«Η καθημερινότητα είναι ένα μεγάλο ζήτημα που μας απασχολεί στο υπουργείο, αλλά και τον πρωθυπουργό», σημείωσε ο κ. Οικονόμου. Ειδικότερα, όπως είπε, «έχουμε θέσει ως στόχο να ανανεώσουμε τον στόλο των λεωφορείων. Μέχρι το 2027 θα έχουμε 1.500 νέα λεωφορεία στην Ελλάδα, πλήρης αντικατάσταση του στόλου, τα περισσότερα εξ' αυτών θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά, ενώ σε λιγότερο από ένα έτος από σήμερα στη χώρα θα κυκλοφορούν 950 λεωφορεία νέας τεχνολογίας, καθώς η τελευταία φορά που αγοράστηκαν οχήματα ήταν το 2009.
Γίνεται μία τεραστίων διαστάσεων επένδυση κοινωνικού χαρακτήρα που αφορά τον κάθε πολίτη. Ήδη κυκλοφορούν τα πρώτα 250 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ έχει γίνει παραγγελία για επιπλέον 300 λεωφορεία φυσικού αερίου. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι μία ανάσα για τον κόσμο».
Όσον αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην εξέλιξη του «Κινούμαι Ηλεκτρικά Διαχρονικά» και προανήγγειλε ότι θα υπάρξει μία παράταση δύο μηνών για τις αιτήσεις που αφορούν το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» και για τα πράσινα ταξί.
Ειδικότερα, όπως τόνισε, στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά Ι» σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΝ από το 2021 έως το 2023, το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε ήταν 10.893.667,50 ευρώ και αντιστοιχούσε σε 9.813 αιτήσεις. Στον δεύτερο κύκλο υποβλήθηκαν 17.671 αιτήσεις, ενώ πληρώθηκαν 12.381 αιτήσεις που αφορούσαν την αγορά 13.370 ηλεκτρικών οχημάτων, συγκεκριμένα, 3.868 αυτοκίνητα, 4.310 ποδήλατα, 4.545 (δίκυκλα-τρίκυκλα, μοτοποδήλατα, μηχανές) και 645 μικροαυτοκίνητα (πόλης). Στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» υποβλήθηκαν 2.613 αιτήσεις για 352 ηλεκτρικά οχήματα. Η πρώτη πληρωμή πραγματοποιήθηκε στις 2 Αυγούστου, ενώ η δεύτερη θα ολοκληρωθεί τις ερχόμενες ημέρες. Τα ποσά που έχουν καταβληθεί έως τώρα (στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ και ΙΙΙ) ανέρχονται σε περίπου 40,7 εκατομμύρια ευρώ.
Όσον αφορά την αναθεώρηση του ΚΟΚ, ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι από πλευράς υπουργείου το νομοθετικό κείμενο κλείνει σήμερα, ενώ τέλος Σεπτεμβρίου θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση, που θα διαρκέσει για έναν μήνα, με ορίζοντα ψήφισης από τη Βουλή τον Νοέμβριο.
Όπως εξήγησε, το όριο των 30 χλμ εντός του αστικού ιστού που φαίνεται να προτείνεται στον νέο ΚΟΚ δεν θα ισχύει για τις κεντρικές λεωφόρους της πόλης, ωστόσο «χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία, καθώς από τους πλέον 600 νεκρούς, οι 350 είναι εντός αστικού ιστού». «Εάν σωθεί έστω και μία ζωή είναι πολύτιμη», υπογράμμισε και αναφέρθηκε εκτενώς σε ζητήματα ασφάλειας.
Σε σχέση με τα υδροπλάνα, ο υφυπουργός σημείωσε ότι «έχουμε ετοιμάσει ένα νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να λειτουργήσει το υδροπλάνο και το υδατοδρόμιο με ασφάλεια, το οποίο θα κατατεθεί πριν το τέλος του έτους, καθώς μετά από πάρα πολλά χρόνια, η Ελλάδα έχει δώσει αδειοδότηση σε τρία υδατοδρόμια και 11 υδάτινα πεδία».
Σε παρέμβασή του σε σχέση με τον σιδηρόδρομο τόνισε πως απαιτούνται σοβαρή αναβάθμιση στην εικόνα των σιδηροδρομικών σταθμών, προκειμένου να γίνουν περισσότερο ελκυστικοί για το επιβατικό κοινό, καθώς επίσης και ενίσχυση του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Τέλος, σχολιάζοντας τη σύνθεση της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο κ. Οικονόμου επεσήμανε πως αποτελεί επιτυχία και θετικό γεγονός ότι η Ελλάδα με τον κ. Τζιτζικώστα ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών στην ΕΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr