Υπολογίζεται ότι θα μετακινούνται 130.000 άνθρωποι ημερησίως με τους έξι σταθμούς, γιατί δόθηκαν και τρεις σταθμοί το 2020 σε λειτουργία, υπενθύμισε ο κ. Καραμανλής σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
Σε ερώτηση για το «πού αποδίδονται τα εύσημα για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, ειδικά μετά την ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που λέει ότι είναι δικό του έργο», ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Νομίζω ότι αυτή η πολιτική της φιέστας, είναι πολιτική κουλτούρα του χθες. Αν προσέξετε αυτό που είπε και ο πρωθυπουργός, είπαμε ότι αυτά τα έργα βοήθησαν πολλές κυβερνήσεις. Κάποιοι όμως επιτάχυναν τις διαδικασίες. Και θα σας καλούσα να δείτε τα ρεπορτάζ του 2020 όταν πήγαμε στο σταθμό του Πειραιά που δεν υπήρχαν ούτε μπετά. Εν πάσει περιπτώσει, εμείς αναγνωρίζουμε ότι η προσπάθεια είναι συλλογική. Τα έργα ανήκουν σε όλους τους Έλληνες, σε καμιά κυβέρνηση».
«Συνδέουμε το κέντρο της Αθήνας με το λιμάνι σε 20 λεπτά, συνδέουμε το αεροδρόμιο με το λιμάνι, χερσαίες, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές συνδέονται. Ας αφήσουμε λοιπόν την γκρίνια», ανέφερε ο υπουργός.
Στο σημείο αυτό ο κ. Καραμανλής μίλησε για συνδυασμό και ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και πολύ σημαντικών οδικών έργων, «αλλιώς η Αθήνα σε πέντε χρόνια θα έχει φτάσει σε ένα σημείο που δεν θα υπάρχει».
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
- Στη γραμμή 4, που «παρά τις αντιδράσεις, όχι κατοίκων των Εξαρχείων, αλλά πέριξ των Εξαρχείων, οι οποίοι δημιουργούν προβλήματα», προχωράει από την κυβέρνηση με αποφασιστικότητα και ψυχραιμία».
- στην υπογειοποίηση της σήραγγας Ηλιουπόλεως, ενώ όπως τόνισε «στην Ελλάδα έχουμε το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο σε επίπεδο Ευρώπης», το Ελληνικό.
- σε οδική σύνδεση από το αεροδρόμιο και το κέντρο στο Ελληνικό, με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που «όλοι ξέρουμε ότι μπλοκάρει στην έξοδο της Μεταμόρφωσης».
«Κρινόμαστε από τα χρονοδιαγράμματα»
«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν ανακοινώνουμε ποτέ ένα έργο χωρίς χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση. Δεν μπαίνουμε σε μία λογική να εγκαινιάζουμε μουσαμάδες. Δεν μπαίνουμε σε μία λογική να εξαγγέλλουν κάτι και μετά να το εγκαινιάζουμε χωρίς να είναι ολοκληρωμένο. Και νομίζω ότι αυτό το είδατε σήμερα. Με το που πήγαμε και κάναμε τα εγκαίνια, το μετρό δόθηκε στους χρήστες», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
«Αυτό που είδαμε στο Πειραιά, μικρό παράδειγμα του τι θα δούμε στη Θεσσαλονίκη»
Στο σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, βλέπετε ένα απίστευτο πάντρεμα μεταξύ σύγχρονου μέσου μεταφοράς και πολιτιστικής κληρονομιάς. Έτσι και ο σταθμός Βενιζέλου και ο σταθμός της Αγίας Σοφίας μαζί με τη βοήθεια των εξαιρετικών επιστημόνων από το Υπουργείο Πολιτισμού θα γίνουν στο τέλος του 2023».
Στη Θεσσαλονίκη γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια σχεδόν στο σύνολο από τα 12 χιλιόμετρα στα 9. Ξέρετε πόσο εύκολο θα ήταν στη ΔΕΘ να βάλουμε τον πρωθυπουργό μέσα και να κάνουμε φιέστες; Δεν το κάναμε», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών.
Σε ερώτηση «εάν υπήρχε πολιτικό μήνυμα από την παρουσία Σαμαρά στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό», ο κ. Καραμανλής απάντησε:
«Το είπαμε και στο Πειραιά. Το έργο αυτό ξεκίνησε από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και ολοκληρώθηκε με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έγιναν σημαντικά βήματα κατά τη διάρκεια όλης αυτής της επταετίας με τρία χρόνια καθυστέρηση. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Εμείς σήμερα καλέσαμε και τους εκπροσώπους της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εγώ ίδιος και το γραφείο μου είχα καλέσει και τον κ. Τσίπρα, ο οποίος μάλιστα είχε πει ότι θα παρευρεθεί. Καλέσαμε όλους τους εκπροσώπους όλων των κομμάτων».
Σε ερώτηση σχετικά με τις δηλώσεις του Κώστα Καραμανλή για τις παρακολουθήσεις ο υπουργός Υποδομών είπε ότι ο πρώην πρωθυπουργός «δεν είπε τίποτα διαφορετικό από αυτό που λέμε όλοι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για το ζήτημα των υποκλοπών, ότι όλα πρέπει να βγούνε στο φως. Βλέπουμε ότι γινόντουσαν παρακολουθήσεις υπουργών, στελεχών της τρόικας και του γενικού γραμματέα της προηγούμενης κυβέρνησης. Δηλαδή θέλω να σας πω ότι το όλα στο φως σημαίνει ότι πρέπει με ψυχραιμία να δούμε με πολύ μεγάλη σοβαρότητα το θέμα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr