Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής και στη συζήτηση για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2022, ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ ανέφερε πως «θα καταθέσουμε για το Ταμείο Ανάκαμψης το επόμενο αίτημα πληρωμής στις επόμενες μέρες, μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου – θυμίζω ότι υπάρχουν ακόμα χώρες που δεν έχουν πάρει έγκριση καν του αρχικού σχεδίου – και πιστεύω ότι παρά τις δυσκολίες θα πετύχουμε πολύ μεγάλες απορροφήσεις στα επόμενα χρόνια».
Ακόμα, ο κ. Σκυλακάκης είπε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «στα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης την επόμενη εβδομάδα θα υπογράψουμε σύμβαση με τις 4 συστημικές τράπεζες και μέσα στις επόμενες μέρες θα διώξουμε 800 εκατ. ευρώ στις συστημικές και άλλα 600 στην EBRD και στην ΕΙΒ για να ξεκινήσει αυτό το τεράστιο και πολύ σημαντικό εργαλείο για επενδύσεις που είναι πρόσθετο».
Ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε και στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης προς την κυβέρνηση για τους πόρους που δίνει ο προϋπολογισμός για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, λέγοντας πως « όσο υπάρχει η πανδημία και όσο μας επιβάλει να κάνουμε δαπάνες υγειονομικές, εμείς ως Υπουργείο Οικονομικών το έχουμε ξεκαθαρίσει, θα τις κάνουμε, χωρίς να μας απασχολεί το κόστος. Αυτό, το γνωρίζουν πολύ καλά και οι συνάδελφοι, και ο κύριος Κικίλιας, προπαντός, που πέρασαν από το Υπουργείο Υγείας, ότι ποτέ δεν αρνηθήκαμε δαπάνες».
Ανατιμήσεις
Αναφερόμενος στο θέμα των ανατιμήσεων, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, είπε «ότι το πρόβλημα στις ανατιμήσεις είναι κυρίως αυτό που αφορά το φυσικό αέριο» που επηρεάζει και τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας καθώς στο πετρέλαιο οι ανατιμήσεις τους κινούνται κοντά στις ιστορικές τιμές αυτής της δεκαετίας. Το πρόβλημα της ακρίβειας, είπε, «οφείλεται κυρίως στις τιμές του ηλεκτρισμού, που είναι και το πιο δύσκολο που έχουμε να αντιμετωπίσουμε».
Αξιολογώντας τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, είπε πως δημοσιονομικά αυτό «σημαίνει ότι θα χάναμε περίπου 600 εκατ. ευρώ φόρους από τη βενζίνη, 190 εκατ. ευρώ από το πετρέλαιο θέρμανσης, 160 εκατ. ευρώ από το πετρέλαιο κίνησης και 4 εκατ. ευρώ από το φυσικό αέριο. Δηλαδή ενώ το πρόβλημά μας είναι το φυσικό αέριο εδώ μας ζητούν να βάλουμε απίστευτα χρήματα, γιατί τα 600 εκατ. ευρώ είναι πολλά χρήματα για να μειώσουμε τη βενζίνη». Μια πολιτική, που όπως σημείωσε «είναι κοινωνικά άδικη καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 1,3 εκατομμύριο δεν έχουν καθόλου αυτοκίνητο, δύο εκατομμύρια έχουν ένα αυτοκίνητο και ένα εκατομμύριο έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητο. Άρα από ένα τέτοιο μέτρο, οι φτωχότεροι δεν θα είχαν κανένα όφελος και οι πραγματικά κερδισμένοι θα ήταν οι πλουσιότεροι που έχουν δύο και τρία αυτοκίνητα». «Κατά τα άλλα αυτή είναι κοινωνική πολιτική του "ευαίσθητου αριστερού" και εγώ είμαι ο "ανάλγητος νεοφιλελεύθερος", νομίζω ότι κάπου τα έχουμε μπερδέψει τα πράγματα…» σχολίασε.
Ο αναπληρωτής υπουργός, τόνισε πως «λεφτόδεντρο δεν υπάρχει, ό,τι δαπανούμε εφέτος από έλλειμμα θα το πληρώσουμε στο μέλλον. Μαγικές συνταγές, δεν υπάρχουν για να δαπανούμε χρήματα, πρέπει να είμαστε σώφρονες και αυτό προσπαθούμε. Το χρέος μας είναι σημαντικό. Υπάρχει εμπιστοσύνη -αναφέρθηκε η κυρία Λαγκάρντ χθες στην ελληνική οικονομία και αυτό δείχνουν τα σπρέντ και τα επιτόκια- αλλά αυτή η εμπιστοσύνη υπάρχει στους θεσμούς, στην ΕΚΤ, στις αγορές και στους εταίρους μας, επειδή δεν λέμε τρέλες και κάνουμε μεταρρυθμίσεις».
Η δουλειά που κάνουμε είπε ο κ. Σκυλακάκης αποδίδει και αυτό φαίνεται από δύο συγκεκριμένα στοιχεία, τις επενδύσεις που το 2021 έχουμε αύξηση πάνω από 10% σε σχέση με το 2019 και με τις εξαγωγές που φέτος φθάνουν το ιστορικό ρεκόρ των 35 δισ. ευρώ. «Η ανάκαμψη είναι τύπου V και με την αξιοποίηση και του Ταμείου Ανάκαμψης θα έχουμε το 2022, 11 δισ. δημόσιες επενδύσεις, συν τα δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr