Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, το 2021 διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 168,8 εκατ. συσκευές tablet. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο της αγοράς από το 2016, με τις πωλήσεις του έτους να είναι αυξημένες κατά 3,2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών (Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker) δείχνουν, ωστόσο, ότι η ζήτηση για tablets επιβραδύνθηκε σημαντικά κατά το 4ο τρίμηνο της χρήσης του 2021. Τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους πωλήθηκαν 46 εκατ. tablets, αριθμός μειωμένος κατά 11,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Πρόκειται για τη δεύτερη φορά από την έναρξη της πανδημίας, που το πρόσημο των πωλήσεων tablets βρίσκεται σε αρνητικό πεδίο. Εν τω μεταξύ, οι αποστολές chromebooks επίσης μειώθηκαν το 4ο τρίμηνο του 2021.
Η μείωση ήταν της τάξης του 63,6% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο, το πρόσημο για την αγορά των chromebooks ήταν θετικό σε επίπεδο έτους, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 13,5%.
Πάνω από τα προ πανδημικά επίπεδα
“Αν και το 2021 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την αγορά των tablets, οι αποστολές άρχισαν να επιβραδύνονται, καθώς η αγορά έχει ξεπεράσει τη ζήτηση αιχμής σε πολλές γεωγραφικές περιοχές”, σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC. Προβλέπουν, ωστόσο, ότι οι πωλήσεις tablets στο εγγύς μέλλον θα παραμείνουν πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα, καθώς η τηλεκπαίδευση και η εξ αποστάσεως εργασία παραμένουν ως καθημερινές συνθήκες στη ζωή πολιτών και επιχειρήσεων ανά τον κόσμο.
Όσον αφορά τις πωλήσεις chromebooks, οι αναλυτές της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι μεγάλο μέρος της αρχικής ζήτησης έχει ικανοποιηθεί σε αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη και αυτό οδήγησε σε επιβράδυνση των συνολικών αποστολών. Πάντως, όπως παρατηρεί η εταιρεία, η ζήτηση για chromebooks στις αναδυόμενες αγορές παρουσίασε συνεχή ανάπτυξη το περασμένο έτος.
Οι κατασκευαστές
Την πρώτη θέση μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών tablets, παγκοσμίως, το 2021 κατέλαβε η Apple με μερίδιο αγοράς 34,2% και πωλήσεις αυξημένες κατά 8,4%. Δεύτερη τερμάτισε η Samsung με πωλήσεις που της εξασφάλισαν μερίδιο αγοράς 18,3%, διευρυμένο κατά 3,8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Lenovo, Amazon και Huawei είναι οι τρεις προμηθευτές που συμπλήρωσαν το ”top 5” της αγοράς tablets το 2021 με μερίδια 10,5%, 9,5% και 5,7% αντίστοιχα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr