Η έκθεση παρουσιάζει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία για ιστότοπους που επισκέφτηκαν παιδιά από υπολογιστές Windows και Mac και ερευνά τις δραστηριότητες αναζήτησης σε συσκευές Windows, Mac, Android και iOS από τον Ιούνιο έως τα μέσα Αυγούστου 2018. Τα στατιστικά στοιχεία λήφθηκαν από τα προϊόντα ναυαρχίδα της Kaspersky Lab που διαθέτουν ενεργοποιημένη τη μονάδα Γονικού Ελέγχου και από το Kaspersky Safe Kids, μια αυτόνομη υπηρεσία εγκατεστημένη για την online προστασία των παιδιών.
Τα παιδιά ήταν πιο πιθανό να παρακολουθήσουν βίντεο και να ακούσουν μουσική, από το να περάσουν χρόνο στα social media φέτος το καλοκαίρι. Η έρευνα αποκάλυψε ότι τα παιδιά ξόδεψαν περισσότερο χρόνο στο Youtube - ιδιαίτερα, δείχνοντας αυξημένο ενδιαφέρον για τον blogger PewDiePie. Τα παιδιά πέρασαν επίσης χρόνο παρακολουθώντας πολυάριθμες τηλεοπτικές σειρές στο Netflix, με τα μικρότερα παιδιά να προτιμούν το Nickelodeon, το Cartoon Network και το κανάλι της Disney, καθώς και τον Μπομπ Σφουγγαράκη.
Όσο για τη μουσική, τα παιδιά χρησιμοποίησαν υπηρεσίες streaming όπως οι Spotify, Soundcloud και iTunes για να ακούσουν μουσική, με το ραπ να είναι το πιο δημοφιλές είδος. Ο γνωστός ράπερ XXXTentacion σκοτώθηκε από πυροβολισμούς ενός διερχόμενου αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια γυρίσματος αυτό το καλοκαίρι, γεγονός το οποίο οδήγησε σε αυξημένη αναζήτηση πληροφοριών για το θάνατό του. Αποτέλεσμα αυτού ήταν τα παιδιά να ακούν XXXTentacion περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον καλλιτέχνη.
Τα παιδιά άρχισαν να επισκέπτονται πιο συχνά ειδησεογραφικές σελίδες, συμπεριλαμβανομένων των BBC, CNN και BuzzFeed. Επίσης, πέρασαν χρόνο ελέγχοντας τις τελευταίες ενημερώσεις και βαθμολογίες στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2018. Τα online παιχνίδια ήταν επίσης δημοφιλή. Ωστόσο, τα παιδιά παγκοσμίως έδειξαν προτίμηση στο Fortnite, το οποίο έχει ξεπεράσει το PUBG ως το πιο δημοφιλές παιχνίδι.
Τα παιδιά αυτό το καλοκαίρι έδειξαν ενδιαφέρον και για ρούχα και φορητές συσκευές. Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα παιδιά έδειξαν προτίμηση στις ιστοσελίδες Ebay, Amazon, Aliexpress, ASOS και H&M. Οι πιο δημοφιλείς μάρκες είναι η Nike, η Adidas, η Supreme, η Gucci και η Vans. Από όλες τις φορητές συσκευές, τα παιδιά συχνά έδειξαν ενδιαφέρον για τα iPhone και Samsung Galaxy.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, παράλληλα με τα παιχνίδια, το βίντεο και τη μουσική, τα παιδιά συχνά αναζητούσαν ιστότοπους με περιεχόμενο αυστηρά για ενήλικες. Ωστόσο, αν οι γονείς τους είχαν εμποδίσει την πρόσβαση σε τέτοιους ιστότοπους (για παράδειγμα με ένα προϊόν της Kaspersky Lab), τότε οι προσπάθειες των παιδιών να επισκεφθούν αυτούς τους ιστότοπους ήταν ανεπιτυχείς.
Επιπλέον, παρατηρήθηκε ανησυχία μεταξύ των παιδιών αυτό το καλοκαίρι σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο - αναζητούσαν ενεργά για τη μηχανή αναζήτησης DuckDuckgo και ρωτούσαν για το VPN. Αυτή είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται από την Kaspersky Lab αύξηση του ενδιαφέροντος για το θέμα αυτό μεταξύ των παιδιών.
«Τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει, δείχνουν τα σημερινά ενδιαφέροντα των παιδιών και των εφήβων ανά τον κόσμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προτείνουμε τη χρήση προϊόντων Γονικού Ελέγχου όχι μόνο για να αποκλείσετε το δυνητικά επικίνδυνο περιεχόμενο, αλλά και για να βοηθήσουμε τους γονείς να ενημερώνονται για τα ενδιαφέροντα και τα πάθη των παιδιών τους. Πολλά προγράμματα λογισμικού, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Kaspersky Lab, επιτρέπουν στους γονείς να βλέπουν αναφορές σχετικά με τις δραστηριότητες των παιδιών τους στο διαδίκτυο. Φυσικά, τέτοιες αναφορές δεν αποκαλύπτουν προσωπικές πληροφορίες. Κατά τη γνώμη μας, η γνώση των γονέων σχετικά με το τι κάνουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο πρέπει να προάγει καλύτερες οικογενειακές σχέσεις, συμβάλλοντας στην ενθάρρυνση του ανοιχτού διαλόγου και την αποτροπή πιο σοβαρών απειλών για τα παιδιά, όπως είναι το sexting ή ο εκφοβισμός», σχολίασε η Anna Larkina, Web-content Analysis Expert στην Kaspersky Lab.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr