Ο υπουργός στην ομιλία του ανέπτυξε το σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, το οποίο εφαρμόζεται εδώ και μερικούς μήνες, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους και τόνισε πως τόσο για τον ίδιο όσο και για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τα θέματα της ασφάλειας στους δρόμους, είναι σε απόλυτη προτεραιότητα. Μάλιστα δεσμεύτηκε ότι θα γίνει προσπάθεια να βρεθούν άμεσα οι πόροι για τη δημιουργία του Εθνικού Κέντρου Αναφοράς για την Οδική Ασφάλεια.
"Το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για την Οδική Ασφάλεια εδράζεται στο τετράπτυχο Ασφαλείς δρόμοι, Υπεύθυνοι οδηγοί, Κυκλοφοριακή Παιδεία και Δίκαιοι κανόνες για όλους. Όλα αυτά είναι αλληλένδετα και μόνο αν δουλέψουμε παράλληλα σε όλες μαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε", είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Η προσπάθεια που γίνεται, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, έχει ξεκινήσει από το πιο άμεσο, δηλαδή να γίνουν πιο ασφαλείς οι δρόμοι. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε όλη τη χώρα, με μικρές αλλά καθοριστικές παρεμβάσεις, που μπορούν να σώσουν ζωές.
Ήδη έχουν υλοποιηθεί 60 μελέτες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας και εντοπίστηκαν 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε 2.500 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.
"Όμως καθοριστικό ρόλο, στο σχέδιό μας για ασφαλέστερους δρόμους, έχουν και τα μεγάλα έργα οδικών υποδομών που επιτέλους ξεμπλοκάρουμε ή προγραμματίζουμε σε όλη τη χώρα", ανέφερε ο υπουργός, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά κάποια από αυτά όπως τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη, τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα έως το flyover στη Θεσσαλονίκη και τον Ε-65 έως τον Πάτρα-Πύργος, που μπαίνει στην τελική ευθεία.
"Ειδικά για τον τελευταίο προχωράμε σε στοχευμένες σημειακές παρεμβάσεις στον υφιστάμενο δρόμο ώστε να μειωθούν δραστικά τα ατυχήματα έως να ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος", είπε ο υπουργός.
Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην απαραίτητη οδηγική υπευθυνότητα που πρέπει να έχουμε όλοι μας και την κυκλοφοριακή παιδεία. "Όλοι μας πρέπει να μάθουμε να βγάζουμε τον πιο σοβαρό και υπεύθυνο εαυτό μας όταν κρατάμε τιμόνι στα χέρια", είπε και τόνισε ότι αυτό πρέπει να ξεκινήσει από τα σχολεία και με στοχευμένες καμπάνιες, εξαίροντας στο σημείο αυτό τη σπουδαία συμβολή πρωτοβουλιών του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας "Πάνος Μυλωνάς". Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είπε ο κ. Καραμανλής, έκανε αλλαγές στην εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, "για να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πρώτα να παίρνουμε το δίπλωμα και μετά να μαθαίνουμε να οδηγούμε στους δρόμους!".
Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι με βάση αξιόπιστα δεδομένα και τη διεθνή εμπειρία, προχωράει η αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. "Ως κέντρο της φιλοσοφίας του νέου ΚΟΚ είναι οι προβλέψεις του να είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και να χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους και με δίκαιους κανόνες, που ισχύουν για όλους και να εφαρμόζονται χωρίς εξαιρέσεις".
Επίσης ο υπουργός σημείωσε πως είναι εξίσου σημαντικό να οδηγούμε όσο γίνεται ασφαλέστερα οχήματα, γι' αυτό η κυβέρνησή δίνει κίνητρα για την ανανέωσή τους, αφού τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι και πολύ πιο ασφαλή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr