Μπορεί η διαφήμιση να είναι μια στρατευμένη τέχνη, όμως οι διαδικασίες της, οι μέθοδοι, οι κανόνες και τα αποτελέσματα προσομοιάζουν στο έργο του συγγραφέα.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλοί σημαντικοί έλληνες συγγραφείς έχουν περάσει από τη διαφήμιση.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε χρονολογικά. Μ. Καραγάτσης, Νίκος Πολίτης, Βαγγέλης Γκούφας, Νίκος Δήμου, Μάριος Ποντίκας, Γιώργος Χασάπογλου, Γιάννης Ευσταθιάδης, Διονύσης Χαριτόπουλος, Γιάννης Κακουλίδης, Παυλίνα Παμπούδη, Νίκος Λάζαρης, Μιχάλης Γκανάς ακόμα και ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στα χρόνια της Δικτατορίας.
Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι όλοι οι σημαντικοί έλληνες σκηνοθέτες – με εξαίρεση τον Αγγελόπουλο – έχουν περάσει με θαυμάσια αποτελέσματα από τις διαφημιστικές ταινίες, οι οποίες ήταν γι’ αυτούς μία δημιουργική άσκηση και εμπειρία στην κινηματογραφική γλώσσα.
Ο μεγάλος Steven Spielberg άλλωστε έχει δηλώσει «άλλαξα τον τρόπο που γυρίζω και κυρίως μοντάρω τις ταινίες μου επηρεασμένος από τα διαφημιστικά σποτάκια».
Διαβάστε παρακάτω όλη την ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων που επεξηγεί άριστα τους λόγους που οδήγησαν σ’ αυτή την απόφαση.
Πρόσκληση προς δημιουργούς διαφημιστικών σεναρίων και κειμένων για εγγραφή τους στην Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος
Η χαρά της δημιουργίας ήταν ανέκαθεν ο κοινός τόπος δημιουργών σεναριογράφων και δημιουργών διαφημιστικών μηνυμάτων! Η εύρεση μιας καλής ιδέας, μιας πρωτότυπης ιστορίας που θα τύχει ευρείας απήχησης από το κοινό αποτελεί τον κύριο στόχο ενός δημιουργού οπτικοακουστικού έργου. Είτε αφορά σε ένα κινηματογραφικό ή τηλεοπτικό έργο είτε σε ένα διαφημιστικό μήνυμα.
Όλοι οι σεναριογράφοι και κειμενογράφοι δημιουργούν, παρά τις συχνά αντίξοες συνθήκες αλλά και τους αυστηρούς περιορισμούς κυρίως όσον αφορά την ικανοποίηση του χρηματοδότη, αφήνοντας το δικό τους αποτύπωμα, ο καθένας στο είδος του. Το εξέχον μέλος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, σεναριογράφος ταινιών και διαφημιστικών μηνυμάτων, Γιάννης Κακουλίδης, είπε όταν τιμήθηκε για το έργο του από την Ε.Σ.Ε. ότι αισθανόταν υπερήφανος για τα 3.000 διαφημιστικά μηνύματα που είχε δημιουργήσει.
Θα θέλαμε λοιπόν να προσκαλέσουμε τους σεναριογράφους, αλλά και κειμενογράφους, διαφημιστικών μηνυμάτων, που η άποψη τους ταυτίζεται με εκείνη του εκλιπόντος Γιάννη Κακουλίδη, να εγγραφούν στην Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος. Για αυτό το λόγο ευρισκόμεθα, ήδη, σε διαδικασία αλλαγής του καταστατικού της Ε.Σ.Ε. ευελπιστώντας ότι από τον Ιανουάριο του 2024 θα μπορούμε να τους δεχθούμε ως δόκιμα μέλη ώστε μαζί να προσπαθήσουμε να κατοχυρώσουμε το δικαίωμα τους να αναγνωρίζονται ως δημιουργοί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr