Ενδεικτικά, σύμφωνα με μελέτη της ΕΥ σε 9 χώρες (Ιταλία, Καναδάς, Ρουμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ταϊλάνδη, Ελλάδα και Ινδία), η αρχική φάση του lockdown του Μαρτίου 2020, προκάλεσε, απότομη αύξηση της κίνησης δεδομένων στα δίκτυα έως και 70%.
Στη χώρα μας, το 2020, παρουσιάστηκε ιδιαίτερα υψηλή αύξηση των όγκων, κυρίως στα δεδομένα (περίπου 66%), αλλά και στα λεπτά ομιλίας (περίπου 6%), λόγω της παραμονής στο σπίτι και της ανάγκης για συνδεσιμότητα.
Από την πλευρά τους, μεσούσης της δυσκολίας της πανδημίας, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, διαχειρίζονται μεγάλο όγκο ψηφιακών δεδομένων με ασφάλεια και ανταποκρίνονται σε αυτές τις αυξημένες ανάγκες για συνδεσιμότητα, ενώ ταυτόχρονα «γεφυρώνουν» το ψηφιακό χάσμα και συμβάλλουν στην εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων. Η διάθεση και η χρήση νέων τεχνολογιών, όπως είναι τα δίκτυα πέμπτης γενιάς, μειώνουν το κόστος βασικών υπηρεσιών, όπως η Παιδεία και η Υγεία.
Σύμφωνα με όσα τονίζουν στελέχη της αγοράς των τηλεπικοινωνιών ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας λειτούργησε ως ανάχωμα στις καταστροφικές συνέπειες της κρίσης και πλέον αποτελεί πρότυπο και για άλλες χώρες. Επίσης, σημειώνουν, ότι ο εν εξελίξει ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας, είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη που αφήνει πίσω της η πανδημία.
Στο πλαίσιο αυτό, καθ’ όλη τη διάρκεια των lockdown, όπως σημειώνεται, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών επιτελούν με επιτυχία κοινωνικό ρόλο, παρέχοντας συνδεσιμότητα και επιτρέποντας την εξ αποστάσεως επικοινωνία, τη διατήρηση των κοινωνικών επαφών, τις ανέπαφες και ασφαλείς συναλλαγές, τη μετάβαση στο ψηφιακό κράτος.
Παράλληλα, υπό τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι συμβάλλουν στη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει το κράτος προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μέσα από πολλαπλές δυνατότητες, όπως οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας, η άυλη συνταγογράφηση και ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού, η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση.
Υπενθυμίζεται ότι, τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών από τη μια επιχείρηση στην άλλη (Β2Β) ή από τις επιχειρήσεις στους καταναλωτές (Β2C), παρέχοντας ψηφιακές λύσεις «ευελιξίας» που προστάζουν οι παρούσες συνθήκες.
Στην πραγματικότητα, όπως τονίζουν τα στελέχη της αγοράς, οι νέες, πρωτόγνωρες συνθήκες που επέβαλε η παρατεταμένη καραντίνα, αποτέλεσαν μεγάλη πρόκληση για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές στη χώρα μας. Παρά, δε, το απρόσμενο ‘stress test’, σημειώνουν, η ανθεκτικότητα και η αντοχή των δικτύων αποδείχθηκε μεγάλη και επαρκής απέναντι στην κρίση της πανδημίας, καθώς η διαχρονική επένδυση σε δίκτυα επικοινωνίας από την πλευρά των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, «απέδωσε καρπούς» και απτά αποτελέσματα.
Τα ίδια στελέχη αυτά, τέλος, υπογραμμίζουν ότι τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα ‘ξεκλειδώνουν’ τις απεριόριστες δυνατότητες της συνδεσιμότητας και συμβάλλουν ουσιαστικά, προκειμένου ο κοινωνικός και παραγωγικός ιστός να ανακάμψει και να ευδοκιμήσει και πάλι γρήγορα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr