Το Taxiplon έγινε ευρέως γνωστό πέρυσι, κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Συνεδρίου Κινητής Τηλεφωνίας (World Mobile Congress), όπου ήταν υποψήφιο για το βραβείο Καλύτερης Εφαρμογής στον τομέα των μεταφορών. Μπορεί τελικά η πρωτιά να πήγε στον βιομηχανικό γίγαντα της Ford, όμως η υποψηφιότητα της ελληνικής πλατφόρμας άνοιξε τον δρόμο προς την παγκόσμια αγορά.
Στα τέλη Ιουνίου, λοιπόν, το Taxiplon θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τρεις εταιρείες ομογενών που δραστηριοποιούνται στη Μελβούρνη και συγκεκριμένα από την TaxiLink του Ηρακλή Κατσιαμπάνη, την Ambassador Taxis του Τζον Βλασόπουλου και την Cabways του Κρις Σικαβίτσα.
«Όλα τα αυτοκίνητα των τριών εταιρειών θα είναι εξοπλισμένα με το καινοτόμο ελληνικό λογισμικό, που διαθέτει σύστημα πλοήγησης και συνδέεται με το Taxiplon smartphone application, καθώς και την ομώνυμη διαδικτυακή εφαρμογή εύρεσης ταξί» δηλώνει ο κ. Κατσιαμπάνης, που χαρακτηρίζει επαναστατική την εν λόγω εφαρμογή.
Όπως λέει, θα κάνει την κλήση ταξί παιχνιδάκι, καθώς ο επιβάτης θα καλεί το αυτοκίνητο από το κινητό του με το πάτημα ενός κουμπιού.
«Είναι πάρα πολύ σημαντική αυτή η νέα συνεργασία γιατί πρόκειται για μια τεράστια αγορά. Οι δυνατότητες είναι μεγάλες και η προβολή θα είναι επίσης μεγάλη. Πιστεύω ότι και μόνο το γεγονός ότι μπαίνουμε σε μια οικονομία ανεπτυγμένη απέναντι σε ένα ανταγωνισμό πολύ δυνατό είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη» δηλώνει ο γενικός διευθυντής της Taxiplon, Αλέξανδρος Τζιράνης.
Οι πρώτες συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2012. Ακολούθησε μια μακρά περίοδος δοκιμών που διήρκησε μέχρι το φθινόπωρο. Η ελληνική τεχνολογική πλατφόρμα είχε να ανταγωνιστεί αντίστοιχα προϊόντα από την Αυστραλία και τη Γερμανία, όμως τελικά ήταν εκείνη που κέρδισε την εμπιστοσύνη των τριών εταιρειών της Μελβούρνης. «Αποφάσισαν ότι το δικό μας σύστημα ήταν το πλέον κατάλληλο και το ανώτερο τεχνολογικά και ότι κάλυπτε όλες τις ανάγκες τους» τονίζει ο κ. Τζιράνης.
Όπως εξηγεί ο ίδιος, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έκανε τη διαφορά υπέρ του ελληνικού τεχνολογικού προϊόντος είναι ότι προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες όχι μόνο στον πελάτη, αλλά και στις εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους ταξί.
Ενώ οι αντίστοιχες εφαρμογές παρέχουν επικοινωνία μόνο μεταξύ του επιβάτη και του οδηγού ταξί (mobile to mobile), το Taxiplon παρέχει ολόκληρη πλατφόρμα αυτοματοποιημένης διαχείρισης στόλων ταξί.
Δηλαδή, το σύστημα δρομολογεί αυτόματα και τις κλήσεις για ταξί που γίνονται προφορικά μέσω τηλεφώνου, αρκεί μόνο το τηλεφωνικό κέντρο να καταχωρίσει στον υπολογιστή την τοποθεσία του καλούντος.
«Τα ανταγωνιστικά συστήματα έχουν δύο εφαρμογές, μία για τον επιβάτη και μία για τον οδηγό, που επικοινωνούν μεταξύ τους. Στο Taxiplon έχουμε και μια τρίτη εφαρμογή, η οποία είναι στην ουσία η διαχείριση του κέντρου της εταιρείας» λέει ο κ. Τζιράνης, που επισημαίνει ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του λειτουργικού κόστους των εταιρειών.
«Αν μια κλήση τους κοστίζει ένα δολάριο, με το Taxiplon τους στοιχίζει κάτω από 50 σεντς, διότι δεν χάνουν χρόνο να κάθονται να ψάχνουν τον οδηγό» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σε Βραζιλία και Νέα Υόρκη
Εκτός από την Αυστραλία, το Taxiplon εξαπλώνεται σε Αμερική και Ευρώπη. Όπως σημειώνει ο κ. Τζιράνης, το ελληνικό τεχνολογικό προϊόν έχει επίσης πουληθεί σε εταιρεία της Βραζιλίας αλλά και της Νέας Υόρκης, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει από Τουρκία, Βουλγαρία, Πορτογαλία και (κυρίως) Αγγλία.
Με ένα κλικ στο κινητό καλείς το κοντινότερο ταξί
Μπορεί το Taxiplon να είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ταξί, όμως αυτό που ενδιαφέρει το επιβατικό κοινό είναι το αντίστοιχο application. Η εφαρμογή Taxiplon παρέχεται δωρεάν για iPhone και smartphones και δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να καλέσει ταξί πατώντας απλώς ένα κουμπάκι στον οθόνη του τηλεφώνου.
Το κινητό «γνωρίζει» μέσω GPS τη θέση του χρήστη και η κλήση μεταφέρεται στα συμβεβλημένα ταξί. Αυτά διαθέτουν μια ειδική οθόνη όπου σε περιβάλλον Google Maps εμφανίζεται η θέση του οχήματος και η θέση του καλούντος το ταξί. Το ποιο ακριβώς ταξί θα λάβει την κλήση υπολογίζεται αυτόματα από το σύστημα, ενώ ο επιβάτης βλέπει στην οθόνη του κινητού του τα στοιχεία του οδηγού που έχει αποδεχθεί την κλήση, δηλαδή τη θέση, τον αριθμό κυκλοφορίας και το όνομά του.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στην περίπτωση του Taxiplon είναι ότι αποτελεί ένα εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν που βγήκε στην αγορά εν μέσω οικονομικής κρίσης, αποδεικνύοντας ότι ο συνδυασμός μια καλής ιδέας με την τεχνογνωσία και τη σκληρή δουλειά μπορούν να έχουν θεαματικά αποτελέσματα.
Το εν λόγω project ξεκίνησε την εμπορική του διαδρομή στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2011 από μια μικρή ομάδα μόλις τριών ατόμων. Σήμερα για το Taxiplon εργάζονται συνολικά 12 άτομα (μαζί με τους εξωτερικούς συνεργάτες), ενώ τα συμβεβλημένα ταξί στην Ελλάδα φτάνουν πλέον τα 900 και αυξάνονται με ρυθμό 35% τον μήνα, σύμφωνα με τον κ. Τζιράνη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr