Το κύριο μήνυμα της Ημερίδας ήταν ότι η καλή φήμη - η οποία όπως τονίστηκε δεν αποτελεί αυτοσκοπό - μπορεί να βοηθήσει την κατανόηση της αξίας και της προσφοράς του φαρμακευτικού κλάδου και να λειτουργήσει ως καταλύτης για την απαραίτητη συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων μερών, κάτι που τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο της πανδημίας, αποτελεί ευκαιρία.
Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν πρωτότυπες έρευνες και ευρήματα που αποτυπώνουν την εικόνα της φαρμακοβιομηχανίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά την πανδημία και αποτέλεσαν τη βάση για έναν παραγωγικό διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, μεταξύ των εκπρόσωπων της επιστημονικής κοινότητας, των συλλογικών οργάνων, καθώς και εταιρειών του κλάδου.
Τις απόψεις των συλλόγων ασθενών σε παγκόσμιο επίπεδο αναφορικά με τη φαρμακοβιομηχανία και πως αυτές έχουν διαφοροποιηθεί στη διάρκεια της πανδημίας, παρουσίασε η κ. Alex Wyke, ιδρύτρια της PatientView, σε απευθείας σύνδεση από το Ηνωμένο Βασίλειο. Η κ. Wyke στην εναρκτήρια ομιλία της αναφέρθηκε στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ασθενο-κεντρικών στρατηγικών της φαρμακοβιομηχανίας, στην μετά Covid-19 εποχή καθώς η πανδημία: επέφερε μεγαλύτερη κατανόηση του κοινού για τις φαρμακευτικές διαδικασίες, έκανε πιο ορατές τις ανισότητες στον τομέα της υγείας, επιτάχυνε την καινοτομία και κυκλοφορία των φαρμάκων, δημιούργησε αυξημένη ανάγκη για υποστήριξη των ασθενών από ομάδες και συλλόγους ασθενών στην διάρκεια της πανδημίας, λόγω καθυστερήσεων σε διάγνωση, θεραπεία και φροντίδα και στην εστίαση σε εξατομικευμένη φροντίδα και έδωσε ώθηση στην εξ’ αποστάσεων φροντίδα υγείας.
Την εικόνα των φαρμακευτικών εταιρειών μέσα από τα μάτια πολιτών παρουσίασε κ. Ξένια Κούρτογλου, ιδρύτρια της Focus Bari, βάσει νέας έρευνας στο ευρύ κοινό αναφορικά με την εικόνα του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας με συγκριτικά αποτελέσματα της περιόδου 2019-2021. Aπό την έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη υποστήριξη της εταιρείας SANOFI, τα στοιχεία για την εικόνα του κλάδου παρουσιάζουν: οριακά θετική γενική εικόνα, αναγνώριση της εγρήγορσης και συνεισφοράς, αρκετά βελτιωμένες τις Ελληνικές εταιρίες με σταθερά καλύτερη εικόνα από τις διεθνείς και μια συνολικά μέτρια εικόνα για την φαρμακοβιομηχανία. Η κ. Κούρτογλου εκτίμησε ότι η «περιρρέουσα ατμόσφαιρα» με την εξέλιξη της πανδημίας επηρεάζει την κρίση του κοινού.
Τη μελέτη της ClipNews για το αποτύπωμα του κλάδου, σε επίπεδο online δημοσιότητας, παρουσίασε κ. Γιώργος Μπολάνης, Executive Reports Manager της εταιρείας, συνοψίζοντας στα εξής:
§ Διακρίνονται δύο εποχές: Πριν και Μετά την πανδημία
§ Εμφάνιση ουσιαστικής δημοσιότητας σε πρώτο χρόνο από τις αρχές του Φθινοπώρου του 2020
§ Μεγάλη αύξηση δημοσιότητα ς από το Νοέμβριο του 2020
§ Έκρηξη δημοσιότητας και στα δίκτυα αναφορικά με τη διαθεσιμότητα και τις παραδόσεις εμβολίων την άνοιξη του 2021
§ Τάση μείωσης όγκου της δημοσιότητας από αρχές καλοκαιριού του 2021
§ Σχετική μείωση δημοσιότητας από το Σεπτέμβριο 2021 και εκτίμηση για εξισορρόπηση 20 φορές πάνω συγκριτικά με τον Ιανουάριο 2020.
§ Διαπίστωση ότι η συζήτηση στα δίκτυα ανεβαίνει μόνο όταν υπάρχει είδηση ή φήμη αιχμής
§ Το αρνητικό συναίσθημα την Άνοιξη του 2021 ήταν περισσότερο κατά της Ε.Ε. και των χειρισμών της
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε στελέχη του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Ημερίδας, εκτιμήθηκε ότι η φήμη του κλάδου θα έχει βελτιωθεί πολύ σε όλα τα κοινά. Ειδικότερα:
§ Στο ευρύ κοινό (89%) και στους φορείς των ασθενών (92%)
§ Στην ιατροφαρμακευτική κοινότητα (62%) και στα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους (78%) η φήμη εκτιμήθηκει ότι βελτιώθηκε μεν πολύ, αλλά σε μικρότερο βαθμό, καθώς η εικόνα ήταν ήδη καλή
§ Στους Stakeholders εκτιμήθηκε μια ενδιάμεση κατάσταση των ανωτέρω, με πολύ καλή βελτίωση επίσης (82%)
§ Υπήρξε επίσης αισιοδοξία για περαιτέρω βελτίωση της φήμης σε όλα τα κοινά τα επόμενα δύο χρόνια
Σύμφωνα με την έρευνα ΙMMΑR (Image Market Media Audit Report) που πραγματοποιεί η Reputation Unique κάθε 2 χρόνια στους επίσημους stakeholders, (στοιχεία του 2020 που παρουσιάστηκαν πρώτη φορά) καταγράφηκαμ τα παρακάτω γενικά συμπεράσματα:
§ Ανάδειξη της αξίας του κλάδου, συνεπικουρούμενη από την θετική και μεγάλη προβολή στα ΜΜΕ
§ Πολλές βαθμολογίες εταιριών μετατοπίστηκαν από τα «ΜΕΤΡΙΑ» και «ΚΑΛΗ», σε «ΚΑΛΗ» και «ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ»
§ Εμφάνιση ή/και ενίσχυση εικόνας / φήμης συγκεκριμένων εταιριών λόγω πανδημίας
§ Παρέμεινε η θετική διάθεση των ερωτώμενων απέναντι στην ελληνική φ/β, συγκριτικά με τις πολυεθνικές
§ Θεαματική αύξηση του δείκτη αισιοδοξίας για το μέλλον, τόσο για τις ελληνικές, όσο και για τις πολυεθνικές εταιρείες
§ Διαχρονικά: Από το κλίμα ανατροπής και αμφισβήτησης (2012), στην θεαματική επανάκαμψη της αισιοδοξίας (2014) κι από εκεί στην κόπωση και απογοήτευση (2016), φτάσαμε στην τάση κατανόησης και διάθεση για συνεργασία (2018) και τελικά στην αναγνώριση της αξίας του κλάδου το 2020 που δημιουργεί για πρώτη φορά ένα μεγάλο και «ορθάνοιχτο» παράθυρο ευκαιρίας συνεργασίας.
Στο πλαίσιο της ημερίδας απονεμήθηκαν τα πρώτα Reputation Pharma Awards. Τα βραβεία προέκυψαν από τις διαχρονικές επιδόσεις των εταιριών σε θέματα φήμης, σύμφωνα με την μελέτη Image Market Audit Report και τις βαθμολογίες που έδωσαν οι stakeholders από το 2010 μέχρι και το 2020. Τα βραβεία, σε πρωτότυπο σχέδιο που δημιούργησε ειδικά για την εκδήλωση η εικονογράφος Κατερίνα Χαδουλού, απονεμήθηκαν στις εταιρείες Pfizer (πολυεθνικές εταιρείες) και ELPEN (ελληνικές εταιρείες) για τις επιδόσεις τους σε θέματα φήμης σύμφωνα με την IMAR. Ένα τρίτο ειδικό βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία GENESIS PHARMA για την επίδοσή της στο ειδικό IMAR 2018, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις ενώσεις ασθενών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr