και να μπορέσουν οι επιχειρηματίες να κάνουν τις νέες τους παραγγελίες (δηλαδή τα φθινοπωρινά), θα τα διαθέτουν όσο, όσο. Για ηλεκτρικά είδη, τα ποσοστά θα φτάνουν στο 50%, και θα συνοδεύονται από άτοκες δόσεις, ενώ ανάλογα θα είναι τα ποσοστά σε είδη σπιτιού και έπιπλα.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο Σεπτέμβριος
Οπως λέει ο κ. Θεόδωρος Βάρδας, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), "ο κόσμος δεν έχει αγοραστική δύναμη, φοβάται να αγοράσει", και εκτιμά ότι η πίεση αυτή στην αγορά θα συνεχιστεί και τον Σεπτέμβριο, τον οποίο "βλέπει" να κλείνει επίσης μειωμένος κατά 10%-20% σε σχέση με πέρυσι. Ανάλογα, εκτιμά ότι θα κινηθούν και οι υπόλοιποι μήνες ως το τέλος του έτους.
"Θα είναι η πρωτη χρονιά εδώ και 15 χρόνια, από το 1995-1996, που θα δούμε πτώση στις λιανικές πωλήσεις", λέει για το 2009 ο κ. Βάρδας, εκτιμώντας ότι θα κλείσει με πτώση πωλήσεων, κατά μέσον όρο 15% από πέρυσι. Και για το 2010, ευελπιστεί πως η χρονιά θα κλείσει με μηδενικές απωλειες, μόνο εφόσον η αγορά ενισχυθεί με παρόμοιες ενέσεις ρευστότητας από την κυβέρνηση σαν τις φετινές. Διαφορετικά- λέει- αν δηλαδή η κυβέρνηση αφήσει την αγορά να ανταπεξέλθει μόνη της στις δυσκολίες, το πιθανότερο είναι πως η βουτιά των πωλήσεων θα συνεχιστεί και του χρόνου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr