Αναλυτικότερα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η ελληνική οικονομία έχει αφήσει πίσω της τη δυσοίωνη εικόνα που είχε την τελευταία δεκαετία.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός σημείωσε ότι «από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, θέσαμε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Τότε λίγοι πίστεψαν ότι θα μπορούσαμε αυτό το σχέδιο να το ξεδιπλώσουμε μέσα σε μία θητεία και αρκετοί μας είπαν ότι ήταν ένα σχέδιο πολύ φιλόδοξο και πολλές φορές έλεγαν ότι είναι απραγματοποίητο.
Ένα πρόγραμμα το οποίο δεν είναι αθηνοκεντρικό, αλλά είναι δίκαια κατανεμημένο, σωστά σχεδιασμένο, σε ολόκληρη την επικράτεια. Ένα πρόγραμμα που είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα Δημοσίων Έργων μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων».
Ο υπουργός τόνισε σε άλλο σημείο, ότι «για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα κινηθήκαμε μεθοδικά σε τρεις άξονες».
«Πρώτα απ’ όλα ξεμπλοκάραμε έργα που βάλτωναν για χρόνια. Έργα που ο τεχνικός κόσμος και οι πολίτες τα είχαν σχεδόν ξεγράψει. Θυμηθείτε: Πατρών-Πύργου, Άκτιο - Αμβρακία, Ε65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και βέβαια το Μετρό Θεσσαλονίκης. Έργα που ξεμπλοκάραμε, θέσαμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ορισμένα όπως το Μετρό στον Πειραιά ήδη τα έχουμε παραδώσει», ανέφερε.
«Δεύτερον, προχωρήσαμε ταχύτατα την ωρίμανση νέων έργων που υπήρχαν μόνο ως σχέδια επί χάρτου, εξασφαλίζοντας παράλληλα τους χρηματοδοτικούς πόρους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς», συνέχισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος και ο τελευταίος που θα χρηματοδοτηθεί σε επίπεδο ΕΕ. Αλλά και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών, η νέα Περιφερειακή Αλεξανδρούπολης, το Μπράλλος - Άμφισσα, το Δράμα - Αμφίπολη και τόσα άλλα», σημείωσε.
«Και τρίτον, σχεδιάσαμε και βάλαμε μπρος τα έργα νέας γενιάς. Όπως το Flyover στη Θεσσαλονίκη. Αλλά κυρίως, μια σειρά έργων, σύγχρονων υποδομών, που βασίζονται σε μια νέα φιλοσοφία: Βιώσιμη ανάπτυξη, προστασία του περιβάλλοντος, ορθολογική διαχείριση κι αξιοποίηση του φυσικού μας πλούτου. Έργα που ενσωματώνουν τους τρεις βασικούς πυλώνες της αειφορίας: Απανθρακοποίηση, αποκέντρωση, ψηφιακό μετασχηματισμό», τόνισε, επίσης, ο κ. Καραμανλής.
«Τέτοια έργα είναι τα υδροδοτικά, τα αρδευτικά και τα εγγειοβελτιωτικά, όπως τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά, το μεγάλο έργο ύδρευσης της Κέρκυρας, ο νέος αγωγός ύδρευσης που διαπερνά Πρέβεζα, Άρτα και Λευκάδα, αλλά και η αναβάθμιση των συστημάτων άρδευσης με την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών, σε δεκάδες νομούς.
Είναι ακόμα τα έργα πρόληψης φυσικών καταστροφών, όπως οι σημαντικές αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις που κυμαίνονται σχεδόν στο 1,5 δισ. ευρώ, αλλά και τα έργα που περιλαμβάνουν ψηφιακές εφαρμογές, όπως για παράδειγμα οι έξυπνες γέφυρες», κατέληξε ο υπουργός.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr