Στην παρουσίαση που έκανε ο κ. Κέλλης, στο πλαίσιο του παγκοσμίου φήμης συνεδρίου του MIT Technology Review, διευκρίνισε ότι «στόχος είναι να ζούμε στο μέλλον με υγεία και όχι απλώς να ζούμε πολλά χρόνια». Ο κ. Κέλλης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η χρήση της γενετικής θα βοηθήσει στην εύρεση των αιτιών για ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η παχυσαρκία ή η σχιζοφρένεια, ενώ παρουσίασε την πρόοδο που έχει συντελεστεί στις αναλύσεις χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη.
Αναφέρθηκε, επίσης, στις αλλαγές προτύπων (paradigm shifts) στην ιατρική, με την έρευνα να βασίζεται στα δεδομένα αντί στις υποθέσεις. «Με συστηματικά σύνολα δεδομένων έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τη μεγάλη εικόνα κάθε ασθένειας». Τόνισε, ακόμα ότι αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο αναλύουμε τα δεδομένα. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και τη βαθιά μάθηση «οικοδομούμε μια απεικόνιση του κόσμου από κάτω προς τα πάνω», όπου θα έχουμε «μάθηση με αναπαράσταση και όχι με απλή απεικόνιση».
Στη συνέχεια μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι επιστήμονες πάνω στον χάρτη του DNA, με την πολύτιμη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ έφερε συγκεκριμένα παραδείγματα παρέμβασης της γενετικής με στόχο να προχωρήσει η επιστήμη σε εξατομικευμένα θεραπευτικά μοντέλα. Όπως ανέφερε, το ΜΙΤ έχει προχωρήσει σε μια «συλλογή» γνώσεων και δεδομένων προσβάσιμη άμεσα στους ερευνητές του. «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα Google Maps της γνώσης», τόνισε.
Μιλώντας στη δημοσιογράφο στην «Καθημερινή» Ηλιάνα Μάγρα, ανέφερε ότι πλέον οι ερευνητές επιθυμούν να κατανοήσουν με διαφορετικό τρόπο τον άνθρωπο και τις λειτουργίες του σώματος ως μηχανισμού. Στο ερώτημα αν αυτή η γνώση θα διαμοιραστεί ή θα μείνει στα εργαστήρια του ΜΙΤ, ο κ. Κέλλης διαπίστωσε ότι υπάρχουν όντως πολλά ζητήματα και ανισότητες στην έρευνα, όμως στο πέρασμα του χρόνου η γνώση θα διαχυθεί.
Σχετικά με το πώς οι νεότερες γενιές θα έρθουν σε επαφή με αυτό τον πλούτο γνώσεων, ο καθηγητής σημείωσε ότι η επιστημονική γνώση είναι εύκολα προσβάσιμη, αναφερόμενος στις διαλέξεις που μπορούμε να βρούμε στο διαδίκτυο. Τόνισε, δε, ότι «αυτό που πρέπει να δώσουμε στους μαθητές μας είναι το κίνητρο να μάθουν – όχι η γνώση ως όγκος δεδομένων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr