Της Μαριλένας Καραβασίλογλου
Το Doctoranytime, η γνωστή διαδικτυακή πλατφόρμα αναζήτησης ιατρικών υπηρεσιών, στα οκτώ χρόνια λειτουργίας της έχει βοηθήσει περισσότερους από 6.000.000 χρήστες να ενημερωθούν αξιόπιστα για το θέμα υγείας που τους αφορά, να εντοπίσουν ποιος γιατρός είναι ο καταλληλότερος για αυτούς και να κλείσουν ραντεβού εύκολα και γρήγορα.
Αυτό για το οποίο ξεχωρίζει η εν λόγω πλατφόρμα, είναι οι αξιολογήσεις γιατρών που συλλέγονται και παρουσιάζονται με τρόπο αδιάβλητο, αποτελώντας την καλύτερη δυνατή σφυγμομέτρηση σχετικά με τις προτιμήσεις των ασθενών. Συγκρίνοντας πληροφορίες όπως το κόστος της επίσκεψης (και κάθε ιατρικής πράξης), η εμπειρία και η εξειδίκευση, ο χρήστης πραγματικά μπορεί να βρει τον γιατρό που του ταιριάζει.
Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν στον χρήστη και τα έσοδα βασίζονται στις συνδρομές των χιλιάδων εγγεγραμμένων γιατρών αλλά και στις διόλου ευκαταφρόνητες χρηματοδοτήσεις. Εξάλλου, ο πρώτος που εμπιστεύθηκε το Doctoranytime από το επίπεδο της ιδέας ακόμα ήταν ο γνωστός επενδυτής και Partner του Venture Friends fund, Απόστολος Αποστολάκης, που επένδυσε και στους τρεις γύρους χρηματοδότησης.
Σήμερα, όπως επισημαίνει στο Reporter η Ελευθερία Ζούρου, founder και CEO του Doctoranytime, η επιχείρηση συνεχίζει την εξάπλωσή της σε αγορές του εξωτερικού, ενώ μελετά την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το machine learning, με στόχο την μελλοντική παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών τηλεϊατρικής.
Δείτε τι μας είπε η κ. Ζούρου για την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησης, την επίδρασή της στο ελληνικό σύστημα υγείας και τα μελλοντικά της σχέδια.
Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία του Doctoranytime;
Το Doctoranytime έχει κατορθώσει να αναπτυχθεί τόσο και να αλλάξει τις ζωές περισσότερων από 6.000.000 ανθρώπων γιατί από την σύλληψη του ήταν βασισμένο σε μια ξεκάθαρη ανάγκη. Αυτή του να βρεις αξιόπιστα, εύκολα και γρήγορα τον καλύτερο γιατρό για τις δικές σου ανάγκες και δυνατότητες και να κλείσεις ραντεβού μαζί του άμεσα online, χωρίς να περιορίζεσαι από ώρες ιατρείου, διακοπές, Σαββατοκύριακα.
Προσωπικά το 2011, δουλεύοντας πολλές ώρες χρειάστηκα τέσσερις μήνες για να καταφέρω να καλέσω την κατάλληλη ώρα και όταν κάλεσα ήταν σαν blind date, αφού δεν γνώριζα τίποτα για τον γιατρό. Έτσι ξεκίνησαν όλα.
Η επιχείρηση ξεκίνησε ως μια διαδικτυακή πλατφόρμα εύρεσης γιατρών, ωστόσο σήμερα έχει επεκτείνει τις υπηρεσίες της, παράγοντας μεταξύ άλλων αρθρογραφία για ιατρικά ζητήματα αλλά και ερευνητικό έργο. Μιλήστε μας λίγο για τις υπηρεσίες και τις δράσεις σας. Σκέφτεστε να επεκτείνετε το φάσμα τους;
Το όραμα του Doctoranytime είναι σε κάθε αγορά που δραστηριοποιείται να εντοπίζει ανάγκες γιατρών και ασθενών και να δίνει την βέλτιστη λύση. Όλο το φάσμα υπηρεσιών που έχουν δημιουργηθεί από τότε ως σήμερα εκεί αποσκοπούν και θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο να φέρνουμε νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της υγείας. Σύντομα με την βοήθεια του AI (Artificial Intelligence) και του machine learning θα δημιουργήσουμε τη δυνατότητα τηλεϊατρικής, με έναν τρόπο αποτελεσματικό και αξιόπιστο που δεν τον έχει ξαναδεί ο Έλληνας χρήστης.
Όταν ξεκινήσατε, ο ασθενής, και δη ο Έλληνας ασθενής, δεν ήταν εξοικειωμένος με την διαδικτυακή αναζήτηση ιατρικής βοήθειας. Τι πιστεύετε ότι έκανε το Doctoranytime να ξεχωρίσει σε έναν τόσο κλειστό χώρο όπως αυτός της υγείας, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών, των επαγγελματιών του χώρου και των χρηστών;
Η εμπιστοσύνη, αυτή η θεμελιώδης αξία που πρέπει να διέπει τις σχέσεις αυτού του τρίπτυχου που αναφέρατε, είναι απόρροια συνέπειας, επαγγελματισμού, σοβαρής ανάλυσης και συνεχούς δημιουργίας.
Ας μιλήσουμε λίγο με αριθμούς. Πόσους χρήστες, γιατρούς, διαγνωστικά κέντρα και εργαζομένους αριθμεί η Doctoranytime σήμερα και τι ποσά έχετε αντλήσει σε επενδύσεις;
Το Doctoranytime βρίσκεται σε 4 χώρες, Ελλάδα, Κύπρο, Βέλγιο και πρόσφατα ξεκινήσαμε και στο Μεξικό. Έχουμε βοηθήσει πάνω από 6.000.000 χρήστες να κλείσουν ραντεβού με γιατρό, έχουμε 1.500.000 traffic το μήνα, 7.000 γιατρούς και 100 διαγνωστικά κέντρα. Τέλος, έχουμε σηκώσει 2 εκατομμύρια ευρώ σε χρηματοδότηση κι διαθέτουμε 100 εργαζόμενους.
Πώς εξελίσσεται η επέκταση των δραστηριοτήτων σας στο εξωτερικό και ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Θα «κατακτήσετε» τον κόσμο;
Η έννοια της κατάκτησης του κόσμου είναι πάντα σχετική. Εμείς θέλουμε σε κάθε χώρα που πηγαίνουμε να δίνουμε ουσιαστικές λύσεις. Και μέχρι στιγμής το πετυχαίνουμε. Με αυτή τη λογική του customization σε κάθε χώρα σίγουρα δεν θα πάμε σε όλες τις χώρες του κόσμου. Όμως το πλάνο μας περιλαμβάνει αρκετές χώρες της λατινικής Αμερικής, όπως το Περού.
Η Doctoranytime αποτελεί ένα από τα success stories της ελληνικής startup σκηνής. Πιστεύετε όμως ότι, πέραν της επιχειρηματικής της επιτυχίας, η πλατφόρμα σας έχει επιφέρει και πραγματικές αλλαγές στο ελληνικό σύστημα υγείας;
Εάν δεν είχε επιφέρει πραγματικές αλλαγές στο ελληνικό σύστημα υγείας δεν θα θεωρείτο και δεν θα ήταν επιτυχημένη. Οι αλλαγές ξεκινούν από τη διευκόλυνση της καθημερινότητας ασθενούς και γιατρού που έχει κάνει ασθενείς να λένε ότι το Doctoranytime έστειλε το σύστημα υγείας στο 2356 μχ. Συνεχίζονται με την παροχή σωστών εμπεριστατωμένων και ψύχραιμων απαντήσεων σε κάθε ζήτημα υγείας και όχι απλά απαντήσεις φασόν και επεκτείνονται σε πιο θεμελιώδη ζητήματα όπως είναι η διαφάνεια. Ο ασθενής γνωρίζει τι έχει κάνει ο γιατρός, την άποψη άλλων ασθενών, το κόστος της επίσκεψης και κάθε ιατρικής πράξης ώστε να είναι και οικονομικά προετοιμασμένος. Τέλος και οι γιατροί αλλάζουν με τα χρόνια νοοτροπία απέναντι στους ασθενείς, μέσα στο πλαίσιο αυτό της διαφάνειας.
Κλείνοντας, πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο για επιχειρείν στην χώρα μας, και πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τον κλάδο της υγείας;
Το επιχειρείν στην Ελλάδα είναι άθλος. Περιθώριο υπάρχει τεράστιο. Δεν ξέρω όμως αν υπάρχει όρεξη και ψυχικό απόθεμα.
Η online αναζήτηση γιατρού προηγείται συστηματικά της επίσκεψης
Το διαδίκτυο έχει κατακτήσει και τον χώρο τις υγείας, με το 63% των Ελλήνων ασθενών να επιλέγει τον γιατρό που θα εμπιστευθεί online, όπως προκύπτει από έρευνα του Doctoranytime σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.350 χρήστες, αφορούσε τις συνήθειες και συμπεριφορές του διαδικτυακού χρήστη γύρω από θέματα υγείας και ανέδειξε το διαδίκτυο ως την κύρια πηγή ενημέρωσης των ασθενών σε θέματα υγείας, αναζήτησης γιατρών ή διαγνωστικών κέντρων και προγραμματισμού ραντεβού.
Ειδικότερα, το 60% των ερωτηθέντων συμφωνεί με την άποψη ότι «Όταν αντιμετωπίζω ένα απλό πρόβλημα υγείας, πριν πάω στο γιατρό, ψάχνω σε ιατρικά sites να βρω τι σημαίνουν τα συμπτώματα», ενώ το 34.5% διαβάζει σχετικά άρθρα ιατρικού περιεχομένου μετά την επίσκεψη στον εξειδικευμένο γιατρό.
Το 50% του συνόλου και τα 2/3 των αγοραστών online φαρμακείων δηλώνουν ότι το επόμενο διάστημα είναι πιθανό να ολοκληρώσουν την κράτηση του ιατρικού του ραντεβού online. Η πρόθεση για αξιοποίηση του διαδικτύου είναι ακόμη πιο υψηλή για την αποστολή ιατρικών εξετάσεων στους γιατρούς αντί δεύτερης επίσκεψης με το 66% να δηλώνει θετική πρόθεση χρήσης σε τέτοιου τύπου υπηρεσίες.
Πάντως, τo 39% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν πιστεύει πως όσα διαβάζει στις ελληνικές ιατρικές ιστοσελίδες είναι αξιόπιστα, ενώ το 77% θέλει να διαβάζει επώνυμα ενυπόγραφο υλικό από ιατρούς και 1 στους 4 προτιμά να διαβάζει peer content από ανθρώπους που είχαν αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα υγείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr