Εδώ και λίγες ημέρες η πολυεθνική Shell, διαφημίζει με καμπάνια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι όσοι οδηγοί επισκέπτονται τα πρατήριά της θα μπορούν να εξοικονομήσουν 2 λεπτά ανά λίτρο για κάθε τύπο καυσίμου - εκτός από το πετρέλαιο θέρμανσης. Η καμπάνια της Shell λανσάρεται από την μητρική της σε παγκόσμια κλίμακα, και θα ισχύσει μέχρι και το Μάιο. Οι πελάτες της μπορούν να επιλέξουν είτε ανάμεσα στην αγορά της βενζίνης φθηνότερα- π.χ. προς 86 λεπτά έναντι 88 λεπτών το λίτρο που είναι σήμερα η μέση τιμή χώρας- είτε να κερδίσουν πόντους μέσω της κάρτας Smart Club και να τους εξαργυρώσουν στη συνέχεια με δώρα.
Αν και για την ώρα οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς πετρελαιοειδών δεν έχουν "αντιδράσει" εντούτοις δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν, αν δουν ότι οι πωλήσεις τους συνεχίζουν να "υποφέρουν". Πηγές πάντως της αγοράς αναφέρουν ότι άλλη μία εταιρεία από τους λεγόμενους "μεγάλους" πουλά τους τελευταίους μήνες προς τους πρατηριούχους της χαμηλότερα συγκριτικά με τους τελευταίους μήνες του 2008.
Τα χειρότερα από τον Απρίλιο
Τα χειρότερα έρχονται καθώς από την 1η Απριλίου τα ΕΛΠΕ σταματούν κάθε είδους πίστωση προς τις εταιρείες εμπορίας, πρακτική που θα ακολουθήσουν με τη σειρά τους οι εταιρείες προς τα πρατήρια. H απόφαση των ΕΛΠΕ κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος διόγκωσης των επισφαλειών εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην αγορά, ενώ ο όμιλος εφαρμόζει ήδη πιο σφιχτή πολιτική πιστώσεων ήδη από τον περασμένο Oκτώβριο. Tο τέλος των πιστώσεων θα αποτελέσει θρυαλλίδα για σημαντικές εξελίξεις στην αγορά που παρουσιάζει ούτως ή άλλως σοβαρά δομικά προβλήματα. Παράγοντες της αγοράς αναμένουν ένα "ντόμινο" από λουκέτα που θα ξεκινήσει από τα πρατήρια, και θα συμπαρασύρει και μικρές εταιρείες με μερίδιο κάτω του 2%, προκαλώντας γενικότερες ανακατατάξεις.
Το 2008 οι πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς καυσίμων μειώθηκαν κατά 2,6%, με τη μεγαλύτερη μείωση (-11,8%) να εμφανίζει το πετρέλαιο θέρμανσης καθώς σε σχέση με το 2007 διακινήθηκαν 418 χιλιάδες μετρικοί τόνοι λιγότεροι. H συνολική μείωση στις βενζίνες έφτασε στο 2%, με τη σούπερ να καταγράφει πτώση 23,9%, τη σούπερ αμόλυβδη πτώση 6,1% και την απλή αμόλυβδη, οριακή αύξηση της τάξης του 0,5%. Aύξηση της τάξης του 7,8% παρουσίασε το πετρέλαιο κίνησης μέσα το 2008 ωστόσο, το πρώτο δίμηνο του 2009, εμφανίζει μείωση της τάξης του 2%. Το στοιχείο αυτό αντανακλά την κρίση στην πραγματική οικονομία και κυρίως στον κατασκευαστικό τομέα αφού το 90% του προϊόντος διατίθεται σε επαγγελματικά οχήματα. Eνδεικτικό στοιχείο της κρίσης στον τομέα των επιχειρήσεων είναι και η σημαντική μείωση της τάξης του 25% που καταγράφεται στο πρώτο δίμηνο του έτους στις πωλήσεις μαζούτ, που αποτελεί βιομηχανικό καύσιμο.
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr