Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, ο οποίος μίλησε στο ΕΡΤNEWS: «Έως το 2026, περίπου 1.400 κάμερες θα έχουν μπει σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), που έχει υποδείξει η τροχαία από την Περιφέρεια Αττικής. Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις», και συνέχισε αναφέροντας ότι ο αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση και εντός δύο ημερών θα αποστέλλεται με sms στο κινητό του παραβάτη.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε και για τις αυστηρές ποινές που φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας- ο οποίος αναμένεται να ψηφισθεί το Δεκέμβριο στη Βουλή- για τα ηλεκτρικά πατίνια τονίζοντας: «Εμείς θέλουμε να ευνοήσουμε τη λειτουργία και την κίνηση με τα πατίνια, με τα ποδήλατα, την πεζοπορία, δηλαδή την κινητικότητα. Για αυτό ρίχνουμε το όριο ταχύτητας από 50 χιλιόμετρα σε 30 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, στον οικιστικό ιστό και όχι στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, αλλά αυτό βοηθάει και δίνει τη δυνατότητα πλέον να κινείται ο κόσμος και με αυτά τα οχήματα. Θέλουμε ανθρώπινες πόλεις, θέλουμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να πάρουμε το μέσο μαζικής μεταφοράς, το λεωφορείο, το μετρό» και συνέχισε αναφέροντας: «Στον παραλιακό άξονα της Θεσσαλονίκης βρίσκεται ένας ωραίος χώρος στον οποίο μπορείς να πάρεις το ποδήλατό σου και το πατίνι και να κινηθείς και να διασχίσεις σχεδόν όλη την πόλη. Ανοίγουμε τώρα, εγκαινιάσαμε, τον αστικό περίπατο κάτω στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Μιλάμε για είκοσι χιλιόμετρα ποδηλατόδρομο και χώρο για περπάτημα και για πατίνι. Άρα λοιπόν δίνουμε χώρο για να υπάρξει το πατίνι. Θα έχει πλαίσια. Έχουμε λοιπόν το πατίνι που έχει ταχύτητα μέχρι 6 χιλιόμετρα και για ηλικία από 12 ετών και πάνω (…) Το ηλεκτρικό πατίνι που έχει ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα είναι για άτομα από 15 χρονών και πάνω. Πρέπει να έχει το κράνος του, πρέπει να έχει το ρούχο με σήμα από το οποίο να μπορεί να τον διακρίνει ή ένα φακό».
Ο κ. Οικονόμου αναφερόμενος στο πρόσφατο ατύχημα με πατίνι στη Μεσογείων ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το παιδί που χτύπησε τις προάλλες στη Μεσογείων δεν έχει δουλειά με το πατίνι στη λεωφόρο. Είναι αδιανόητο αυτό. Πρέπει να καταλάβουν οι γονείς. Πρέπει να κάθε γονέας να καταλάβει ότι δεν μπορεί να αφήνει παιδί 10 – 12 χρονών να πάει στη Συγγρού ή στην Κηφισίας. Εμείς δεν ερχόμαστε εδώ να επιβάλλουμε τιμωρητικές διατάξεις για να κυνηγάμε τον κόσμο. Θέλουμε λιγότερα τροχαία», ενώ για το πώς θα ελέγχεται η κίνηση με τα πατίνια στα τουριστικά μέρη, σημείωσε: «Είναι διατάξεις οι οποίες πρέπει να θεσπιστούν τώρα. Ήδη έχουμε μια πρώτη συζήτηση με το Υπουργείο Τουρισμού, γιατί αυτές οι εταιρείες και αυτές τις υπηρεσίες πιο πολύ απευθύνονται σε τουριστικά μέρη όπου οι τουρίστες και οι επισκέπτες χρησιμοποιούν πατίνια. Ενώ είχαμε εταιρίες που νοίκιαζαν αυτοκίνητα ή μηχανές τώρα έχουμε τελειώσει. Τώρα έχουμε εταιρείες με ποδήλατα και πατίνια. Δεν μπορείς να παρατάς το πατίνι πάνω στη ράμπα αναπήρων. Κανένας δεν μπορεί να είναι πάνω στη ράμπα αναπήρων. Αυτές είναι βασικές αρχές σεβασμού. Γι αυτό έχουμε βάλει τώρα τις ποινές για την αντικοινωνική συμπεριφορά».
Για τα ανασφάλιστα οχήματα, ο Βασίλης Οικονόμου ανέφερε: «Συμμετέχουμε μαζί με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτός ο αλγόριθμος διασταύρωσης, εντοπίζει τα ανασφάλιστα, αυτά που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, αυτά για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τέλη. Αυτοί οι οποίοι είναι ξεχασιάρηδες σε αυτά τα θέματα, θα πρέπει να ξέρουν ότι πλέον θα γίνουν οι διασταυρώσεις. Τα ψηφίσαμε αυτά στη Βουλή πριν από λίγους μήνες και πλέον θα γίνουν οι διασταυρώσεις και δεν θα μπορεί κανένας να αποφύγει την υποχρέωση του».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr