Κατά μέσο όρο, μια ελληνική οικογένεια δαπανά περίπου 7.250 ευρώ για δύο χρόνια προετοιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα πανεπιστήμια, επισήμαναν ο επιστημονικός διευθυντής του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής πολιτικής της ΓΣΕΕ, καθηγητής Νίκος Μουζέλης και ο Γραμματέας Εκπαίδευσης της ΓΣΣΕ, Μιχάλης Κουρουτός, οι οποίοι παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας.
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, τη μικρότερη επιτυχία έχουν υποψήφιοι από περιοχές με ανεργία και χαμηλή ανάπτυξη, ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται οι νομοί Ροδόπης, Ξάνθης, Κέρκυρας, Σάμου, Ευρυτανίας, Χαλκιδικής, Κυκλάδων, Δυτικής Αττικής, Φλωρίνης και Γρεβενών.
Τη μεγαλύτερη επιτυχία την τελευταία τετραετία σημείωσε η Αθήνα και συγκεκριμένα οι περιοχές των βορείων προαστίων, ενώ ακολουθούν οι νομοί Χίου, Καρδίτσας, Α' Θεσσαλονίκη, Λαρίσης, Αρκαδίας, Σερρών, Ανατολικής Αττικής, Τρικάλων και Ιωαννίνων.
Ο χαμηλός δείκτης πρόσβασης στα πανεπιστήμια, περιοχών όπως η Κέρκυρα, τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες οφείλεται στο ότι οι μαθητές προτιμούν να εργαστούν αμέσως μετά την αποφοίτηση από το λύκειο σε ντόπιες τουριστικές επιχειρήσεις, από το να σπουδάσουν.
Ο Ν.Μουζέλης επισήμανε ότι αυτό δημιουργεί «έλλειμμα κατάρτισης» π.χ. σε ξένες γλώσσες και πληροφορική, γεγονός το οποίο αποκαλύπτεται πιο έντονα σε περιόδους κρίσης.
Οι ομιλητές τόνισαν ότι θα πρέπει να εστιαστεί η εκπαιδευτική πολιτική και να αναζητήσει κατά προτεραιότητα λύσεις με προοπτική και σχέδιο για τα νέα παιδιά που αποφοιτούν από το λύκειο και δεν πετυχαίνουν στις εξετάσεις για τις σχολές.
Επίσης, τονίστηκε ιδιαίτερα ότι η εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα χωρίς καμία αξιολόγηση (ακόμα και με βαθμό κάτω του 3), δεν προάγει ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε τα Πανεπιστήμια ή τα ΤΕΙ, ενώ δεν βοηθά ούτε τους ίδιους τους μαθητές, επειδή τους προσανατολίζει λανθασμένα, κάτι που θα έχει επιπτώσεις σε όλη τη μετέπειτα κοινωνική και επαγγελματική διαδρομή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr