ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΜΕΙΞΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΟΚΤ ΑΝΙΩΝ (Π.Χ. SUΡΕR ΜΕ SUΡΕR ΡLUS);
Σχεδόν όλα τα σύγχρονα μοντέλα διαθέτουν κινητήρες με ανιχνευτές οκτανίων, οι οποίοι προσαρμόζουν τη διαδικασία καύσης στον αριθμό των οκτανίων της βενζίνης. Έτσι δεν παθαίνει κάποια ζημιά ο κινητήρας, απλά μειώνεται η απόδοσή του αν δεν τροφοδοτείται με τον σωστό τύπο βενζίνης. Τα παλαιότερα αυτοκίνητα χωρίς αισθητήρες δεν πρέπει να τα ζορίζουμε ιδιαίτερα αν διαπιστώσουμε ότι φουλάραμε το ρεζερβουάρ με βενζίνη λιγότερων οκτανίων από την προβλεπόμενη, οπότε θα αρχίσουν να χτυπούν πιράκια.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝ ΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΣΥΧΝΑ ΣΤΗ ΡΕΖΕΡΒΑ;
Καλό είναι να το αποφεύγουμε, αν και υπάρχουν ειδικά φίλτρα στα συστήματα τροφοδοσίας των αυτοκινήτων μας. Πρόβλημα υπάρχει περίπτωση να εμφανίσουν αυτοκίνητα μεγάλης ηλικίας και εκείνα που ανεφοδιάζονται συχνά με όχι καθαρά καύσιμα. ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ, ΑΝ ΦΟΥ ΛΑΡ ΟΥΜΕ ΝΤΙΖΕΛ ΑΝΤΙ ΒΕΝΖΙΝΗΣ Ή ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤ Ο;
Πιο συνηθισμένη είναι η περίπτωση να βάλουμε βενζίνη σε ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Το αντίθετο συμβαίνει σπάνια, επειδή οι μάνικες στις αντλίες του πετρελαίου κίνησης είναι πιο ογκώδεις και δεν χωρούν εύκολα στο στόμιο του ρεζερβουάρ ενός βενζινοκίνητου μοντέλου. Αν δεν έχουμε βάλει πάνω από πέντε λίτρα λάθος καυσίμου, τότε φουλάρουμε το ρεζερβουάρ με τον σωστό τύπο καυσίμου και συνεχίζουμε κανονικά. Αν έχουμε βάλει περισσότερα από πέντε λίτρα ή οδηγούμε ένα αυτοκινητάκι με πολύ μικρό ρεζερβουάρ, τότε πρέπει να αντληθεί άμεσα το λάθος καύσιμο. Γενικότερα πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι ντιζελοκινητήρες αντιδρούν περισσότερο στη βενζίνη και μπορεί να πάθουν ευκολότερα ζημιά, ενώ ο βενζινοκινητήρας μπορεί να εμφανίσει διακοπές ή να βγάλει καπνό εξαιτίας της πρόσμειξης ντίζελ, δεν κινδυνεύει όμως άμεσα.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΦΟΥ ΛΑΡ ΟΥΜΕ ΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥ ΑΡ Τ Ο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ;
Η βενζίνη διογκώνεται, όμως τα ρεζερβουάρ διαθέτουν όλες τις προδιαγραφές ώστε να μη συμβεί κάτι. Στη χειρότερη περίπτωση, μπορεί απλά να «δακρύσει» η περιοχή γύρω από τη βαλβίδα ανακούφισης, που υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο.
ΕΞΑΤΜΙΖΟΝΤ ΑΙ Τ Α ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤ Ο ΡΕΖΕΡΒΟΥ ΑΡ;
Ελάχιστα η βενζίνη, εφ΄ όσον χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο. Αν μείνει όμως ένα όχημα ακινητοποιημένο για μεγάλο διάστημα- από 3 μήνες και πάνω- τότε πρέπει να αντικατασταθεί η βενζίνη από καινούργια. Αντίθετα, το ντίζελ δεν εξατμίζεται.
ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα πολύτυπα λιπαντικά υψηλών προδιαγραφών (όπως π.χ. 0W-30, 0W-40, 5W-30 και 5W-40) κοστίζουν μεν ακριβότερα, από την άλλη πλευρά όμως μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. Το ποσοστό της μείωσης εξαρτάται από τους εξής παράγοντες: τις ιδιότητες του λαδιού (ιξώδες, πρόσθετα), τις συνθήκες οδήγησης (μικρές διαδρομές, μεγάλα ταξίδια, μέσες ή υψηλές ταχύτητες), τον τύπο του κινητήρα (βενζίνης ή πετρελαίου) και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος και κινητήρα. Σύμφωνα πάντως με έρευνα της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ΑDΑC, μπορούμε να πετύχουμε με ένα εξελιγμένο λιπαντικό μείωση κατανάλωσης μεταξύ 4% και 6% όταν πραγματοποιούμε συνήθως κοντινές διαδρομές. Σε μεικτές διαδρομές και στο επαρχιακό δίκτυο η εξοικονόμηση κυμαίνεται μεταξύ 2% και 4%, ενώ στους αυτοκινητόδρομους φτάνει το πολύ το 2% ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ Τ Ο ΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ ΣΤ Α ΠΡ ΑΤΗΡΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ;
Η απαγόρευση οφείλεται σε οδηγία του ινστιτούτου ΙΡ (Ιnstitute Ρetroleum) που ασχολείται με πετρελαϊκά θέματα. Το ινστιτούτο κατέγραψε ελάχιστες περιπτώσεις αυτοκινήτων που πήραν φωτιά σε πρατήριο καυσίμων ενώ χρησιμοποιούσε ο οδηγός τους το κινητό τηλέφωνο και προχώρησε σε αυτήν την οδηγία επειδή δεν βρέθηκε άλλη εξήγηση. Γενικότερα απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρονικών στα πρατήρια καυσίμων, επειδή οι μπαταρίες τους ενδέχεται να προκαλέσουν κάποιον σπινθήρα σε περίπτωση πτώσης.
ΤΙ ΠΑΘΑΙΝΟΥΝ Τ Α Ρ ΟΥΧΑ ΑΝ ΠΕΣΕΙ ΠΑΝΩ Τ ΟΥΣ ΒΕΝΖΙΝΗ Ή ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ;
Η βενζίνη εξατμίζεται, το πετρέλαιο είναι πιο «δύσκολο»- και τα δύο όμως ξεπλένονται. Πάντως μπορεί να προκαλέσουν ζημιά αν πέσουν πάνω σε συνθετικά υφάσματα.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr