Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «θετική εξέλιξη εθνικών διαστάσεων». Μάλιστα σημείωσε ότι η αναγνώριση δικαιωμάτων στα νησιά και στα χερσαία εδάφη είναι πολύ σημαντική.
«Η Ελλάδα μπορεί να έχει αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το διεθνές δίκαιο. Έχει πολλούς και ισχυρούς συμμάχους. Έχει τη γνώση, την περηφάνεια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της, όπου πρέπει, όταν πρέπει, όπως πρέπει», τόνισε, προσθέτοντας πως είναι θετικό ότι τη συμφωνία χαιρέτισε η πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου και της αντιπολίτευσης.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για την Παιδεία, που συζητείται στη Βουλή, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως «η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης. Δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος, χωρίς οι αποφάσεις του να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. και δεν υπάρχουν υπεύθυνοι πολίτες χωρίς γνώση και ανοιχτό μυαλό. Κι αυτά τα προσφέρει μόνο ένα σύστημα εκπαίδευσης ανοιχτό για όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών και υψηλών απαιτήσεων», τόνισε, επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο προσφέρει αναβάθμιση του σχολείου, κυρίως ποιοτική.
Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε στην προ - κορονοϊού εποχή, τον Φεβρουάριο, ωστόσο υπήρξε δημόσια διαβούλευση, αλλά και διάλογος με τους φορείς. Πολλές από τις παρατηρήσεις μάλιστα βρήκαν τη θέση τους στο νομοσχέδιο. «Παρά τις ρητορικές εκφράσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία μας μπόρεσε και λειτουργεί».
Οι καινοτομίες
Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για σημαντικές καινοτομίες που εισάγει το νομοσχέδιο και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην ανάπτυξη θεματικών δεξιοτήτων ανά ηλικία. Ανάμεσά τους ο αλληλοσεβασμός, ο εθελοντισμός, οι βασικές αρχές δημόσιας υγείας, αλλά και γνωστικά αντικείμενα όπως η επιχειρηματικότητα, η ρομποτική, οι νέες τεχνολογίες, η τεχνητή νοημοσύνη.
Μεταξύ άλλων στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνονται η Δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων, ευ ζην στα σχολεία με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από εξαρτήσεις και σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα και επαγγελματικός προσανατολισμός, θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, διεύρυνση των Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων, αξιολόγηση, διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές, αγγλικά από το νηπιαγωγείο και η δημιουργία διεθνοποιημένου ελληνικού πανεπιστημίου με την ίδρυση των ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών και διπλής ειδίκευσης προγράμματα θα επεκταθούν και σε ελληνόγλωσσα το επόμενο διάστημα.
«Σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά που θα έχουν πρόσβαση και γνώση και κατοχή της γνώμης, αλλά και να διαμορφώσουμε υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους, που αλλάζει. Δεύτερο παράθυρο στην πρόοδο είναι η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία». Μάλιστα αναφέρθηκε στην κριτική που ακούστηκε για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών κάνοντας λόγο για ανυπόστατα επιχειρήματα. «Να σοβαρευτούμε», σημείωσε ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος αρχικά στις αλλαγές στο δημοτικό.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στην ικανότητα των παιδιών να αφομοιώνουν πολλές γλώσσες. Μάλιστα υπεραμύνθηκε της επιλογής για την εκμάθηση αγγλικών, ενώ ανέφερε ότι η μη δυνατότητα πρόσβασης σε ξένη γλώσσα έχει ταξικά χαρακτηριστικά. «Έχουμε υποχρέωση στα παιδιά να τους δίνουμε τα ερεθίσματα νωρίτερα, τόνισε. Μιλώντας για το νομοσχέδιο έκανε λόγο για σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Για την επαναφορά της διαγωγής ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως το σχολείο θα πρέπει να μην περιορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων, αλλά και ήθους. Ένα σχολείο που διδάσκει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει μηχανισμός αξιολόγησης.
Για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι είναι ένας ιμάντας που έδινε τη δυνατότητα κυρίως σε παιδιά από φτωχές οικογένειες να αναζητήσουν καταφύγιο στη γνώση και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.
Για πανεπιστήμια τόνισε ότι οι μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει, προστίθενται η τόνωση της εξωστρέφειας, οι όροι για τις μεταγραφές, αλλά και η διαδικασία ανάδειξης των πρυτανικών αρχών.
Οι πρυτάνεις θα εκλέγονται για μία θητεία, ενώ θα περιλαμβάνονται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η εκλογή τους θα γίνεται με ηλεκτρονική ψηφοφορία.
Στις μεταγραφές καθιερώνεται ένα πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο. Για να μεταφερθεί ένας φοιτητής από ένα τμήμα σε ένα άλλο, θα πρέπει η βαθμολογία του να μην υστερεί πολύ από το τμήμα που θα τον αποδεχθεί. Ο κ. Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι υπήρξε προβληματισμός στο συγκεκριμένο ζήτημα, ενώ επικαλέστηκε συζητήσεις του με καθηγητές, που υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που μεταγράφονται από τμήματα με ουσιωδώς λιγότερα μόρια, έχουν δυσκολία να παρακολουθήσουν τις απαιτήσεις, χωρίς να συνυπολογιστούν τα οικονομικά προβλήματα.
Η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει αφενός τις οικογένειες, αλλά και τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Μάλιστα απάντησε και στην κριτική του κ. Κουτσούμπα, για τις φοιτητικές εστίες, διερωτώμενος γιατί είναι κακό να συμβαίνει κάτι τέτοιο με ΣΔΙΤ, προκειμένου να παρέχουν στους φοιτητές τους τη δυνατότητα δωρεάν διαμονής, κυρίως στα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν το κόστος μακριά από τον τόπο διαμονής.
Επίσης, το νομοσχέδιο ενισχύει, όπως είπε, την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων, που μπορούν πλέον να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, χωρίς προηγούμενη έγκριση από το υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο στην ανατολική Μεσόγειο, με ξένους φοιτητές που θα έρχονται στη χώρα και θα πληρώνουν τα προγράμματα σπουδών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr