Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει ότι εάν η απαγόρευση εφαρμοστεί με τον τρόπο αυτό, θα υπάρξει σημαντική αναστάτωση στην αγορά, καθώς μεγάλο μέρος των υφιστάμενων ακινήτων δεν θα μπορεί να λειτουργήσει. Οι περιορισμοί αυτοί, αναφέρει ο Stama, θα εμποδίσουν τη συνέχιση των μισθώσεων και θα αναγκάσουν πολλούς ιδιοκτήτες και διαχειριστές να διακόψουν τη δραστηριότητά τους, κάτι που θα πλήξει τόσο την επιχειρηματικότητα όσο και τα φορολογικά έσοδα του κράτους.
Στο υπόμνημα του ο Stama τονίζει ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει μια πιο στοχευμένη προσέγγιση που θα επιτρέπει την ομαλή λειτουργία των ακινήτων που ήδη δραστηριοποιούνται στη βραχυχρόνια μίσθωση και καταθέτει μια σειρά προτάσεων για την εύρυθμη εφαρμογή των μέτρων.
Οι προτάσεις της Stama για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις
1ον. Όσον αφορά τις εταιρείες διαχείρισης, αυτές πρέπει να εξαιρεθούν γιατί: α. Το μέτρο αποτελεί άμεση επέμβαση στην ελεύθερη αγορά και στους κανόνες της επιχειρηματικότητας, β. Επειδή η λήξη ενός συμβολαίου ενοικίασης ακινήτου από τον ιδιοκτήτη προς τον διαχειριστή απαιτεί αλλαγή ΑΜΑ, με τους περιορισμούς που θα επιβληθούν δεν θα μπορεί αυτό να γίνει με αποτέλεσμα το ακίνητο αυτό να "βγαίνει” από την αγορά της Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, ενώ θα έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και από τις δύο πλευρές, γ. Περίπτωση εξαγοράς μιας εταιρείας από μια άλλη ή από ένα επενδυτικό κεφάλαιο αυτό δεν θα μπορεί να συμβεί γιατί θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή στα Α.Μ.Α κάτι που δεν θα μπορεί να συμβεί, δ. Οι εταιρείες διαχείρισης ακινήτων δεν έχουν τη δυνατότητα της επιχειρηματικής ανάπτυξης σε περιοχές ενδιαφέροντος κάτι που καθιστά την επιχειρηματικότητα απαγορευτική. Είναι κάτι που αντιβαίνει στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και ε. Το ΑΜΑ θα πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ΑΤΑΚ και να υπάρχει μέριμνα για τη συνέχιση του.
2ον. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ακινήτων: α. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα βρεθούν εγκλωβισμένοι πιθανά σε συνεργασίες που δεν είναι ικανοποιημένοι, γιατί αλλαγή διαχειριστή σημαίνει νέο μισθωτήριο και κατά συνέπεια νέο ΑΜΑ το οποίο όμως δεν θα μπορεί να εκδοθεί, β. Θα δυσκολευτούν αγοραπωλησίες προς επενδυτές - αγοραστές που δεν θα μπορούν να εκδώσουν νέο ΑΜΑ αν επιθυμούν να συνεχίσουν η επένδυση τους (ακίνητο) να βρίσκεται στη Βραχυχρόνια Μίσθωση.
Η πρόταση της Stama είναι το ΑΜΑ να είναι μοναδικό και να ακολουθεί το ακίνητο ανεξαρτήτως διαχειριστή ή ιδιοκτήτη και να μην έχει χρονική διάρκεια. Αυτή η προσέγγιση θα λύσει πρακτικά ζητήματα, θα εξασφαλίσει τη συνέχεια στις μισθώσεις και θα προσφέρει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά.
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην εξαίρεση των νομικών προσώπων από τους περιορισμούς, καθώς ήδη έχουν υποστεί σημαντικές φορολογικές επιβαρύνσεις και δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις. Η εξαίρεση αυτή θα τους επιτρέψει να συνεχίσουν να επενδύουν και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς βραχυχρόνιας μίσθωσης.
3ον. Ζητά την εξαίρεση των επαγγελματικών χώρων όπως παλιά γραφεία, εργαστήρια κ.α. από την απαγόρευση νέων ΑΜΑ μιας και οι συγκεκριμένοι χώροι δεν προορίζονται για μόνιμη κατοικία (δεν θα γίνουν ποτέ) οπότε και δεν αφαιρούνται μόνιμες κατοικίες από το απόθεμα. Είναι πολύ καλύτερο να ανακαινίζονται και να έχουν ζωή από ότι να ρημάζουν και να απαξιώνονται.
4ον. Όσον αφορά το μέτρο σε επίπεδο Ταχυδρομικού Κώδικα (Τ.Κ), η Stama ζητά να συνεργασία και σχετική μελέτη σχετικά σε ποιους ταχυδρομικούς κωδικούς θα εφαρμοστεί η απαγόρευση του Α.Μ.Α προς κοινό όφελος μιας και η εφαρμογή του μέτρου ανά δημοτικό διαμέρισμα περιλαμβάνει γειτονιές της πόλης που έχουν ανάγκη αναβάθμισης. Την αναβάθμιση αυτή μόνο η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να την φέρει όπως έχει συμβεί σε άλλες περιοχές. Με όχημα τη Βραχυχρόνια Μίσθωση θα στρέψουμε πολλούς επισκέπτες της Αθήνας προς περιοχές που είναι επισφαλείς και όχι θελτικές για την παραμονή τους.
Μάλιστα, η Stama επικαλείται απόφαση του Ολλανδικού δικαστηρίου η οποία αναφέρει: "Η ολική απαγόρευση των Βραχυχρόνιων Μισθώσεων σε ορισμένες γειτονιές είναι ένα μέτρο μεγάλης εμβέλειας. Μπορεί να συμβεί μόνο εάν υπάρχουν σοβαροί λόγοι που σχετίζονται με τον σκοπό και το πεδίο εφαρμογής της νομοθεσίας για τη στέγαση. Η εκτελεστική εξουσία της πόλης θα έπρεπε πρώτα να είχε διερευνήσει αν θα μπορούσαν να ληφθούν λιγότερο δραστικά μέτρα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου".
5ον. Να υπάρξει δημοσιοποίηση των ενεργών Α.Μ.Α από την ΑΑΔΕ ώστε οι όποιες αποφάσεις και εφαρμογές θα πρέπει να ληφθούν σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε εικασίες και αίολα στοιχεία. Θα πρέπει και επιβάλλεται πλέον η ΑΑΔΕ να δώσει στο δημόσιο διάλογο τα πραγματικά στοιχεία για τα Α.Μ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr