Ο λόγος είναι, όπως υποστηρίζουν πηγές, ότι δεν πρέπει να πάει ούτε μία μέρα «στράφι» εάν θέλουν οι επιχειρήσεις όχι να καλύψουν την χασούρα του 2008 -που δεν καλύπτεται- αλλά να οχυρωθούν μπροστά σε ένα αβέβαιο 2009. Η χρονιά ξεκίνησε πάντως χλιαρά, προς έκπληξη των εμπόρων που περίμεναν να είναι ακόμη πιο κάτω από τον δραματικό Δεκέμβρη, όπου οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις είδαν απώλειες εσόδων από 15% στην καλύτερη των περιπτώσεων μέχρι και 50%.
Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις, όπως και κάθε χρόνο αναμένεται να δοθούν από τις εταιρείες ένδυσης-υπόδησης φθάνοντας ή και ξεπερνώντας το 60%. Βεβαίως, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, κανείς δεν ξέρει πως αυτές τελικά θα κινηθούν, καθώς αρκετές επιχειρήσεις προχώρησαν σε προεκπτώσεις αμέσως μετά τις γιορτές και έτσι έκλεψαν ένα μέρος του τζίρου που θα γινόταν μέσα στην εκπτωτική περίοδο.
Πάνω από 30% προβλέπεται να είναι και οι εκπτώσεις από τις εταιρείες με είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικά αλλά και καλλυντικά. Μερτικό από τις εκπτώσεις διεκδικούν και οι οργανωμένες λιανεμπορικές αλυσίδες -σούπερ μάρκετ- στην προσπάθειά τους να καλύψουν τις δικές τους απώλειες σε έσοδα. Οι περισσότερες από αυτές που λειτουργούν υπεκαταστήματα, έχουν ήδη ξεκινήσει να δίνουν μισοτιμής εποχιακά είδη, ενώ οι μειώσεις στα ρούχα, παπούτσια και ηλεκτρικά φθάνουν έως και το 40%.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr