Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, η απόσυρση αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα μίας πενταετίας από φέτος, γεγονός που συνεπάγεται ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει θα αποσύρονται περίπου 300.000 οχήματα ετησίως.
Το μέτρο αφορά 1,7 εκατομμύρια παλιά αυτοκίνητα, από τα οποία 730.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα είναι συμβατικής τεχνολογίας και 970.000 Ι.Χ. καταλυτικά πρώτης γενιάς, που μπήκαν στην κυκλοφορία πριν από το 1992.
Η διαδικασία της απόσυρσης θα συνδυαστεί και με μια σειρά από μέτρα που θα προβλέπουν αντικίνητρα κυκλοφορίας και ταυτοχρόνως οικονομικά κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων με νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Κύκλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ αναφέρουν ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν πρόκειται να εφαρμοστεί αποσπασματικά, αλλά θα ενταχθεί σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και τις «πράσινες μεταφορές», σύμφωνα με τις αρχές της «Πράσινης Βίβλου» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα θα προταθεί από την ελληνική κυβέρνηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αναφορά στα κατάλληλα χρηματοδοτικά μέσα για κάθε δράση, ώστε με τη διασφάλιση των αναγκαίων -εγχώριων και κοινοτικών- πόρων να υλοποιηθεί σε κοινοτικό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Η προτεινόμενη από το ΥΠΕΧΩΔΕ στρατηγική για την αστική κινητικότητα προβλέπει τέσσερις άξονες: Ενιαίο χωροταξικό/πολεοδομικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό, διαχείριση της κυκλοφορίας, αναπλάσεις για ήπιες μορφές μετακίνησης και τεχνολογίες και μέτρα για το περιβάλλον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr