Η παράδοση των σταθμών θα πραγματοποιηθεί επίσημα στις 2 το μεσημέρι, ενώ νωρίτερα το πρωί στις 11 θα μιλήσει στην εκδήλωση των εγκαινίων ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Για την κυβέρνηση αποτελούσε «στοίχημα» ο Σεπτέμβριος, καθώς τα τέλη του συγκεκριμένου μήνα είχαν τεθεί ως ορόσημο για την παράδοση των τριών σταθμών. Επρόκειτο για την αισιόδοξη πρόβλεψη, με τις αρχές του φετινού φθινοπώρου να αποτελούν την πιο γενική πρόβλεψη, στόχος ο οποίος επετεύχθη με μεγάλη επιτυχία.
Το μέγεθος της επιτυχίας γίνεται αντιληπτό και από τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού (Υποδομών και Μεταφορών), Κώστα Καραμανλή, ο οποίος δήλωσε την Κυριακή (9/10) τα εξής: «Ένα έργο που είχε παραπεμφθεί στις καλένδες της γραφειοκρατίας και της κρίσης, παραδίδεται μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων στους πολίτες … Γίνεται το αυτονόητο σε άλλες χώρες, ενώνουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο. Η απόσταση από το Σύνταγμα στον Πειραιά θα διεξάγεται σε 20 λεπτά».
Ο Πειραιάς συνδέεται πλέον με την Αθήνα και με το Μετρό, μειώνοντας αισθητά το χρονικό περιθώριο άφιξης των πολιτών στον προορισμό τους. Παράλληλα, το λιμάνι του Πειραιά θα συνδεθεί με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με μέσο σταθερής τροχιάς, κάνοντας πιο εύκολη την μετακίνηση των τουριστών. Έτσι, ο σταθμός Πειραιά θα αναδειχθεί σε ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, ενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Την παράδοση των σταθμών χαιρετίζει και η αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία υποδέχεται με ικανοποίηση το Μετρό στον Πειραιά, τονίζοντας «την καθοριστική και αποτελεσματική συμβολή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο μεγάλο αυτό έργο». Δεν υποδέχεται ωστόσο τον Πρωθυπουργό. «Η μέρα αυτή είναι ιστορική και ελπίζουμε να μην την υποβαθμίσουν και τη γελοιοποιήσουν φιέστες ανόητης κυβερνητικής πλασματικής αυτοεπιβεβαίωσης από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον καλολαδωμένο επικοινωνιακό μηχανισμό τους», επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και προσθέτει: «Ελπίζουμε ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν θα προσβάλουν την αξιοπρέπεια, τη μνήμη, την κρίση και τις ανάγκες των πολιτών». Κάνει ακόμη λόγο για απουσία σχεδιασμού από την κυβέρνηση, η οποία «φέρνει μεν το Μετρό στον Πειραιά, αλλά μειώνει τα δρομολόγια προς το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, καθώς δεν προνοήθηκε να έχουν αγοραστεί οι επιπλέον απαραίτητοι συρμοί για την επέκταση της Γραμμής 3».
«Ανάσα» για τον Πειραιά
Σε μια πόλη όπως ο Πειραιάς, που αντιμετωπίζει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα σε καθημερινή βάση, ένα τέτοιο έργο θα δώσει μεγάλη «ανάσα» αφού θα αλλάξει πλέον ο τρόπος αστικής κινητικότητας της πόλης. Μια αλλαγή που περιμένουν υπομονετικά εδώ και χρόνια οι Πειραιώτες αλλά και εκείνοι που κινούνται καθημερινά στην πόλη λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους με τη λειτουργία των σταθμών, προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε, ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά.
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Πειραιάς» περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο - Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730 εκατ. ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας.
Τα δρομολόγια
Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30 -11.00 & 13:30 – 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 – 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.
Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από το σταθμό Εθνική Άμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03.
Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Τελευταίοι συρμοί από το σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).
Τι αλλάζει στις λεωφορειακές γραμμές
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:
Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της Γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.
Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
-Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
-Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό – Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
-Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».
-Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
-Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.
Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr