Για το τι προέκυψε από το συνάντηση με ακτοπλόους, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε:
«Η ακτοπλοϊκή αγορά είναι απελευθερωμένη από το 2005. Υπάρχει ελεύθερη δρομολόγηση και οι εταιρείες μπορούν να έχουν τα τιμολόγια που θέλουν και να τα δίνουν στο κοινό.
Υπάρχουν νησιά που φτάνουν πολλά πλοία από διάφορες εταιρείες και εκεί υπάρχει ανταγωνισμός στις τιμές. Υπάρχουν εισιτήρια από 30 ευρώ έως 70 ευρώ, ανάλογα με το πλοίο που θέλει να ταξιδέψει ο επιβάτης. Εκεί είμαστε ικανοποιημένοι από τις τιμές.
Εκεί υπάρχει ανταγωνισμός. Όπου όμως υπάρχει μονοπώλιο, δεν υπάρχει.
Κάναμε μια κουβέντα με τους ακτοπλόους. Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια η αγορά τους δεν έχει περάσει πολύ καλά. Ο covid ήταν βαρύς για ακτοπλοΐα και οι εταιρείες δεν ήταν εύκολο να καλύψουν τη ζημιά των δύο ετών, η οποία υπολογίζεται σε πάνω από 3 εκατ. ευρώ».
Για το αν άργησε η κυβέρνηση να ενεργήσει αφού έχουν κλειστεί τα εισιτήρια για τις καλοκαιρινές διακοπές, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε:
«Υπολογίζεται ότι στο επόμενο δίμηνο θα διακινηθούν 4 εκατ. άνθρωποι. Έχουν πουληθεί 1 εκατ. εισιτήρια και από αυτούς, ένα μεγάλο κομμάτι που έχουν κλείσει τα εισιτήριά τους είναι γκρουπ ξένων. Οπότε μένει να κλειστούν ακόμη 3 εκατ. εισιτήρια.
Αυτό που συζητήσαμε με τους ακτοπλόους είναι ότι πρέπει να αναλάβουν ένα μέρος της κρίσης, να έρθουν με πακέτα που δεν θα κάνουν αδύνατες τις διακοπές στους έλληνες πολίτες με στόχο να ικανοποιηθεί η οικογένεια που με 3-4 άτομα και με το αυτοκίνητό της θέλει να πάει διακοπές.
Οι ακτοπλόοι είπαν ότι θα παρουσιάσουν σοβαρές εκπτώσεις.
Δεν είναι κάτι το οποίο το λέμε γιατί πρέπει να στηρίξουμε την κοινωνία αλλά γιατί δεν μπορεί να υπάρχει τόσο μεγάλη απόσταση στη μείωση των καυσίμων και στη διατήρηση των τιμών των εισιτηρίων».
Τέλος, σε ότι αφορά το ισοδύναμο που αφορά τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι «έχουν καταβληθεί τα ποσά που αφορούν μέχρι και την περασμένη χρονιά και μένει η φετινή διαφορά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr