«Με τον νέο κύκλο του «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» προσδοκούμε να πραγματοποιηθούν επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων που θα ξεπεράσουν τα 3 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία και θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 και του Ταμείου Ανάκαμψης» ανέφερε ο κ. Σκρέκας προσθέτοντας ότι «πρωταρχικός σκοπός του νέου προγράμματος, που θα ανακοινωθεί έως τα τέλη του καλοκαιριού, είναι να πιάσουν τα χρήματα τόπο, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κτιριακού αποθέματος, αλλά και το κόστος ενέργειας για τα νοικοκυριά. Αυτό θα το πετύχουμε μειώνοντας την ενέργεια που χρησιμοποιούν για τη θέρμανση και την ψύξη των σπιτιών τους.»
Τα νέα κριτήρια
Όπως τόνισε «πι πόροι του νέου προγράμματος θα διατεθούν με απόλυτα στοχευμένο τρόπο στα κτίρια με μεγαλύτερη ανάγκη ενεργειακής αναβάθμισης, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία κατασκευής του κτιρίου, το ποσοστό ενεργειακής εξοικονόμησης και αναβάθμισης που επιτυγχάνεται, καθώς και τις γεωγραφικές και κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή όπου βρίσκεται το υπό ένταξη στο πρόγραμμα ακίνητο. Επίσης, σχεδιάζουμε να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις πολυμελείς οικογένειες, για εκείνες που έχουν άτομα με αναπηρία, αλλά και για τα ευάλωτα νοικοκυρά, ώστε να αντιμετωπίσουμε καθοριστικά την ενεργειακή φτώχεια, που αποτελεί και μία από τις κεντρικές προτεραιότητες του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Με τη μεθοδολογία που θα εφαρμόσουμε στο νέο πρόγραμμα θα υπάρχει λίστα προτεραιοποίησης. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τους δικαιούχους, θα υπάρχουν και επιλαχόντες οι οποίοι θα μπορούν να εντάσσονται στο πρόγραμμα εφόσον εξασφαλίζονται επιπλέον πόροι για τη συνέχισή του» ανέφερε ο κ. Σκρέκας
Επίσης ο υπουργός Ενέργειας στάθηκε στα προγράμματα για «πράσινα» νησιά.
«Το σχέδιό μας για τα νησιά έχει τρεις άξονες: 1) την ανάπτυξη υβριδικών σταθμών για την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων, των επισκεπτών και των επιχειρήσεων, 2) τον εξηλεκτρισμό του στόλου με την αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα και 3) τη χρήση καθαρής ενέργειας και στις θαλάσσιες μεταφορές με πλωτά μέσα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Μετά την Τήλο, λοιπόν, που είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί στην Ελλάδα και το νησί – πρότυπο της Αστυπάλαιας, προχωράμε σε συνεργασία με γαλλικές επιχειρήσεις, όπως ανακοινώσαμε πριν από λίγες ημέρες, στη μετατροπή ένα ακόμη νησιού του Νοτίου Αιγαίου σε «πράσινο», το οποίο θα προσδιοριστεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στόχος μας είναι να αναλάβουμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες και για άλλα νησιά. Σύντομα, μάλιστα, θα προχωρήσουμε στη σύσταση επιτροπής στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία θα αναλάβει τον σχεδιασμό του επιχειρησιακού πλάνου για την αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων για την απανθρακοποίηση των νησιών, που υπερβαίνουν τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Θέλουμε η Ελλάδα, όπως και στο θέμα της απολιγνιτοποίησης, να αποτελέσει πρωτοπόρο και να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια της Ευρώπης να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος έως το 2050» σημείωσε ο κ. Κώστας Σκρέκας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr