Αυτό τόνισε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα, εφαρμόζοντας σχετική ευρωπαϊκή οδηγία για την ισοδυναμία των διπλωμάτων Β και Α1, θεσπίζει την παρακολούθηση τριών μαθημάτων, ελάχιστη ηλικία τα 27 έτη και κατοχή διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτων επί έξι έτη.
Σε παρέμβασή του, μετά την ακρόαση φορέων που εκλήθησαν από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή να εκφέρουν γνώμη επί του νομοσχεδίου για τα Σχέδια Αστική Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα, ο κ. Κεφαλογιάννης σχολίασε τις αντιρρήσεις από πλευράς ενώσεων εκπαιδευτών οδήγησης που εδράστηκαν στον υψηλό αριθμό ατυχημάτων με δίκυκλα στη χώρα μας, και στο μεγάλο βαθμό χρήσης δικύκλων λόγω μεσογειακού κλίματος.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, σε χώρες με παρόμοιο κλίμα όπως της Ελλάδας, και με αυξημένο αριθμό δικύκλων ισχύουν τα εξής:
- Στην Ιταλία παρέχεται ισοδυναμία χωρίς μαθήματα, χωρίς εξετάσεις, χωρίς ελάχιστο όριο ηλικίας και χωρίς ελάχιστη εμπειρία.
- Στην Ισπανία, επίσης χωρίς μαθήματα, χωρίς εξετάσεις, χωρίς όρια ηλικίας, αρκεί να υπάρχει κατοχή διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου για 3 έτη.
- Στην Πορτογαλία παρέχεται ισοδυναμία, χωρίς μαθήματα και εξετάσεις, ενώ αρκεί δίπλωμα Β για 2 χρόνια και ηλικία τα 25 έτη.
- Στη Γαλλία, απαιτείται μάθημα 6 ωρών, δύο έτη κατοχή διπλώματος Β, και κανένα όριο ηλικίας.
Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε επίσης το παράδειγμα της Γερμανίας όπου απαιτούνται μαθήματα 13 ωρών, χωρίς εξετάσεις, με ηλικία οδηγού τα 25 έτη και διάρκεια κατοχής διπλώματος Β τα 5 έτη, καθώς επίσης τα παραδείγματα της Τσεχίας και της Λετονίας, όπου ένας κάτοχος διπλώματος Β αποκτά δίπλωμα Α1 «χωρίς καμία προϋπόθεση».
Για το θέμα της οδικής ασφάλειας, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι τα μόνα αντικειμενικά δεδομένα προκύπτουν από τη στατιστική μελέτη της Ισπανικής Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Εταιρειών, που έδειξε ότι όσοι κατέχουν και τα δύο διπλώματα, εμπλέκονται σε τρεις φορές λιγότερα ατυχήματα από όσους έχουν μόνο το Α1. Επίσης, από την πανευρωπαϊκή μελέτη ατυχημάτων με δίκυκλο, σύμφωνα με την οποία «όσοι έχουν εξοικείωση και με δίκυκλο και με αυτοκίνητο, φαίνεται ότι προκαλούν λιγότερα ατυχήματα».
Από τη δεύτερη έρευνα, πρόσθεσε ο υφυπουργός, προκύπτει ότι μόλις το 3,7% των τροχαίων με δίκυκλο προκλήθηκε από έλλειψη εξοικείωσης του αναβάτη με το δίκυκλο (με το υπόλοιπο 96,3%, να αφορά σε άλλους λόγους), καθώς και ότι «από τους οδηγούς αυτοκινήτου που προκάλεσαν τροχαίο με δίκυκλο, το 86% οδηγούσαν μόνο αυτοκίνητο ενώ 14% και αυτοκίνητο και δίκυκλο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr