Η ευκολία των online αγορών μπορεί να είναι πολύ σαγηνευτική, αλλά ορισμένοι εξακολουθούν να ανησυχούν για το πόσο καλά προστατεύονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές τους. Δυστυχώς, οι ανησυχίες τους είναι πλήρως δικαιολογημένες. Από το 32% των οποίων τα οικονομικά στοιχεία σύνδεσης παραβιάστηκαν, η έρευνα αποκάλυψε ότι ο ένας στους τέσσερις (26%) δεν πήρε ποτέ τα χρήματά του πίσω. Οι παράγοντες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τα οικονομικά των ανθρώπων περιλαμβάνουν τη δυσκολία ελέγχου των κωδικών πληρωμής μετά τη χρήση τους σε διάφορες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και την ποικιλία των διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής.
Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι σαν να επισκέπτεστε ένα γιγαντιαίο εμπορικό κέντρο, όπου οι άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν αντικείμενα από δεκάδες διαφορετικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αγοραστές ενδέχεται να αγωνιστούν να κρατήσουν υπό έλεγχο όλα τα στοιχεία ηλεκτρονικής πληρωμής τους. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) ανησυχούν ιδιαίτερα για την πρόσβαση ψηφιακών εγκληματιών στα οικονομικά στοιχεία σύνδεσής τους. Ωστόσο, το ένα τρίτο (36%) των ερωτηθέντων έχει ξεχάσει ή δεν προσπάθησε καν να θυμηθεί τους ιστότοπους και τις εφαρμογές στις οποίες μοιράζεται τα οικονομικά του στοιχεία.
Καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν ότι η απομνημόνευση και ο εντοπισμός των στοιχείων πληρωμής που χρησιμοποιούν είναι εύκολος, ένας στους πέντε (20%) προτιμά να τα αποθηκεύει σε συσκευές. Αυτό μπορεί να κάνει την υποβολή κωδικών πρόσβασης πιο βολική όταν οι άνθρωποι κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχούν ότι θα τους ξεχάσουν. Ωστόσο, αν η συσκευή χαθεί ή κλαπεί, ο χρήστης κινδυνεύει όχι μόνο να χάσει τα προσωπικά του δεδομένα, αλλά και τα χρήματά του, επειδή κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό του αν βρεθούν τα αντίστοιχα στοιχεία σύνδεσης στις σημειώσεις του smartphone.
Το ευρύ φάσμα των μεθόδων διαδικτυακής πληρωμής δίνει στους καταναλωτές την ελευθερία να επιλέγουν τον αγαπημένο τρόπο αγοράς αγαθών ή υπηρεσιών. Οι πλέον προτιμώμενες μέθοδοι είναι ακόμη οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, οι άμεσες μεταφορές από τραπεζικούς λογαριασμούς και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια, π.χ. PayPal. Ωστόσο, και άλλες μέθοδοι πληρωμής αυξάνονται σε δημοτικότητα. Οι συχνές αγορές επιτρέπουν στους ανθρώπους να συλλέγουν πόντους μέσω προγραμμάτων αφοσίωσης και να τους χρησιμοποιούν όταν επισκέπτονται έναν έμπορο λιανικής για να αγοράσουν περισσότερα. Και χάρη στα smartphones και τα smartwatches, οι καταναλωτές δεν χρειάζεται καν να έχουν μαζί τους πορτοφόλι, φυσικά χρήματα ή ακόμα και πλαστικές κάρτες. Αυτό βοήθησε να αυξηθεί η δημοτικότητα των ανέπαφων συσκευών πληρωμής, όπως το PayPassκαι το Apple Pay, με το ένα τρίτο των αγοραστών (31%) να τα χρησιμοποιούν τακτικά.
«Το τέλος του έτους και η εορταστική περίοδος είναι μια υπέροχη στιγμή που οι άνθρωποι αγοράζουν δώρα για τις οικογένειες και τους φίλους τους. Αλλά κανείς δεν θέλει να χάσει χρήματα μέσω επικίνδυνων συναλλαγών ή ηλεκτρονικής απάτης», σχολίασε η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky Lab. «Πρέπει όλοι να είμαστε πολύ προσεκτικοί στα οικονομικά μας δεδομένα και τις ηλεκτρονικές πληρωμές, φροντίζοντας να αποφύγουμε να τοποθετούμε τα στοιχεία σύνδεσης της τραπεζικής κάρτας μας σε μη αξιόπιστους ιστότοπους ή να πραγματοποιούμε πληρωμές από επισφαλείς συσκευές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr