Ακολούθησαν, με μεγάλη διαφορά, οι βελτιώσεις στην ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των προϊόντων (45%), ενώ η μείωση της χρήσης των πόρων (28%), η ενθάρρυνση της συμμετοχής των εργαζομένων σε περιβαλλοντικές δραστηριότητες (21%) και η αντιστάθμιση των επιπτώσεων από τον άνθρακα και τα πλαστικά (21%) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Βαρόμετρο Κλιματικής Πραγματικότητας της Epson, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι πιο σημαντικές δράσεις, που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, είναι να επενδύσουν σε περιβαλλοντικές τεχνολογίες (52,2%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η βελτίωση της ανακύκλωσης και η επαναχρησιμοποίηση των προϊόντων (40,3%), όπως και η μείωση των φυσικών πόρων στην παραγωγή και τις μεταφορές, για παράδειγμα το νερό και τα ορυκτά καύσιμα (32,1%).
“Το Βαρόμετρο της Epson, μας υποδεικνύει τον δρόμο προς το μέλλον, καθώς ο κόσμος αναμένει από τις εταιρείες να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση. Βλέπουμε την τεχνολογία ως παράγοντα ενεργοποίησης, με προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί, ώστε να χρησιμοποιούν λιγότερους πόρους κατά την παραγωγή και τη χρήση, να διαρκούν περισσότερο, να επισκευάζονται ευκολότερα, να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και να ανακυκλώνονται ευκολότερα”, αναφέρει η εταιρεία.
Παγκόσμιο ζήτημα
Συνολικά, η έρευνα της Epson αποκαλύπτει ότι περισσότεροι άνθρωποι αναφέρουν την κλιματική αλλαγή ως το πλέον κρίσιμο παγκόσμιο ζήτημα - ενώ η τεχνολογία θεωρείται καταλυτικός παράγοντας επίλυσης της κρίσης, την ίδια στιγμή που η τεχνολογία θεωρείται καταλυτικός παράγοντας για την επίλυση της κρίσης.
Καθώς πολλαπλασιάζονται τα αποδεικτικά στοιχεία για την καταστροφική κλιματική αλλαγή, τα αυξανόμενα δυσμενή γεγονότα είναι πιθανό να εξηγούν ότι περισσότεροι άνθρωποι ξεχωρίζουν την "Κλιματική Αλλαγή" (55%) από οποιοδήποτε άλλο παγκόσμιο ζήτημα, συμπεριλαμβανομένης της "Αύξησης των τιμών" (53%), της "Φτώχειας" (37%) και των "Συγκρούσεων" (23%).
Στην Ελλάδα, 7 στους 10 ερωτηθέντες θεωρούν την άνοδο των τιμών ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα, ξεπερνώντας τη φτώχεια (58%) και την κλιματική αλλαγή (48%). Από τις 39 αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα, η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη υψηλότερη θέση όσον αφορά την κατάταξη της αύξησης των τιμών, ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα (71,9%), αμέσως μετά την Αυστραλία (73,9%).
Στην Ελλάδα, οι κυριότερες δράσεις, που αναφέρουν οι πολίτες ότι ήδη κάνουν για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, περιλαμβάνουν: χρήση περισσότερων επαναχρησιμοποιούμενων προϊόντων, π.χ. επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για ψώνια (72,7%), μείωση της χρήσης πλαστικού (69,6%), βελτίωση των συνηθειών ανακύκλωσης (68,2%).
Οι πιο διαδεδομένες ενέργειες, στις οποίες οι ερωτηθέντες στην Ελλάδα σκοπεύουν να προβούν στο μέλλον, είναι: αλλαγή σε ηλεκτρικό όχημα (59,6%), αλλαγή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (57,9%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr