Στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτοµα ερευνήθηκαν 4.774 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθµα µέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, µε προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, µέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.
Ειδικότερα, στο ποσοστό των νοικοκυριών της Χώρας που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, καταγράφεται σε σχέση µε το 2015 µικρή αύξηση 1,5%
Αύξηση, σε σχέση µε το 2015, καταγράφεται στα Νησιά Αιγαίου και Κρήτη και στην Αττική (7,7% και 4,5%,αντίστοιχα), σταθερότητα στη Βόρεια Ελλάδα (οριακή αύξηση 0,2%) ενώ µείωση 5,5% στην Κεντρική Ελλάδα. Ευρυζωνική σύνδεση χρησιµοποιεί το 68,1%, του συνόλου των νοικοκυριών της Χώρας µε ένα τουλάχιστον µέλος ηλικίας 16-74 ετών, παρουσιάζοντας σε σχέση µε το 2015, αύξηση 1,5%.
Οι κυριότεροι λόγοι µη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία είναι: α) η έλλειψη δεξιοτήτων (64,4%), β) ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν είναι χρήσιµες, δεν ενδιαφέρουν (25,5%) και γ) ότι το κόστος του εξοπλισµού είναι πολύ υψηλό (19,9%).
ΧΡΗΣΗ ∆ΙΑ∆ΙΚΤΥΟΥ
Χρήση διαδικτύου, κατά το Α’ τρίµηνο του 2016, έκανε το 69,1% του πληθυσµού της Χώρας, ηλικίας 16 – 74 ετών.
Τακτική θεωρείται η χρήση του διαδικτύου τουλάχιστον µία φορά την εβδοµάδα και πραγµατοποιείται από το 95,6% όσων χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίµηνο του 2016, ποσοστό αυξηµένο κατά 1,4% σε σχέση µε το 2015 (94,3%).
Αναφορικά µε το επίπεδο εκπαίδευσης όσων χρησιµοποίησαν το Α΄ τρίµηνο του 2016 το διαδίκτυο, το 94,1% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (µεταπτυχιακά / διδακτορικό, ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές σχολές, ανώτερες σχολές τριετούς διάρκειας, κολλέγιο διάρκειας µεγαλύτερης των δύο ετών) χρησιµοποίησε το διαδίκτυο, το 79,5% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει µεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης (δηµόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, κολλέγιο διάρκειας µέχρι δύο έτη, Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ, ΤΕΛ), ΤΕΣ/ΤΕΕ (β΄ κύκλο)) και το 33,9% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει χαµηλό επίπεδο εκπαίδευσης (Επαγγελµατική σχολή/Τεχνική επαγγελµατική σχολή/ Τεχνικό επαγγελµατικό εκπαιδευτήριο (α΄κύκλο), Γυµνάσιο, ∆ηµοτικό, δεν έχουν ολοκληρώσει ή παρακολουθήσει καµία βαθµίδα εκπαίδευσης).
ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΥΝ∆ΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ∆ΙΑ∆ΙΚΤΥΟ 7 στους 10 από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίµηνο του 2016 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή.
Το 68,1 % όσων χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίµηνο του 2016 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, µε χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ.), παρουσιάζοντας αύξηση 2,6%, σε σχέση µε το Α’ τρίµηνο του 2015.
Από όσους συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους µε κινητή συσκευή, το 59,9% χρησιµοποίησε κινητό ή smart phone, το 34,3% φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή (π.χ. laptop, tablet) και το 0,9% άλλη συσκευή (π.χ. PDA, MP3 player, e-book reader,φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ.).
Το υψηλότερο ποσοστό εν κινήσει σύνδεσης στο διαδίκτυο καταγράφεται για τους νέους ηλικίας 16-24 ετών, εννέα στους δέκα (89,7%), που χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο, συνδέθηκαν σε αυτό και από κινητή συσκευή, εκτός κατοικίας και εκτός χώρου εργασίας/εκπαίδευσης για µαθητές, φοιτητές, σπουδαστές.
ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ∆ΙΑ∆ΙΚΤΥΟΥ
Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά παραµένει στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγµατοποιούνται µέσω διαδικτύου µε ποσοστό 85,3%, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η δεύτερη περισσότερο πραγµατοποιούµενη δραστηριότητα, µε ποσοστό 81,9%. Τα ποσοστά που καταγράφηκαν για όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίµηνο του 2016, για δραστηριότητες που πραγµατοποιούνται µέσω διαδικτύου, κατά φθίνουσα σειρά, παρουσιάζονται ακολούθως:
• ∆ιάβασµα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά: 85,3%.
• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες: 81,9%.
• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών µηνυµάτων: 74,7%.
• Συµµετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) : 67,5%.
• Παρακολούθηση video µε χρήση υπηρεσιών διαµοιρασµού αρχείων (sharing services), όπως π.χ. από το YouTube : 59,9%.
• Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά µε ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύµατα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κλπ. : 58,8%.
• Παρακολούθηση µουσικής (web ραδιόφωνο, µουσική από online µουσικές βιβλιοθήκες στο διαδίκτυο / clouds κ.ά.) : 47,4%
• Πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime) :46,5%.
• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα :39,9%.
• «Ανέβασµα» σε ιστοσελίδα κειµένου, φωτογραφιών, µουσικής, videos, λογισµικού κλπ. προκειµένου να τα µοιραστούµε µε άλλους :34,9%.
• Συµµετοχή σε παιχνίδια ή «κατέβασµα» λογισµικού για παιχνίδια :31,8%
• Πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών :27,7%.
• Παρακολούθηση διαδικτυακής τηλεόρασης συνεχούς µετάδοσης (streamed TV) είτε µεταδίδεται ζωντανά είτε µέσω τηλεοπτικών σταθµών (catch up) :14,9%
• Παρακολούθηση ταινιών/σειρών µέσω της υπηρεσίας «video on demand» :11,9 %
• Χρήση λογαριασµού (π.χ. PayPal) για την πληρωµή ειδών ή υπηρεσιών που αγοράστηκαν από το διαδίκτυο :11,7%
• ∆ηµιουργία ιστοσελίδας ή blog :6,0% • Κλείσιµο ραντεβού µε γιατρό µέσω της ιστοσελίδας νοσοκοµείου ή Κέντρου Υγείας :3,0%
• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών µέσω δηµοπρασιών π.χ. µέσω e-Bay : 2,8%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr