Η αξία της εγχώριας αγοράς αυξήθηκε στα 967 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο β’ τριμήνου η άνοδος ήταν της τάξης του 4,9%, με την αξία των πωλήσεων να διαμορφώνεται στα 470 εκατ. ευρώ. Η εικόνα της αγοράς ήταν θετική σχεδόν στο σύνολό της, καθώς, με εξαίρεση τα φωτογραφικά είδη και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, όλες οι άλλες υποκατηγορίες είχαν θετικό πρόσημο.
Οι πωλήσεις σε επίπεδο β’ τριμήνου ενισχύθηκαν κατά 4,9% στα 470 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK TΕΜΑΧ και του ΣΕΠΕ, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σε επίπεδο β’ τριμήνου κατέγραψε η κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (+14,9% στα 78 εκατ. ευρώ και 8,8% σε επίπεδο εξαμήνου με αξία αγοράς στα 152 εκατ. ευρώ). Σημαντική στήριξη στις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας πρόσφερε το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, με τις πωλήσεις τηλεοράσεων να κινούνται ανοδικά. Στην ίδια κατηγορία (Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά), τα ηχεία κατέγραψαν σημαντική αύξηση πωλήσεων, τόσο λόγω των έντονων προσφορών όσο και λόγω της ανόδου των πωλήσεων στις τηλεοράσεις. Στο μεταξύ, οι κονσόλες κατέγραψαν θετικό πρόσημο, εξαιτίας των προσφορών τόσο του Πάσχα όσο και του 10ημέρου προσφορών του Ιουνίου.
Προϊόντα πληροφορικής
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία GfK, στα προϊόντα πληροφορικής το πρόσημο ήταν θετικό το β’ τρίμηνο του 2018 κατά 1,5%, με την αξία της αγοράς να ανέρχεται στα 94 εκατ. ευρώ (σε επίπεδο εξαμήνου η αύξηση ήταν της τάξης του 2,3% με αξία 104 εκατ. ευρώ).
Οι σταθεροί υπολογιστές συνέχισαν να καταγράφουν αύξηση και το β’ τρίμηνο του 2018, με τα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) να ακολουθούν επίσης ανοδική πορεία. Θετική ήταν και η εικόνα στην κατηγορία των οθονών, κυρίως λόγω της αύξησης του gaming και του 4Κ, ενώ συνολικά τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο τη ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης.
Θετική ήταν και η εικόνα των πωλήσεων στην κατηγορία των προϊόντων τηλεπικοινωνίας, όπου καταγράφηκε άνοδος κατά 4,7% με την αξία της αγοράς το β’ τρίμηνο να φτάνει τα 143 εκατ. (στη βάση του εξαμήνου η άνοδος ήταν της τάξης του 12,5% με την αξία των πωλήσεων στα 299 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις στην κατηγορία των κινητών τηλεφώνων σημείωσαν σημαντική άνοδο, επωφελούμενες από το λανσάρισμα νέων μοντέλων, αλλά και την περίοδο του Πάσχα. Αυξημένες, στο μεταξύ, ήταν και οι πωλήσεις των ακουστικών, αλλά και των wearable συσκευών.
Πτωτικές κατηγορίες
Οι μόνες δύο κατηγορίες της αγοράς καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων που κατέγραψαν πτώση το β’ τρίμηνο ήταν τα Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, όπου σημειώθηκε μείωση κατά 9,5%, με την αξία της αγοράς να κατέρχεται στα 7 εκατ. ευρώ, λόγω κυρίως του μειωμένου ενδιαφέροντος για πολυμηχανήματα. Μεγάλη μείωση σημειώθηκε και στα φωτογραφικά είδη (-19,9% στα 6 εκατ. ευρώ).
Από τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, οι συσκευές πλοήγησης αυτοκινήτου και τα DVD-players συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, λόγω της αποκαλούμενης «σύγκλισης τεχνολογιών», ενώ καθοδική ήταν η πορεία και των headphones. Στα προϊόντα πληροφορικής οριακή πτώση συνέχισε να καταγράφει η κατηγορία των φορητών υπολογιστών, ενώ στις Τηλεπικοινωνίες οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων παρέμειναν μειούμενες το β’ τρίμηνο του 2018.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr