Όταν οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο, θα πρέπει να είναι επίσης σε θέση να επιλύουν μέσω του διαδικτύου τα προβλήματα που ανακύπτουν. Για παράδειγμα, όταν ένας πωλητής αρνείται να επισκευάσει τον φορητό υπολογιστή που χάλασε ενώ ισχύει ακόμα η εγγύηση, ή όταν ένας ταξιδιωτικός πράκτορας αρνείται να επιστρέψει τα χρήματα ύστερα από κάποιες διακοπές που αποδείχτηκαν καταστροφή. Διαφορές τέτοιου είδους επιλύονται πλέον ταχύτερα και φθηνότερα, μέσω του διαδικτύου και χωρίς τη μεσολάβηση του δικαστηρίου, με τη χρήση της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ), η οποία εγκαινιάστηκε από την Επιτροπή στις 15 Φεβρουαρίου 2016.
Η Eπίτροπος κ. Βιέρα Γιούροβα, αρμόδια για θέματα Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, δήλωσε: «Μολονότι το νέο αυτό εργαλείο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, διαπιστώνουμε ήδη ότι η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών τυγχάνει θετικής ανταπόκρισης από τους καταναλωτές. Διαπιστώνουμε επίσης ότι και μόνο η χρήση αυτή καθαυτή της πλατφόρμας από τους δυσαρεστημένους καταναλωτές συχνά κινητοποιεί τους εμπόρους να επιλύσουν τη διαφορά. Προσφέρουμε στους καταναλωτές ένα πρακτικό εργαλείο που θα τους βοηθήσει να επωφελούνται στην πράξη από τα δικαιώματά τους. Από την άλλη πλευρά, οι έμποροι μπορούν να αποκομίσουν εξίσου πολλά οφέλη από την πλατφόρμα και θα πρέπει να την χρησιμοποιούν περισσότερο. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για τους εμπόρους που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο να εμπνέουν αξιοπιστία στους δυνάμει καταναλωτές. Η χρήση αυτού του εργαλείου θα τους βοηθήσει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, παρέχοντάς τους έναν απλό και γρήγορο τρόπο επίλυσης των διαφορών».
Παραδείγματα
- Καταναλωτής από την Ιταλία διαμαρτυρήθηκε για ελαττωματικό προϊόν ΤΠΕ που είχε αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα στο Βέλγιο. Η πλατφόρμα διαβίβασε την καταγγελία στον αρμόδιο φορέα επίλυσης διαφορών στο Βέλγιο. Κατά συνέπεια, επιστράφηκε στον Ιταλό καταναλωτή το αντίστοιχο αντίτιμο.
- Καταναλωτής από το Λουξεμβούργο διαμαρτυρήθηκε για αυτοκίνητο που είχε νοικιάσει ηλεκτρονικά από πρακτορείο στην Ελλάδα. Η πλατφόρμα διαβίβασε την καταγγελία στον αρμόδιο φορέα επίλυσης διαφορών στην Ελλάδα. Η διαφορά διευθετήθηκε φιλικά εντός 60 ημερών. Ο έμπορος επέστρεψε στο ακέραιο τα πρόσθετα έξοδα με τα οποία είχε επιβαρυνθεί ο καταναλωτής.
- Συχνά η πλατφόρμα λειτουργεί επίσης ως δίαυλος πρώτης επαφής μεταξύ των δύο μερών και η διαφορά επιλύεται μεταξύ τους χωρίς να καθίσταται απαραίτητη η παρέμβαση ενός φορέα επίλυσης διαφορών. Για παράδειγμα, Βέλγος καταναλωτής είχε αγοράσει ελαττωματικό στεγνωτήριο ρούχων και παραπονιόταν επί μήνες στον Βέλγο έμπορο χωρίς επιτυχία. Όταν ο έμπορος έλαβε την καταγγελία μέσω της πλατφόρμας, ήρθε σε επαφή με τον καταναλωτή και του πρότεινε να αντικαταστήσει τη συσκευή.
Τα επόμενα βήματα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr