Όπως σχολιάζουν ειρωνικά «παρατηρητές», οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωβουλής, δεν τάχουν καταφέρει ακόμη να «μεταφράσουν» τις 4.000 σελίδες που έστειλαν οι ελληνικές αρχές στα ελληνικά, για την άρση της ευρωκοινοβουλευτικής του ασυλίας.
Ο Λαγός, ωστόσο, επιμένει και «βομβαρδίζει» από το κελί του, με ερωτήσεις την Κομισιόν, που δεν στερούνται, όμως, ενδιαφέροντος.
Έτσι, σε πολύ πρόσφατη ερώτησή του, αναφέρει ότι οι υψηλές τιμές αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες στην ελληνική κοινωνία, καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν συνεχώς λιγότερα στα σούπερ μάρκετ ή στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές, όπως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή προϊόντα με έκπτωση.
Επικαλούμενος, μάλιστα, στοιχεία της IRI, εταιρείας ερευνών αγοράς, σημειώνει ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 3% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2022, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,6% την ίδια περίοδο (σε σύγκριση με το 2021).
Επομένως, συμπεραίνει, ο κύκλος εργασιών περίπου 5,42 δισ. ευρώ το οκτάμηνο αυτό σε σύγκριση με 5,23 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 οφείλεται μόνο στον πληθωρισμό.
Για παράδειγμα, τα έσοδα από τις πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 3,8% σε αυτό το οκτάμηνο, ωστόσο ο όγκος των πωλήσεων ήταν 0,9% χαμηλότερος. Για τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 1,6%, αλλά οι πραγματικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,9%, ενώ η αξία και ο όγκος των πωλήσεων απορρυπαντικών και προϊόντων καθαρισμού μειώθηκαν κατά 0,8% και 6,3% αντίστοιχα.
Ρωτάει, λοιπόν την Κομισιόν, αν σκοπεύει να εφαρμόσει μια δέσμη μέτρων για να ανακόψει το κύμα των αυξήσεων των τιμών, που οδηγούν σε φτωχοποίηση και στέρηση στην κοινωνία.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr